" /> هشتگ گذاری در اینستاگرام 【با 11 استراتژی حرفه ای】| سایت نتیکو
خانه / مقالات ✍️ / اینستاگرام / هشتگ گذاری در اینستاگرام

هشتگ گذاری در اینستاگرام

هشتگ

در این مقاله می خواهیم استراتژی هشتگ گذاری در اینستاگرام را به شما کامل یاد دهیم زیرا اگر بلد باشید به شیوه صحیح از این قابلیت بی نظیر اینستاگرام استفاده کنید شاهد افزایش لایک و افزایش فالوور اینستاگرام خود خواهید بود. پس این مقاله را حتما کامل بخوانید.

البته اگر راجب هشتگ اطلاعات زیادی ندارید پیشنهاد می کنم مقاله هشتگ چیست را بخوانید که نکات جالبی را در آن نوشته ایم.

استراتژی هشتگ گذاری در اینستاگرام

همانطور که در مطلب هشتگ چیست گفته بودیم شبکه های مجازی از این قابلیت برای دسته بندی مطالب و محتوا های خود استفاده کردند که محبوبیت فراوانی را توانست بین مردم پیدا کند و اینستاگرام هم یکی از این شبکه ها می باشد. در آپدیت های جدید اینستاگرام حتی شما می توانید هشتگ ها را فالو کنید تا پست های مرتبط با آن هشتگ در صفحه home (خانه) شما نمایان شوند.

اما سوالی که خیلی از افراد می پرسند این است چرا وقتی از هشتگ ها در زیر پست خود استفاده می کنند آن پست در آن هشتگ بالا نمی آید و وارد صفحه اکسپلورر نمی شود یا اینکه می پرسند چگونه وارد صفحه اکسپلورر اینستاگرام شویم؟ البته در قدم اول باید بدانید این دو سوال جوابشان کاملا یکسان نیست و در این قسمت ما به شما چندین نکته را می گوییم که اگر رعایت کنید با هشتگ خود بالا می آیید و حتی ممکن است به صفحه اکسپلوور (جست و جو) اینستاگرام هم وارد شوید. البته درمورد صفحه اکسپلورر در مقاله دیگر کامل توضیح خواهیم داد.

استفاده از هشتگ های غیرمرتبط

اگر یک عکس گربه بگذارید و هشتگ سگ را برای آن بنویسید اینستاگرام می فهمد البته آنچنان هم دقیق نیست و ممکن است با هشتگ سگ عکس گربه شما بالا بیایید که در این صورت کاربرانی که این هشتگ را سرچ کرده اند پست شما را گزارش خواهند داد.

قدرت هشتگ گذاری

وقتی چنین اتفاق هایی بیفتد اینستاگرام کم کم دیگر به هشتگ های شما بی اهمیت خواهد شد پس بنابرین از هشتگ های غیر مرتبط استفاده کنید یا اگر قبلا استفاده کرده ایید و الان به دنبال راه چاره هستید باید بگوییم تعداد هشتگ های خود را کم کنید و مرتبط بگذارید تا به مرور زمان خودش درست شود.

استفاده از لیست هشتگ

اینکار واقعا اشتباه است! فرض کنید یک پیج راجب آموزش هستگ گذاری در اینستاگرام دارید! برای مثال کار پیج شما این است که یاد دهید چگونه از هشتگ های اینستاگرام استفاده کنیم. سپس هر پستی که می گذارید را با هشتگ های یکسان پر میکنید! نتیجه اینکار اصلا خوب نخواهد بود زیرا اینستاگرام کم کم متوجه خواهد شد که شما در حال اسپم کردن هستید و دیگر به هشتگ های شما توجهی نمی کند.

هشتگ زیاد نگذارید

این نکته ساده ترین بخش این آموزش است که متاسفانه هنوز خیلی ها رعایت نمی کنند یا اصلا انگار اعتقادی ندارند! ولی خیلی واضح است اگر شما جای اینستاگرام بودید الگوریتمی تعریف نمی کردید که بگوید هر پستی هشتگ زیادی گذاشت را بی اهمیت کن؟! واضح است از چند سال پیش اینستاگرام به این موضوع توجه کرده و طبق تحقیقات بهترین حالت بین 3 تا 6 هشتگ در کپشن است و اگر هشتگ بیشتر دوست دارید بگذارید می توانید حدود 5 تای دیگر در بخش کامنت همان پست بگذارید (اگر فورا بعد گذاشتن پست اینکار را کنید تاثیر بهتری خواهند داشت).

تحلیل هشتگ گذاری در اینستاگرام

اکانت اینستاگرام خود را به بیزنس اکانت ارتقا دهید! شاید الان با خودتان بگویید چه ربطی به استراتژی هشتگ گذاری در اینستاگرام داشت؟! اما باید بگوییم شما با اینکار می توانید میزان بازدید های هشتگ هر پست را ببینید یا بفهمید این پست شما باعث شده چند نفر شما را فالو کند و… . ما در پستی جداگانه به شما آموزش بیزنس پروفایل اینستاگرام را خواهیم داد.

استوری و بیو (bio) خود را هشتگ گذاری کنید

کسی که در هشتگ گذاری حرفه ای باشد حتما در استوری و بیو اکانت خود از هشتگ استفاده می کند که اصلا کار سختی نیست. در بیو اکانت خود کافیست کنار کلمات کلیدی خود از علامت # استفاده کنید تا هشتگ شما اعمال شود. در آپدیت های جدید اینستاگرام این هشتگ ها آبی رنگ می شود ولی اگر برای شما چنین اتفاقی افتاد دو حالت دارد یا از نسخه قدیمی اینستاگرام دارید استفاده می کنید یا در پروفایل خود از کاراکتر ها یا ایموجی ها استفاده کرده ایید (دربرخی موارد هم حتی اگر استفاده کنید هشتگ شما برایش مشکلی ایجاد نخواهد شد)

هشتگ گذاری در اینستاگرام

درمورد استوری اینستاگرام هم کافیست از قسمت هشتگ خود استوری استفاده کنید نه از متن! منظور ما این از روی متن کلیک نکنید و هشتگ بگذارید بلکه خود استوری یک دکمه برای هشتگ گذاری دارد که اینگونه بهتر خواهد بود.

محدودیت هشتگ گذاری در اینستاگرام

همانطور که گفتیم بین 3 تا 6 هشتگ در کپشن پست خود وارد کنید اما شاید برایتان جالب باشد که بدانید اگر در پست اینستاگرامی خود 30 هشتگ بگذارید آن پست منتشر نخواهد شد یا حداقل کپشن آن مخفی می شود. درمورد استوری اینستاگرام هم اینگونه است و محدودیت آن 10 هشتگ است پس خیلی راحت می توانید نتیجه بگیرید اگر در پست 3 تا 6 هشتگ می گذارید در استوری باید 1 تا 3 هشتگ قرار دهید.

 

این مطلب فوق العاده رو هم از دست ندید:

افزایش فالوور اینستاگرام با 7 راز نگفته شده

 

چگونه استراتژی هشتگ گذاری در اینستاگرام پیدا کنیم؟

بنظرم اینکار دیگه با این محدودیت ها اصلا سخت نیست چون شما 3 تا 6 هشتگ فقط می خواهید بزارید پس کار سختی نیست فکر کنید که این پست به چه چیز هایی مرتبط است؟ باید ذهنت شما این باشد که هشتگ برای دسته بندی است پس اگر بخواهید این پست را به 3 تا 6 قسمت دسته بندی کنید از چه کلماتی استفاده می کنید؟

ولی در کل اگر کسب و کار  یا پیج شما طوری بود که نتوانستید برای آن هشتگ مناسب پیدا کنید می توانید از یک ترفند ساده استفاده کنید. این ترفند به اینگونه می باشد که شما 5 تا رقیب ایرانی یا خارجی را پیدا می کنید و سپس تمام هشتگ های زیر پست هایشان را لیست کنید و بعد با خود فکر کنید که کدام از این هشتگ ها برای شما بهترین نتیجه را خواهد داشت؟ بعد از آن خودتان شروع به دسته بندی کنید.

هشتگ گذاری در اینستاگرام

البته خود اینستاگرام به شما پیشنهاد هشتگ های خوبی می دهد برای مثال اگر در قسمت جست و جوی اینستاگرام کلمه کسب درآمد را سرچ کنید و سپس به قسمت هشتگ بروید برای شما محبوب ترین هشتگ های آن حوزه را با تعداد پست هایشان نشان می دهد.

هشتگ ها را مخفی کنید!

یکی از استراتژی هشتگ گذاری سیاه اینکار می باشد! وقتی یک پست طولانی می گذارید اینستاگرام فقط سه خط اول آن را نشان می دهد و برای دیدن بقیه کپشن پست باید روی گزینه بیشر (more) کلیک کنید تا ادامه کپشن را به شما نشان دهد. بنابرین برای مخفی کردن هشتگ های خود کافیست ابتدا دو خط راجب آن توضیح دهید و سپس اینتر یا Return بزنید و یک نقطه بگذارید و دوباره اینتر (Return) بزنید و یک نقطه بگذارید. اینکار را می توانید 3 بار انجام دهید و سپس دوباره اینتر بزنید و زیر آن هشتگ های خود را بنویسید. با اینکار دیگر هشتگ های شما مخفی می شوند و برای دیدن آن باید روی گزینه more کلیک کنند.

هشتگ گذاری برای پست های قبلی

اگر پست های قبلیتان زیر 6 هشتگ دارند می توانید به آنها هشتگ اضافه کنید اما اگر تعداد هشتگ های آنها مناسب می باشد می توانید از طریق کامنت به آنها هشتگ مورد نظر خود را اضافه کنید که کماکان تاثیر خواهند داشت.

هشتگ برند خود را بسازید

هشتگ گذاری در اینستاگرام

حتما از هشتگ های برند استفاده کنید یعنی اینکه یک هشتگ با یک اسم ساختی از خود بسازید و زیر پست هایتان آن را بگذارید. برای مثال در اینستاگرام نتیکو ما جدیدا در حال گذاشتن یک هشتگ جدید با نام #نتیکو هستیم. اینکار تاثیر خوبی دارد و جالب است بدانید احتمال بالا آمادن با این هشتگ خیلی بالاتر است نسبت به هشتگ های دیگر و درست است که هشتگ برند شما سرچ زیادی ندارد اما به فرایند بالا آمدن هشتگ های شما کمک می کند و سعی کنید هشتگ برند خود را در همه پست ها قرار ندهید! می توانید فقط در پست های محبوب یا عالی خود از هشتگ برند استفاده کنید.

هشتگ برندتان را کوتاه بسازید

بهترین استراتژی هشتگ گذاری در اینستاگرام قطعا همین است.

برای مثال به جای اینکه از این هشتگ استفاده کنید ManMitavanamAnjamDaham# بهتر است از هشتگ MMAD# استفاده کنید و سپس در کنار آن یک پرانتز باز کنید و فارسی بنویسید (من می توانم انجام دهم). اینگونه هر کس چنین هشتگی را ببیند متوجه خواهد شد منظورتان از این کلمه مخفف چه بوده و البته این حرفی که زدیم مثال بود ولی در کل سعی کنید هشتگ شما تلفظش راحت باشد برای مثال هشتگ KoodakTavana# شاید کمی طولانی باشد اما عالی است چون خیلی راحت تلفظ می شود. نظر خودتان چیست؟ واقعا تلفظ هشتگ کودک توانا سخت است؟

هشتگ گذاری با ایموجی را امتحان کنید😎

جالب است بدانید در آپدیت های جدید اینستاگرام می توانید ایموجی ها را هم هشتگ کنید 😃 و پیشنهاد ما این است از این ابزار با این ترفند حرفه استفاده کنید! ترفند اینگونه است که اگر یک پست طنز گذاشته ایید اینگونه هشتگ گذاری کنید: #طنز😂  , که البته باید پشت سر هم نوشته شود و با اینکار اگر کسی کلمه طنز را در اینستاگرام جستجو کند هشتگ شما را هم به احتمال زیاد خواهد دید و چونکه از ایموجی استفاده کرده ایید چشمش بهتر به هشتگ شما می افتد و شاید هم کنجکاو شود اول هشتگ شما را ببیند!

هشتگ با ایموجی

درضمن عده زیادی از هشتگ های ایموجی استفاده نکرده اند بنابرین رقابت در آنها خیلی ساده می باشد و به راحتی می توانید با هشتگ های ایموجی بالا بیایید و البته در اینکار هم زیادی روی نکنید زیرا اسپم محسوب می شود.

درضمن , استفاده از فاصله و کاراکترهای خاصی مانند٪ یا $ ممکن نیست و اگر در کنار هشتگ خود از آنها استفاده کنید اعمال نخواهند شد.

اینگونه در اینستاگرام هشتگ گذاری نکنید!

یک نوع هشتگ هایی وجود دارد با نام #like4like #followme #follow4follow و… . وقتی از این هشتگ ها استفاده کنید شاید بتوانید لایک و فالوور جذب کنید اما هیچ سودی برای شما ندارد و حتی جذب چنین فالووری به شما ضرر می رساند زیرا کسی که شما را با این هشتگ فالو می کند به احتمال خیلی زیاد اصلا به کسب و کار شما علاقه ندارد و فقط برای جذب فالوور شما را دنبال می کند که بعد از دنبال کردن دیگر به پست های شما سر نمی زند و نرخ تعامل پیج شما را کاهش می هد.

نرخ تعامل اینستاگرام

اکنون میخواهیم راجب مهم ترین بخش حرف بزنیم که باعث می شود شما با هشتگ مورد نظر بالا بیایید و حتی گاهی وارد صفحه اکسپلورر شوید! برای اینکه چنین اتفاقی بیفتد باید نرخ تعامل پیجتان بالا باشد و مهم ترین بخش استراتژی هشتگ گذاری در اینستاگرام برای همین موضوع است.

اگر می خواهید بدانید نرخ تعامل چیست و چگونه آن را بالا ببریم فقط کافیست این مطلب زیر را بخوانید:

7 راز نرخ تعامل اینستاگرام Engagement Rate

امیدواریم از این مطلب لذت برده باشید و لطفا حتما سوال, پیشنهاد و نظرات خود را راجب این مطلب به اشتراک بگذارید. اگر دنبال مطالب مرتبط راجب اینستاگرام هستید کافیست به دسته بندی اینستاگرام در سایت ما مراجعه کنید.

این مطلب توسط سایت نتیکو نوشته شده و لطفا اگر کپی می کنید منبع را هم ذکر کنید 💝

خرید فالوور اینستاگرام

درباره ی admin

من سایت های زیادی داشتم و الان هم دارم اما هیچ سایتی به اندازه نتیکو برای من لذت بخش نیست چون تمام کاربر های من کسانی هستند که دنبال بازاریابی یا کسب درآمد اینترنتی اند و این دو چیز علاقه و مهارت واقعی منه. تیم ما بسیار خوشحاله که در خدمت شما عزیزانه 💝🌹🌷

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *