در این مقاله کوتاه میخواهیم به شما 2 ترفند ساده برای ایجاد علاقه در مشتری را بیان کنیم تا بتوانید مشتری را به کسب و کار یا محصول خودتان علاقمند سازید.
چرا ایجاد علاقه در مشتری مهم است؟
همانطور که در مقاله قیف فروش گفته بودیم برای اینکه بتوانید یک کمپین بسازید و بازدیدکنندگان را به مشتری تبدیل کنید باید آن ها را به کسبوکار یا محصول خود علاقمند سازید زیرا اگر مشتری علاقه ای به شما یا محصولتان نداشته باشد از شما خرید نخواهد کرد.
- میخواهید فروشتان را بیشتر کنید؟
- میخواهید بازدید کنندگان بیشتری تبدیل به مشتری شوند؟
- میخواهید مشتری وفادار بیشتری داشته باشید؟
خب پس حتما باید شیوه های ایجاد علاقه در مشتری را یاد بگیرید. در مقاله افزایش مشتری با ترفند های بسیار زیادی برای افزایش دادن مشتری به شما گفتیم که ایجاد علاقه در مشتری هم یکی از آنها بود اما خب راجب این مبحث کامل صحبت نکردیم و الان تصمیم گرفتیم در این مقاله دو راهکار ساده به شما معرفی کنیم تا بتوانید تعداد بیشتری از افراد را علاقمند کنید زیرا هر کسب و کاری داشته باشید نمیتواند 100% بازدیدکنندگان یا افراد را به محصول خود علاقمند کنید چونکه سلیقه و دیدگاه افراد با یک دیگر تفاوت دارد. ممکن است یک محصول یا خدمات برای شما خیلی جذاب باشد و واقعا به سود طرف مقابل باشد اما طرف مقابل هیچ علاقه ای نداشته باشد.
تکنیک های ایجاد علاقه در مشتری
خب بیش از این دیگر نمیخواهم برای شما مقدمه بگویم و همانطور که گفته بودم قصد دارم دو روش ساده برای ایجاد علاقه در مشتری را به شما بگویم.
1. راجب نتیجه حرف بزنید نه جزئیات
هروقت که ما محصول یا خدماتی داریم معمولا عادت داریم راجب جزئیات آن به شدت حرف میزنیم زیرا خودمان را جای آن فرد به درستی نمیگذاریم و فکر میکنیم که دیگران دوست دارند جزئیات را بدانند درحالی که اصلا اینگونه نیست و طی تجربیات متعدد بزرگ ترین فروشنده ها شما باید راجب جزئیات کمتر حرف بزنید که این مورد هم در کتاب های آموزش بازاریابی به شدت ذکر شده. به جای اینکه راجب جزئیات حرف بزنید راجب نتایج حرف بزنید.
برای مثال اگر دارید یک دوره آموزش طراحی سایت میفروشید درباره این حرف بزنید که این دوره چه سودی به طرف مقابل می رساند و با یادگیری این دوره چقدر می تواند درآمد کسب کند یا چقدر از هزینه های مالی او کم می شود یا چقدر اعتبار آن شخص بیشتر می شود و… .
البته شما باید راجب جزئیات هم حرف بزنید اما کمتر از نتایج! برای مثال اگر جرئیات محصول 5 خط است شما باید حداقل 10 خط راجب نتایج هم بنویسید و بدترین حالت این است که تعداد نتایج شما از جزئیات کمتر باشد.
2. به فکر مشتری باشید نه به فکر پول
در این کار اصلا نمیتوانید تقلب کنید! اگر واقعا از مشتری هایتان متنفر باشید و فقط به فکر جیبتان باشید نمیتوانید مشتری وفادار جذب کنید یا اگر هم جذب کنید واقعا به شدت تعداد آنها کم خواهد بود. هرچقدر هم که در دروغ گفتن حرفه ای باشید عده زیادی میفهمند که اصلا به فکرشان نیستید و فقط به جیب خود فکر میکنید در نتیجه به صورت نا خود آگاه مشتری حس میکند که محصولات یا خدمات شما کیفیت مطلوبی ندارند.
بهترین کار این است ذهنیت خود را تغییر بدهید و کتاب های رشد فردی بخوانید! زیرا کسی که عزت نفس بالایی داشته باشد و خودش را دوست داشته باشد دیگران را هم دوست دارد و به آنها درست برخورد می کند و خیلی از اوقات محصولات و خدمات رایگان به مشتریان ارائه میدهد یا مشاوره رایگان میدهد و… .
البته باید توازن رعایت کنید. برای مثال شما میتوانید یک دوره رایگان بی نظیر بسازید و 3 دوره پولی هم قرار دهید و بازدیدکنندگان را تشویق کنید که دوره رایگان را دریافت کنند که اگر از دوره راضی باشند به احتمال زیاد دوره های پولی شما را هم میخرند زیرا به کیفیت کار شما اطمینان دارند.