خرید فالوور اینستاگرام خرید لایک اینستاگرام
خانه / مقالات ✍️ / کسب و کار اینترنتی / آیا فروشگاه اینترنتی سود دارد (درآمد آن چقدر است؟)

آیا فروشگاه اینترنتی سود دارد (درآمد آن چقدر است؟)

در این مقاله سعی دارم تمام تجربیات خودم را در رابطه با فروشگاه اینترنتی بیان کنم و درباره این موضوع حرف بزنم که آیا فروشگاه اینترنتی سود دارد و اینکه چنین سایت هایی راه اندازی کنیم یا نه؟

آیا فروشگاه اینترنتی سود دارد؟

آیا فروشگاه اینترنتی سود دارد؟

قبل از اینکه بخواهیم به این سوال جواب دهیم اجازه دهید لیست تمام سوالاتی که قرار است در این مقاله به آن پاسخ داده شود را در اینجا قرار دهیم.

  1. آیا فروشگاه اینترنتی سود دارد؟
  2. درآمد فروشگاه اینترنتی چقدر است؟
  3. من هم فروشگاه اینترنتی راه اندازی کنم؟
  4. آیا فروشگاه اینترنتی به سرمایه بالا نیاز دارد؟

اینها سوالات ساده ای هستند که میخواهیم به آن پاسخ دهیم. اول از همه از سوال اول شروع میکنیم و میخواهیم ببینیم که آیا راه اندازی فروشگاه اینترنتی سود دارد؟

این سوال قطعا جوابی کوتاه ندارد

برای اینکه بتوانیم خیلی قاطع به این سوال پاسخ دهیم باید این چند عامل را حتما در نظر بگیریم.

  • چقدر دانش و اطلاعات دارید
  • در زمینه کاری خود چند کتاب مطالعه کرده اید
  • در رابطه با بازاریابی نوین چند کتاب خوانده اید
  • چقدر برای کارتان سرمایه دارید
  • اگر سرمایه زیادی ندارید چطور میخواهید بدرخشید؟
  • چطور میخواهید تمایز ایجاد کنید
  • چه چیزی را دقیقا میخواهید به فروش برسانید
  • چقدر راجب سئو مارکتینگ اطلاع دارید
  • و…

این ها هستند که مشخص می کنند که آیا در کارتان موفق می شوید یا نه. در ادامه به شما میگوییم که نیازی نیست سرمایه زیادی داشته باشید یا اصلا میتوانید بدون داشتن کالا آن را به فروش برسانید! نگران نباشید قرار نیست کار غیر قانونی انجام دهید بلکه قرار است با شیوه های نوین و کاملا حلال بازاریابی آشنا شوید. اما قبل از آن میرویم به سوال بعدی پاسخ دهیم:

درآمد فروشگاه اینترنتی چقدر است؟

فروشگاه های اینترنتی زیادی داریم که برشکسته شدند و کار و کاسبی خود را جمع کردند که علت اصلی این مورد هم نداشتن دانش و اطلاعات لازم در زمینه بازاریابی و سئو مارکتینگ و سایر موارد بود. آن روی سکه هم فروشگاه هایی داریم که به راحتی ماهانه بالای 10 میلیون درآمد دارند درحالی که بازدید خاصی ندارند!

آمار شگفت انگیز فروش دیجی کالا

هروقت خواستید از خودتان بپرسید آیا فروشگاه اینترنتی سود دارد, کافیست نگاهی به آمار فروش روزانه دیجی کالا بندازید! طبق منابع معتبر ایرانی و تخمین هایی که زده شد این سایت در سال 1394 روزانه بالای یک میلیارد تومن فروش داشت! یعنی ماهانه حداقل 30 میلیارد تومن فروش که در بدترین حالت حداقل ماهانه 5 میلیارد تومن سود برای این دیجی کالا داشت. اکنون که این مقاله را مینویسم در سال 1398 هستیم و آمار فروش آن چند برابر بیشتر شده.

فروشگاه اینترنتی

زیرا مردم به این سایت نسبت به سال های قبل بیشتر اعتماد کردند و فرهنگ خرید اینترنتی هر سال در ایران بیشتر شده و اینکه واقعا برخی از کالا ها در دیجی کالا قیمت مناسب تری نسبت به فروشگاه های دیگر دارند و متاسفانه در بسیاری از شهر های ایران خیلی از کالا ها را نمیشود به طور مستقیم تهیه کرد و تنها را خرید اینترنتی است.

فقط دیجی کالا نیست!

اگر از یک فرد بی تجربه بپرسید که آیا فروشگاه اینترنتی سود دارد به شما میگوید قبلا داشت اما اکنون نه! این واقعا نگاهی سطحی به بازار پر فروش اینترنتی می باشد! حداقل در ایران هزار سایت وجود دارد که ماهانه بالای 10 میلیون تومن درآمد دارند.

این مطلب را هم بخوانید: چرا نباید با دیجی کالا به طور مستقیم رقابت کنید؟

این آمار کاملا واقعی است. لطفا این فکر را از ذهن خود بیرون بندازید که همه فقط از دیجی کالا خرید میکنند! خود من اگر بخواهم یک موبایل بخرم از سایت موبایل دات آی آر خرید میکنم و اگر بخواهم یک عطر بخرم از سایت ایرانی لیلیوم خرید میکنم و اگر هم بخواهم یک کتاب بخرم از سایت شهر کتاب و در شرایط محدود از دیجی کالا خرید خواهم کرد. زیرا من و اکثر مردم ترجیح میدهیم از کسی چیزی بخریم که در آن متخصص هستند و تمام تمرکز سایتشان روی محصول مورد نظر من باشد زیرا اینگونه بهتر مدیریت می شود.

من هم فروشگاه اینترنتی راه اندازی کنم؟

الان دیگر جواب سوال آیا فروشگاه اینترنتی سود دارد را فهمیدید اما سوال بعدی این است که ما هم برویم فروشگاه اینترنتی راه اندازی کنیم؟ بنظر من بهترین و پر درآمد ترین سایت ها را می شود به سه گروه تقسیم کرد:

بازاریابی آنلاین

1. سایت های فروش کالا [مثل دیجی کالا]

شما هم میتوانید یک فروشگاه اینترنتی راه اندازی کنید اما مهم ترین نکته ای که باید بدانید این است که باید یک بخش محدود از بازار را اشغال کنید. برای مثال یک سایت دقیقا مثل دیجی کالا نزنید بلکه می توانید به جای آن یک سایت بزنید که فقط و فقط مخصوص فروش خودکار یا لوازم تحریر است! اینگونه خیلی راحت تر و سریع تر برند خواهید شد و مردم ترجیح میدم لوازم تحریر یا خودکار خود را از سایت شما بخرند.

2. سایت های فروش محصولات دیجیتال [مثل فرادرس, گیفت کارت, فیدیبو]

جالب است بدانید که سایت فرادرس حداقل ماهانه 300 میلیون تومان از فروش درآمد دارد! شاید اگر تازه کار باشید برایتان این اعداد عجیب به نظر برسد اما این اعداد برای سایتی که بیش از 500 سایت ویدیو آموزشی در زمینه های مختلف دارد عجیب نیست و اینکه با کلمات بسیار مهمی هم صفحه اول گوگل است که همین موضوع باعث شده ترافیک زیادی جذب کند که این یکی از بهترین روش های بازاریابی است که به آن سئو مارکتینگ می گوییم.

اگر میخواهید سایت فروش محصولات دیجیتال مثل فرادرس یا سایت فروش گیفت کارت و… بزنید پیشنهاد میکنم حتما روی یک موضوع خاص تمرکز کنید. مثلا فقط روی موضوع آموزش زبان ترکی! این یک تکنیک عالی برای فروش سریع تر می باشد.

3. سایت های خدماتی

برای مثال می توانید یک سایت در رابطه با مشاوره کنکور بزنید و با کلمات مرتبط آن بالا بیایید (خود این کار یک تکنیک بازاریابی محتوا می باشد) و سپس از طریق بازدید کننده هایی که دارید برای خود کاربر جذب کنید و به آنها مشاوره کنکور بدهید! توجه داشته باشید که ما این مثال ها را برای فهم شما میزنیم و این به این معنا نیست که دقیقا چنین سایتی بزنید یا نزنید بلکه فقط این ها مثال هستند.

4. سایت های بازاریابی محتوا [مثل ترب, تخفیفات]

در این سایت ها شما مقاله مینویسید و با آن مقاله کسب درآمد می کنید! با آن مقاله می توانید محصولات خود را بفروشید یا یک کمپین تبلیغاتی بسازید. برای مثال ما یک مقاله با موضوع 4 عطر برتر مردانه مینویسیم که روزانه هزار بازدید میگیرد و بعد می توانیم زیر آن مقاله لینک خرید آن عطر ها را از سایت خودمان بگذاریم تا از ما خرید کنند! این یعنی با استفاده از نوشتن مقاله ما برای خود مشتری جذب می کنیم که یک روش عالی برای کسب درآمد از اینترنت می باشد.

یا مثلا سایت تخفیفان با کلماتی مانند کد تخفیف دیجی کالا و سایر سایت ها بالا آمده که این باعث جذب ترافیک می شود و در نهایت در زیر کد تخفیف خود لینک وارد شدن به دیجی کالا را گذاشته که اگر شما با آن لینک خرید کنید دیجی کالا درصدی از فروش آن کالا را به سایت تخفیفان می دهد.

الان شما فهمیدید که فروشگاه اینترنتی نیاز ندارد حتما یک مغازه باشد بلکه می تواند یک سایت کاملا دییجیتال و خودکار مانند فرادرس باشد! بنابرین مطمئنم که جواب سوال آیا فروشگاه اینترنتی سود دارد را گرفته اید.

بدون سرمایه فروشگاه اینترنتی بزن!

آیا فروشگاه اینترنتی سود دارد؟

از همین الان بگم که منظور بنده از بدون سرمایه این است که سرمایه کمی نیاز دارید زیرا همین اینترنتی که دارید با آن کار میکنید ماهانه یک هزینه ای برای شما دارد! اما خب مهم این است سرمایه کمی نیاز داشته باشیم و بتوانیم به سود بالایی برسیم. اما خب شاید برای شما سوال باشد که:

چطوری بدون سرمایه کالا بخرم؟

اصلا نیازی نیست محصولی را انبار کنید! اول خریدار آن را پیدا کنید و بعد آن محصول را خرید کنید. یا اینکه میتوانید از بخش همکاری در فروش دیجی کالا استفاده کنید. برای مثال یک سایت فروش عطر بزنید و در اوایل فقط محصول های دیجی کالا را بگذارید و با آن به طور عیر مستقیم همکاری کنید. وقتی دیدید که سایت شما به بازدید و درآمد خوبی رسیده وقت آن است که سرمایه خودش را جمع کنید و با آن به طور عمده جنس بخرید.

چرا حتما میخوای کالا بفروشی؟

شما می توانید یک سایت بزنید و راجب چیزی که تجربه دارید مطلب بنویسید و بعد از طریق کانتنت مارکتینگ کسب درآمد کنید یا اینکه یک محصول دیجیتال در آن زمینه بسازید و با قیمت 19 هزار تومان در سایت خود بگذارید که اگر روزانه فقط 10 نفر از شما خرید کند درآمد روزانه شما 190 هزار تومان خواهد بود! تقریبا 5 میلیون تومان در ماه.

چطوری یک سایت حرفه ای بزنم؟

اگر بلد نیستید سایت طراحی کنید پیشنهاد میکنم دوره آموزش طراحی سایت نتیکو را ببینید تا بتوانید با وردپرس در کمتر از 2 ساعت سایت خود را راه اندازی کنید یا اینکه اگر کار با وردپرس را بلد نیستید حتما دوره جامع آموزش وردپرس نتیکو را تهیه کنید.

درباره ی admin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *