خرید فالوور اینستاگرام خرید لایک اینستاگرام
خانه / مقالات ✍️ / آموزش سئو / نوشتن مقاله سئو برای رتبه گرفتن در گوگل

نوشتن مقاله سئو برای رتبه گرفتن در گوگل

نوشتن مقاله سئو

مقاله سئو محتوای متنی یا صفحات یک وب سایت یا وبلاگ هستند که کاملاً برای موتورهای جستجو بهینه شده اند. در ادامه، من چند نکته ارزشمند در مورد چگونگی نوشتن سریع یک مقاله سئو دوستانه را به شما خواهم گفت. با دقت بخوانید و راهنمای گام به گام نوشتن مقاله سئو را دنبال کنید.

مقاله سئو محتوای متنی یا صفحات یک وب سایت یا وبلاگ هستند که کاملاً برای موتورهای جستجو بهینه شده اند. در ادامه،Netiko.ir چند نکته ارزشمند در مورد چگونگی نوشتن یک مقاله سئو را به شما خواهد گفت. با دقت بخوانید و راهنمای گام به گام نوشتن مقاله سئو را دنبال کنید.

مقالات سئو محتوای با کیفیتی هستند که گوگل دوست دارد آنها را رتبه بندی کند!

نیازی نیست محتواهای زیادی داشته باشید که توسط گوگل نادیده گرفته شود. درعوض، داشتن چند محتوای منحصربفرد و اصل که مرتبط با کسب و کار شما باشد و برای مخاطبان هدفتان هیجان انگیز باشد، بهتر است. محتوای تکراری و چرخشی برای وب سایت اصلی شما بی فایده است. بنابراین، مطمئن شوید که هر صفحه یا پست وبلاگ از کیفیت بالایی برخوردار است. شما باید به اندازه کافی محتوای بهینه شده با کیفیت سئو داشته باشید تا وب سایت های رقیب را شکست دهید.

در ادامه، تکنیک‌هایی را که برای نوشتن مقاله سئو یا پست‌های وبلاگ استفاده کردم، آشکار می‌کنم. از تکنیک ها استفاده کنید و وب سایت خود را با محتوای بسیار با کیفیت پر کنید. داشتن بسیاری از صفحات بهینه شده برای سئو در وب سایت شما می تواند آگاهی از برند شما و اعتبار شما را افزایش دهد. آنها می توانند به طور طبیعی بک لینک کسب کنند، رتبه گوگل را بهبود بخشند و ترافیک و فروش را افزایش دهند. برای درک بهتر تکنیک ها، آهسته بخوانید و پیشنهادات گام به گام Netiko.ir  را دنبال کنید.

مراحل نوشتن مقاله سئو با کیفیت

  1. ابتدا کلمه کلیدی تمرکز خود را پیدا کنید.

یافتن کلمه کلیدی اولین کاری است که باید قبل از نوشتن هر مقاله انجام دهید. از یک ابزار یافتن کلمات کلیدی استفاده کنید و پیدا کنید که مردم از چه کلمات یا عباراتی در گوگل برای محصولات یا خدمات شما استفاده می کنند. (اگر از قبل کلمه کلیدی برای مقاله خود دارید، از این مرحله بگذرید)

می‌توانید از ابزار رایگان کلمات کلیدی مانند Google Keyword Planner استفاده کنید. قبل از تصمیم گیری برای کلمه کلیدی خود، سوالات زیر را از خود بپرسید:

  • آیا به جایگاه هدف من بسیار مرتبط است؟
  • آیا حجم جستجوی ماهانه قابل قبولی دارد؟
  • آیا رتبه بندی دامنه من در گوگل کم رقابت است؟

می توانید یک متخصص تحقیقات کلمات کلیدی یا سئو نویس را استخدام کنید. برای یک سرمایه گذاری کوچک، می توانید کلمات کلیدی ارزشمند بسیاری را برای مقالات فعلی و آینده خود بیابید.

پس از دریافت عبارت مورد نظر برای مقاله جدید خود، به مرحله بعدی بروید.

  1. کلمات کلیدی مرتبط را برای کلمه کلیدی اصلی پیدا کنید.

آنها اصطلاحات و عباراتی بسیار مرتبط هستند که به وضوح کلمه کلیدی اصلی مقاله شما را مشخص می کنند. اگر کلمات کلیدی مرتبط را درج کنید، گوگل مقاله را بهتر رتبه بندی می کند. زیرا گوگل می تواند به سرعت موضوع را شناسایی کند زیرا عبارات و اصطلاحات مربوطه وجود دارد. چنین کلمات کلیدی ارزشمندی در صفحات برتر گوگل یافت می شوند.

چرا کلمات کلیدی مرتبط بسیار مهم هستند؟

شما می توانید کلمات و عبارات مناسب را برای عنوان مقاله و عنوان فرعی شناسایی کنید. هنگامی که کلمات کلیدی به طور طبیعی گنجانده شوند، مقاله شما کاملاً بهینه سازی شده برای سئو و محتوایی با مضمون خوب خواهد بود که گوگل دوست دارد رتبه بندی کند.

فقدان چنین اصطلاحات و عباراتی به عنوان محتوای کم کیفیت تلقی می شود. گوگل چنین صفحاتی را در موقعیت های پایین جستجو قرار می دهد. بنابراین، برای بهبود رتبه بندی باید آنها را در مقاله خود بگنجانید.

وقتی از آنها در متن مقاله خود استفاده می کنید، مقاله شما برای عبارات متعدد در نتایج جستجوی گوگل رتبه بندی می شود. از این رو، ترافیک برای بسیاری از کلمات کلیدی مشابه افزایش خواهد یافت.

اکنون برای شروع نوشتن مقاله به مرحله بعدی بروید.

  1. مقاله سئوی خود را بنویسید.

پس از در دست گرفتن کلمه کلیدی اصلی و کلیدواژه های مرتبط با آن، آماده نوشتن هستید. در یک اتاق ساکت یا مکانی آرام بنشینید که دیگران مزاحم شما نشوند. به کلمات و عبارات نگاه کنید و مشخص کنید که کدام کلمات و عبارات می توانند در عناوین و زیرعنوان های شما گنجانده شوند. اکنون چارچوب مختصری از نوشته خود را برنامه ریزی کنید.

عنوان

عنوانی جذاب برای مقاله خود ایجاد کنید. برای اولویت دادن به گوگل، کلیدواژه اصلی را نزدیک یا در ابتدای عنوان خود قرار دهید. می توانید بررسی کنید که افراد دیگر چقدر عناوین خود را جذاب می نویسند. کلمه کلیدی را در گوگل جستجو کنید و نتایج را بررسی کنید. لازم نیست در این زمان متن را نهایی کنید. حتی پس از نوشتن مقاله می توانید عنوان مقاله خود را بعداً تغییر دهید.

پاراگراف اول

 پاراگراف مقدماتی خود را بنویسید. این مهم ترین شروع برای خواندن بقیه مقاله توسط بازدیدکنندگان است. پاراگراف اول خلاصه ای از کل مقاله است که می گوید خواننده چه چیزی از صفحه دریافت می کند. کلمه کلیدی مقاله خود را وارد کنید و بهترین نوشته خود را در اینجا قرار دهید. عجله نکن! یک شروع خوب می تواند مقاله را برای هدف مورد نظر شما موثر کند. در غیر این صورت، بازدیدکننده بلافاصله به گوگل باز می گردد و در نتیجه نرخ پرش افزایش می یابد.

 بدنه مقاله

بدنه شامل پاراگراف مقدماتی و همه نکات دیگر برای برآورده کردن انتظارات خوانندگان است. بقیه مقاله خود را به آرامی بنویسید بدون اینکه به اشتباهات و حذفیات فکر کنید.

فراموش نکنید که کلمات کلیدی مرتبط را تا جایی که ممکن است درج کنید. یک جریان طبیعی را در نوشتار خود حفظ کنید. اگر در جایی گیر کرده‌اید که نمی‌دانید، از گوگل بخواهید که پاسخ شما را بدهد. از سایر صفحات وب کپی نکنید. در مورد آن فکر کنید و خودتان بنویسید.

تا زمانی که موضوع ایجاب می کند بنویسید و برای خوانندگان ارزش بیافزایید. طول صفحات مقاله سئو رقیب را ببینید. جملات آسان خوان و کوتاه تر را با لحنی آشنا بنویسید. عناوین و زیرعنوان های مناسب را برای سهولت خواندن وارد کنید.

می توانید بر اساس طول مقاله خود چند بار کلمه کلیدی اصلی خود را ذکر کنید. با این حال، از زیاده روی بی مورد خودداری کنید. مراقب پر کردن کلمات کلیدی و پنالتی گوگل باشید. برای خوانندگان انسانی بنویسید نه برای موتورهای جستجو.

نتیجه گیری

این آخرین پاراگراف مقاله سئو شما است. برخلاف پاراگراف مقدماتی، این قطعه محتوای محرکی است که خواننده برای رسیدن به هدف مقاله شما به سمت آن حرکت می کند. در پاراگراف آخر یک پیام ویژه بدهید.

  1. کلمات کلیدی مرتبط را وارد کنید.

 اکنون، همانطور که در بالا ذکر شد، به کلمات کلیدی مرتبطی که برای کلمه کلیدی اصلی دریافت کرده اید نگاه کنید. مرتبط ترین کلمات و عبارات را برای گنجاندن در مقاله انتخاب کنید.

اگر نویسنده ای با تجربه هستید، مطمئن هستم که بسیاری از آن اصطلاحات و عبارات را در مقاله گنجانده اید. مطمئن شوید که جملات با کلمات و عبارات معنی دارند. اضافه کردن همه آنها ضروری نیست. اما اگر موضوع شما از آن پشتیبانی می کند، سعی کنید حداکثر آنها را اضافه کنید. اگر نمی توانید آن را در یک جمله قرار دهید، می توانید یک جمله جدید برای کلمات یا عبارات گم شده اضافه کنید.

مطلب مرتبط: چگونه یک محتوای سئو بنویسیم؟

اکنون، شما پیش نویس نهایی مقاله خود را دارید. به مرحله بعد بروید.

  1. مقاله خود را تمام کنید.

حال برای هرگونه اصلاح و حذف، پیش نویس نهایی مقاله را بخوانید. مطمئن شوید که هر جمله به طور طبیعی و معنادار جریان دارد. اطمینان حاصل کنید که محتوایی را برای برآورده کردن انتظارات خوانندگان و رسیدن آن ها به هدف می نویسید.

هرگونه اشتباه گرامری و املایی را تصحیح کنید. پس از تصحیح و رفع همه چیز، در نهایت یک مقاله بهینه شده با مضمون سئو و غنی شده با واژگان موضوعی مناسب دارید.

برای اینکه آن را به یک مقاله سئوی عالی تبدیل کنید، کل مقاله را مجددا بخوانید تا در صورت نیاز هرگونه حذفی را شناسایی کنید. اگر همکاران یا افراد دیگری دارید که می توانند به شما کمک کنند، آن را برای بهبود بیشتر به آنها بدهید.

اگر این کار را مطابق با نکات بالا انجام دادید، یک مقاله سئو عالی برای کلمه کلیدی هدف خواهید داشت. شما آماده هستید که همان را در وب سایت یا وبلاگ خود منتشر کنید.

برای انتشار آماده شوید.

مقاله سئو برای انتشار در وب است پس شما به برخی بهینه سازی ها برای صفحه وب به شرح زیر نیاز دارید:

از تگ های عنوان مناسب استفاده کنید.

عنوان مهمترین عنصر در مقاله شما است. بنابراین، تگ عنوان باید عنوان H1 باشد. برای سایر عناوین فرعی، در صورت نیاز از تگ های H2 تا H6 استفاده کنید تا گوگل ساختار صفحه شما را به درستی تشخیص دهد.

کلمه کلیدی خود را در توضیحات متا قرار دهید.

عنوان ها و توضیحات متا تگ های مهمی هستند. کلمه کلیدی اصلی خود را در آنها بگنجانید.

از تصاویر و فیلم ها استفاده کنید.

تصاویر برای خوانندگان عالی هستند. آنها مقاله شما را جالب و خواندنی می کنند. کلمه کلیدی اصلی خود را در تگALT یکی از تصاویر قرار دهید. اگر رقبای شما از ویدیو استفاده می کنند، می توانید ویدیوها را نیز در مقاله جاسازی کنید.

لینک های داخلی و خارجی قرار دهید.

پیوندها می توانند امتیاز مرتبط بودن یک صفحه وب را افزایش دهند. با استفاده از انکر تکست مناسب، به صفحات داخلی مرتبط پیوند دهید. پیوند داخلی کشف محتوا را بهبود می بخشد. همچنین می توانید به صفحات مرتبط وب سایت های مرجع پیوند دهید تا به عنوان مرجع عمل کنید.

درباره ی admin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *