خرید فالوور اینستاگرام خرید لایک اینستاگرام
خانه / مقالات ✍️ / آموزش سئو / چگونه یک محتوای سئو بنویسیم؟

چگونه یک محتوای سئو بنویسیم؟

چگونه یک محتوای سئو بنویسیم؟

محتوای سئو فراتر از یک محتوای معمولی در اینترنت است، این کیفیت از محتوا اکنون بیش از هر زمان دیگری حیاتی است. در ادامه 10 روش اثبات شده برای بالا بردن کیفیت محتوای شما آورده شده است. همانطور که افکار عمومی تغییر می کند، الگوریتم ها تغییر می کنند و اطلاعات جدید به دست می آید، مهم است که محتوای سئو خود را به روز نگه دارید.

10 نکته برای نوشتن بهترین محتوای سئو

محتوای سئو فراتر از یک محتوای معمولی در اینترنت است، این کیفیت از محتوا اکنون بیش از هر زمان دیگری حیاتی است. در ادامه 10 روش اثبات شده برای بالا بردن کیفیت محتوای شما آورده شده است.

همانطور که افکار عمومی تغییر می کند، الگوریتم ها تغییر می کنند و اطلاعات جدید به دست می آید، مهم است که محتوای سئو خود را به روز نگه دارید.

اگر می خواهید کسب و کارتان موفق شود، سوار موج شوید.

تصمیمات تجاری خود را بر اساس آماری که سال ها قدمت دارند یا استراتژی هایی که مدت هاست منسوخ شده اند قرار ندهید. سازگار شوید، مخاطبان خود را به رسمیت بشناسید و هرگز در کیفیت صرفه جویی نکنید؛ به خصوص وقتی صحبت از محتوای شما می شود.

اما محتوای سئو از نظر بازاریابی چیست؟ و چرا اینقدر حیاتی است؟

شما باید از محتوای سئو استفاده کنید.

اگر از محتوای سئو به بهترین نحو استفاده نمی کنید، از زمان خود عقب مانده اید. نه تنها پشت سر جادوگران فناوری نسل جدید مانده اید، بلکه از تمام افراد دیگر هم عقب مانده اید. در سال 2021، یک مطالعه نشان داد که 89٪ از مشاغل به جستجوی ارگانیک به عنوان قدرتمندترین کانال توزیع خود متکی هستند.

تکنیک‌های فروش که یک دهه پیش به شما آموزش داده شد، دیگر جواب نمی‌دهند. هیچ راه دیگری برای دور زدن آن وجود ندارد: اگر می خواهید شرکت شما فروش داشته باشد، باید از محتوای سئو به طور موثر استفاده کنید.

چگونه به یک محتوا نویس فوق العاده سئو تبدیل شویم؟

اکنون می دانیم که نه تنها نوشتن محتوای سئوی خوب، بلکه نوشتن محتوای قابل توجه نیز بسیار مهم است. اما چگونه قرار است به آن برسید؟

اولین قدم این است که برای آموزش خود وقت بگذارید.

تاکتیک های مفید نوشتن محتوای سئو

در ادامه، من نکات به روزتری را جمع آوری کرده ام. این موارد را دنبال کنید تا در ابتدا در نوشتن محتوای سئو، سر خود را بالاتر از بقیه نگه دارید!

  • در مورد کلمات کلیدی خود تحقیق کنید.

احتمالاً قبلاً در مورد کلمات کلیدی شنیده اید. آنها کلمات و عباراتی هستند که افراد برای یافتن محتوا در موتورهای جستجو تایپ می کنند. کلمات کلیدی روشی هستند که می توانید محتوای خود را در معرض دید عموم قرار دهید.

قبل از شروع نوشتن، مطمئن شوید که حداقل یک یا دو کلمه کلیدی برای کار با آن دارید.

  • سازماندهی و پیش نویس

این مرحله توسط بسیاری از تازه کاران و همچنین نویسندگان کمتر متخصص نادیده گرفته می‌شود. اما سازماندهی کار خود  قبل از نوشتن محتوای اصلی حیاتی است. این نه تنها به همسو شدن افکار شما کمک می کند و زمانی که حواس شما پرت می شود شما را در مسیر درست نگه می دارد، بلکه مرحله نوشتن را نیز بسیار سریعتر می کند.

آنچه را که می‌خواهید بگویید، مشخص کنید، آن را به ترتیبی که منطقی است قرار دهید، و هر یادداشت یا نقل قولی را که استفاده می‌کنید اضافه کنید. آماده شدن زودتر از موعد در دراز مدت شما را از سردرد نجات می دهد.

  • اکنون، کلمات کلیدی را فراموش کنید.

مطمئنم گیج شدید! من به شما گفتم کلمات کلیدی را برای محتوای خود پیدا کنید و اکنون می خواهم آنها را فراموش کنید؟ منظور من در اینجا این است که شما نباید فقط روی کلمات کلیدی خود تمرکز کنید.

چه چیزی باید در جلوی ذهن شما باشد؟ خود موضوع.

اشتباه نکنید: برای تولید نتایج جستجو به کلمات کلیدی نیاز دارید. با این حال، طبق الگوریتم های فعلی گوگل، کیفیت ارزش بالاتری دارد. این کار نیاز به تمرین دارد، اما با گذشت زمان یاد خواهید گرفت که کلمات کلیدی سئو را به طور طبیعی در محتوای خود بگنجانید. در این بین موارد مهم تری وجود دارد که باید روی آنها تمرکز کرد.

  • عمیق شوید و روی مخاطب تمرکز کنید.

هرچه نوشته شما عمیق تر باشد، الگوریتم گوگل شما را بیشتر دوست خواهد داشت. نه تنها گوگل، بلکه خوانندگان شما نیز مشتاق تر خواهند شد.

و همه چیز، همیشه، به خوانندگان/مخاطبان شما برمی گردد. مخاطبان شما شرکت یا سایت شما را کنترل می کنند؛ آنها برای پیشرفت و حتی وجود شما ضروری هستند.

بنابراین، زمانی که محتوای سئوی خود را می نویسید، سعی کنید از دیدگاه خواننده خود به مسائل نگاه کنید. چند نکته را باید در نظر داشت:

  • مخاطب شما کیست؟
  • آنها از چه کلمات کلیدی استفاده می کنند؟
  • آنها به چه اطلاعاتی نیاز دارند؟
  • چرا آنها به این اطلاعات نیاز دارند؟
  • استراحت های مکرر داشته باشید.

این قانونی است که من زمانی که نوک انگشتانم برای اولین بار به صفحه‌کلید برخورد کرد و چشمان خسته‌ام فهمید که نمی‌توانم آنها را برای مدت طولانی باز نگه دارم به آن پی بردم.

استراحت کنید. در واقع هر چند وقت یکبار استراحت کنید. نوشتن به قدرت مغز نیاز دارد و ذهن خسته خوب نمی نویسد. نوشتن نیز به خلاقیت نیاز دارد. من شیوه شما را نمی‌دانم، اما من تمایل دارم که به سرعت خلاقیت خود را به راه بیندازم.

نمی گویم ضرب الاجل خود را از دست بدهید. اما اگر می توانید، سعی کنید هر نیم ساعت تا دو ساعت یک بار یک لحظه کوتاه به خودتان اختصاص دهید.

این استراحت می تواند پنج تا 10 دقیقه یا فقط 60 ثانیه باشد اگر به شدت مشغول هستید. اما استراحت کنید. اطمینان حاصل کنید که هر چند ساعت یکبار استراحت طولانی تری برای شارژ مجدد داشته باشید.

نکته دیگر؟ سعی کنید بین پروژه هایی که روی آنها کار می کنید در رفت و آمد باشید تا مغز خود را تازه کنید و کمی روی چیز دیگری تمرکز کنید.

  • لینک ها را بهینه کنید.

این مرحله ضروری است. دو نوع پیوند وجود دارد که باید در محتوای خود استفاده کنید:

چگونه یک محتوای سئو بنویسیم؟

داخلی: به وب سایت شرکت شما پیوند می دهد. این لینک ها می توانند به یک فروشگاه، صفحه تماس یا یک پست وبلاگ مرتبط باشند.

خارجی: پیوندهایی به منابع خارجی که برای پشتیبان گیری از ادعاهای شما و دادن عمق مقاله استفاده می شود.

این لینک دهی ها برای ایجاد محتوای سئو ضروری هستند، اما باید مراقب باشید. پیوندها به سایت‌های غیر معتبر یا استفاده از اطلاعات قدیمی به جای آن ضرر خواهد داشت.

حدود یک تا سه پیوند داخلی برای یک مقاله 1000 کلمه ای و همچنین تقریباً پنج تا هفت پیوند خارجی بسته به خود محتوا درج کنید.

  • ویرایش، سپس ویرایش مجدد!

یکی دیگر از مراحل ضروری که بسیاری از آن غافل هستند، شما باید کار خود را کاملا ویرایش کنید. بعد از اینکه قطعه خود را ویرایش کردید، یکی از آن استراحت هایی را که ذکر کردم انجام دهید. شاید برای مدتی روی پروژه دیگری کار کنید که موعد تحویل آن را دارید.

بعد از آن؟ برگردید و دوباره محتوا را ویرایش کنید. شاید حتی بعد از آن باید یک دور دیگر مشغول به اصلاح شوید. یک ویرگول جا افتاده می تواند کل محتوا را خراب کند، بنابراین هرگز نباید چیز مهمی را از دست بدهید.

  • از رسانه های اجتماعی به خوبی استفاده کنید.

در اینجا یک نکته برای تقویت محتوای خود پس از بررسی موارد بالا وجود دارد. اینستاگرام، توییتر و فیس بوک همگی هیولاهای رسانه های اجتماعی هستند که برندها برای تبلیغ محتوای سئوی خود از آنها استفاده می کنند. این یک راه آسان و رایگان برای دستیابی شما به مخاطبان است، ناگفته نماند که این روش نیز ضروری است.

یک یا دو حساب کاربری می توانید بسازید، و مطمئن شوید که حداقل به صورت هفتگی محتوا ارسال می کنید. در حالت ایده‌آل، چند بار در هفته، حداکثر ۱ تا ۲ بار در روز پست ‌کنید.

  • تحقیقات اورجینال انجام دهید.

خوانندگان در حال غرق شدن در وبلاگ‌هایی هستند که کپی‌هایی از پست‌های دیگر هستند. همه منابع خود را از یک سایت دیگر نگیرید: محتوای خودتان را پیدا کنید. استفاده از منابع اصلی برای سئوی امروزی حیاتی است و انجام آن خیلی سخت نیست.

یک نکته سریع این است که کلمه کلیدی اصلی خود را در گوگل جستجو کنید، هر 10 نتیجه را در صفحه اول باز کنید و برای شروع تحقیق خود آنها را دقیق مطالعه کنید. همچنین می‌توانید کلمات کلیدی خاص به اضافه [آمار] یا [حقایق] را برای یافتن اطلاعات مرتبط با مقاله خود جستجو کنید.

  • از سرفصل ها و سرفصل های فرعی استفاده کنید.

استفاده از سرفصل ها و سرفصل های فرعی چندین کار را برای بهینه سازی سئو انجام می دهد. اول، نوشتن شما را قابل بررسی و در نتیجه خواندن برای خوانندگان شما آسان تر می کند. مردم بیشتر احتمال دارد چیزهایی را به اشتراک بگذارند که خواندن آنها آسان است. همین امر در مورد ربات های موتورهای جستجو نیز صدق می کند. هنگام خزیدن در سایت شما، آنها عناوین شما را می شناسند و از آنها برای درک بهتر محتوای شما استفاده می کنند، مانند اینکه کدام قسمت ها مهم ترین آنها هستند و غیره. همچنین، داشتن سرصفحه و سرصفحه فرعی اشباع کلمه کلیدی را افزایش می دهد، اما به یاد داشته باشید که از این برای بازی کردن با سیستم سوء استفاده نکنید.

وقت آن است که در زمینه سئو محتوا متخصص شوید.

دیگر بهانه ای جود ندارد:

اگر می‌خواهید کسب‌وکارتان به اوج برسد، زمان آن رسیده است که مهارت‌های محتوای سئوی خود را تقویت کنید. با مقداری فداکاری، تمایل به یادگیری و پیش رفتن با جریان، و توجه مناسب به جزئیات، خیلی جلو خواهید رفت. وقتی محتوای شما برجسته شد، دیگر لازم نیست تمام وقت خود را صرف تماس با دیگران برای فروش کنید. مخاطبان به سمت شما خواهند آمد.

درباره ی admin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *