خرید فالوور اینستاگرام خرید لایک اینستاگرام
خانه / مقالات ✍️ / آموزش سئو / افزونه سئو خودکار وردپرس چیست؟

افزونه سئو خودکار وردپرس چیست؟

افزونه سئو خودکار وردپرس چیست؟

افزونه‌ های سئو قطعاً در روزهایی که وردپرس مشکلات زیادی در رابطه با سئو داشت، کار زیادی برای انجام دادن داشتند. اما این مشکلات دیگر وجود ندارند. جای تعجب نیست که یک افزونه سئو مدرن امروزی پر از عملکردهای فانتزی هستند که شما حتی به آنها نیاز ندارید. بیشتر این ها به قابلیت هایی به جز سئو مرتبط هستند.

 شما فقط به افزونه سئو خودکار وردپرس نیاز دارید.

نسخه‌های قدیمی‌تر وردپرس قطعاً دارای مشکلات مرتبط با سئو هستند. اما با گذشت زمان بیشتر این مشکلات برطرف شده است. نسخه های فعلی وردپرس به تنهایی کاملاً سئو دوستانه هستند.

بنابراین آیا واقعاً نیاز به نصب افزونه سئو دیگری دارید تا سئوی وبلاگ خود را دوستانه تر کنید؟

نقش افزونه سئو وردپرس

افزونه‌ های سئو قطعاً در روزهایی که وردپرس مشکلات زیادی در رابطه با سئو داشت، کار زیادی برای انجام دادن داشتند. اما این مشکلات دیگر وجود ندارند. جای تعجب نیست که یک افزونه سئو مدرن امروزی پر از عملکردهای فانتزی است که شما حتی به آنها نیاز ندارید. بیشتر این امکانات به قابلیت هایی به جز سئو مرتبط هستند.

علاوه بر این، افزونه‌های مستقل زیادی وجود دارند که می‌توانند عملکرد بهتری در افزودن ویژگی‌های سئو دوستانه به وبلاگ شما داشته باشند، نسبت به یک افزونه سئوی متورم که در واقع می‌تواند سرعت وب‌سایت شما را کاهش دهد.

یک افزونه سئو برای وبلاگ شما چه می کند؟

یا، چگونه یک افزونه سئو سایت شما را سئو دوستانه می کند؟

اجازه دهید Netiko.ir تمام ویژگی‌های مهمی را که اکثر افزونه‌های سئو ارائه می‌دهند مرور کند.

1) اضافه کردن بردکرامب

بسیاری از افزونه های سئو به شما این امکان را می دهند که بردکرامب را به وبلاگ خود اضافه کنید.

به عبارت ساده، breadcrumbs پیوندهای ناوبری هستند که تمام پیوندهایی را که منجر به مشاهده صفحه فعلی می شوند، نمایش می دهند.

مثلا:

صفحه اصلی > اخبار > اخبار خودرو > تولیدات جدید

اگر سایت شما صدها دسته دارد یا برای پیمایش بسیار پیچیده است، بردکرامب یک راه حل ایده آل است زیرا به کاربر کمک می کند تا به راحتی پیمایش کند.

همچنین از منظر SEO، گوگل گاهی اوقات بردکرامب را در SERP های خود (نتایج موتور جستجو) نمایش می دهد.

اما از منظر رتبه بندی، بردکرامب مطمئناً یک عامل رتبه بندی نیست. سایت هایی که از بردکرامب استفاده نمی کنند و همچنین سایت هایی که از بردکرامب استفاده می کنند هر دو رتبه بندی می شوند.

از این نظر، افزودن بردکرامب بیشتر به دلایل زیبایی شناختی است تا دلایل مربوط سئو.

2) اضافه کردن تگ های رسانه های اجتماعی

افزونه سئو به شما گزینه ای برای اضافه کردن تگ های رسانه های اجتماعی – تگ های OG، کارت های توییتر و غیره می دهند.

این تگ ها از نظر سئو کاری انجام نمی دهند. آنها فقط برای سایت های رسانه های اجتماعی مانند FB و Twitter در نظر گرفته شده اند.

و حتی بدون این برچسب ها، شبکه های اجتماعی مانند فیس بوک، پینترست و توییتر می توانند URL، عنوان، توضیحات و تصویر پست در حال اشتراک گذاری را تشخیص دهند.

توجه: تگ های OG مختص فیس بوک نیستند و توسط سایر شبکه های اجتماعی نیز خوانده می شوند.

3) URL های متعارف

 افزونه سئو این ویژگی را دارند که URL های متعارف را به سایت شما اضافه کنند.

این واقعیت باقی می ماند که اگر ریدایرکت 301 مناسبی داشته باشید، به URL های متعارف نیازی نیست. بیایید ببینیم چگونه.

هر وب سایت وردپرس را می توان با استفاده از نسخه “WWW “و غیرWWW  بارگیری کرد.

به طور مشابه، اگر HTTPS در سایت خود دارید، سایت شما با «HTTPS» و با «HTTP» قابل دسترسی است. بنابراین 4 نسخه مختلف از وب سایت شما به شرح زیر است:

  • http://sitename.com
  • http://www.sitename.com
  • https://sitename.com
  • https://www.sitename.com

اگر بتوانید با استفاده از هر یک از این نسخه ها به وب سایت خود دسترسی پیدا کنید، با مشکلات «تکثیر محتوا» مواجه خواهید شد.

یک URL متعارف به گوگل می گوید که کدام نسخه نسخه اصلی و کدام یک کپی صرف هستند.

اما یک راه بهتر برای اطلاع دادن به گوگل از نسخه اصلی این است که 301 (دائمی) همه نسخه های دیگر را به نسخه اصلی هدایت کنید.

شما به راحتی می توانید با افزودن یک قانون ساده به فایل htaccess خود این کار را انجام دهید.

به عنوان مثال، فرض کنید می خواهید تمام نسخه های سایت خود را به آدرس زیر هدایت کنید: https://sitename.com

می توانید با افزودن کد زیر به فایلhtaccess  خود به این هدف دست یابید.

RewriteEngine : روشن

RewriteCond %{SERVER_PORT} 80

RewriteRule  ^(.*)$  https://sitename.com/$1  [R=301,L]

با این حال، بیشتر تم های مدرن وردپرس به طور خودکار برچسب های Canonical را به سایت شما اضافه می کنند. بنابراین برای افزودن این تگ ها برای شما نیازی به افزونه سئو ندارید.

4) حذف Stop Words از Slugs

Slug بخشی از نام فایل URL است.

به عنوان مثال، در URL زیر،  how-to-blogاسلاگ است.

http://sitename.com/blog/how-to-blog/

وردپرس به صورت خودکارSlugs  را از عنوان مقاله تولید می کند. می‌توانید با کلیک بر روی دکمه «ویرایش» در کنار راب، اسلاگ تولید شده به صورت خودکار را ویرایش کنید.

برخی از افزونه‌های سئو قابلیت حذف «توقف کلمات» (کلماتی مانند on، is، at، which، the و غیره) را از اسلاگ‌ها دارند.

اولا، این کار از منظر سئو کار زیادی برای شما انجام نمی دهد و ثانیاً، تکیه بر یک افزونه برای انجام این کار برای شما بهترین راه نیست.

هنگام نامگذاری راب ها، فقط مطمئن شوید که راب های خود را کوتاه و ساده نگه دارید. حداکثر 5 کلمه باید اصلی باشد.

درست مثل زمانی که برای سرفصل مقاله وقت می گذارید، وقت خود را نیز صرف ساختن راب خود کنید. آن را کوتاه و معنی دار کنید. شما همچنین می توانید به صورت دستی کلماتی را که فکر می کنید لازم نیست حذف کنید.

5) نقشه سایت XML

نقشه سایت XML می تواند مفید باشد، اما قطعا یک الزام نیست. به علاوه نقشه سایت XML هیچ کاری برای بهبود سئوی سایت شما نمی کند.

حتی بدون نقشه سایت، گوگل می تواند وب سایت شما را به خوبی بگردد. نقشه سایت فقط به عنوان یک راهنمای بسیار تقریبی عمل می کند.

و خبر خوب این است که از وردپرس 5.5، نقشه سایت به طور خودکار گنجانده شده است، بنابراین نیازی به افزونه نقشه سایت اضافی نیست. با مراجعه به https://sitename.com/wp-sitemap.xml می توانید نقشه سایت تولید شده وردپرس را برای سایت خود بررسی کنید.

6) خوانایی و تجزیه و تحلیل کلمات کلیدی

برخی از افزونه ها این قابلیت را به شما ارائه می دهند.

اما اگر به آن فکر کنید، واقعاً نیازی به یک ابزار خودکار ندارید که به شما بگوید محتوای شما چقدر برای انسان قابل خواندن است. شما واقعا بهترین قاضی هستید.

تا آنجا که به یکپارچه سازی کلمات کلیدی مربوط می شود، نکته مهمی که باید به خاطر بسپارید نوشتن سرفصل های آموزنده و محتوای با کیفیت خوب و مرتبط با عنوان است.

در بیشتر موارد، زمانی که محتوای باکیفیت می نویسید، به طور خودکار کلمات کلیدی (و همچنین تغییرات معنایی آنها) را ادغام می کنید. شما واقعاً به ابزاری نیاز ندارید که به شما بگوید خوانایی مقالات خود را بهبود ببخشید.

به علاوه، توجه داشته باشید که پر کردن مقالات خود با کلمات کلیدی تکراری می تواند سایت شما را با مشکل مواجه کند. چگالی کلمه کلیدی طبیعی بهترین راه است.

همچنین، اگر واقعاً یک ابزار عالی برای بررسی محتوای خود می خواهید، Grammarly.com را امتحان کنید

7) ساختار تگ عنوان دوستانه SEO

زمانی بود که ساختار تگ عنوان وردپرس سئو دوستانه نبود. اما وردپرس اخیراً پشتیبانی تم را برای “Title Tags” اضافه کرده است و اکثر تم ها از آن استفاده می کنند

در حال حاضر، تگ های عنوان تولید شده توسط وردپرس کاملاً سئو دوستانه هستند.

نکته مهم این است که برچسب های عنوان فعلی، شماره صفحه را به صفحات آرشیو اضافه می کنند. قبلاً این کار را نمی کردند و منجر به تکرار برچسب عنوان می شد.

بنابراین، مگر اینکه به دنبال ایجاد برخی تغییرات تگ عنوان فانتزی باشید، به افزونه سئو نیاز ندارید.

8) برچسب های عنوان سفارشی

وردپرس به طور خودکار عنوان پست شما را به عنوان “برچسب عنوان” تنظیم می کند. اما در برخی موارد، ممکن است بخواهید یک برچسب عنوان سفارشی که با عنوان پست متفاوت است اضافه کنید.

اکثر افزونه های SEO به شما امکان می دهند یک برچسب عنوان سفارشی تنظیم کنید و بله این یک ویژگی خوب است.

اما شما به راحتی می توانید تگ های عنوان سفارشی را برای پست های خود با استفاده از ویژگی “Custom Fields” وردپرس اضافه کنید. تنها کاری که باید انجام دهید این است که یک فیلد سفارشی ایجاد کنید و یک قطعه کد را به فایل functions.php تم خود اضافه کنید.

9) تگ های توضیحات متا

به طور پیش فرض، وردپرس تگ توضیحات متا را تنظیم نمی کند. این تگ ها ضروری نیستند و به سئو شما کمک زیادی نمی کنند.

اما از آنجایی که تگ متا توضیحات گاهی در SERP های گوگل (صفحه نتایج موتور جستجو) نمایش داده می شود، می توانید با داشتن توضیحات جذاب از آن بهره مند شوید.

در صورت عدم وجود توضیحات، گوگل به صورت خودکار توضیحاتی را از متن مقاله شما تولید می کند.

اکثر افزونه های سئو به شما امکان می دهند توضیحات متا را اضافه کنید و بله این یک ویژگی مفید است.

اما برای انجام این کار واقعاً نیازی به افزونه ندارید. با استفاده از قابلیت Custom Fields وردپرس می توانید به راحتی به این امر دست یابید

10) متا برچسب کلمات کلیدی

این تگ قدیمی است و ضروری نیست. برخی از افزونه های سئو هنوز گزینه ای برای اضافه کردن این برچسب ها دارند.

11) ادغام ابزارهای وب مستر گوگل

برخی از افزونه‌های SEO وجود دارند که به شما امکان می‌دهند سایت خود را برای ابزارهای وبمستر گوگل (کنسول جستجو) و ابزارهای وب مستر بینگ تأیید کنید.

شما به راحتی می توانید سایت خود را برای این خدمات تأیید کنید. شما واقعاً برای این کار نیازی به افزونه سئو ندارید.

درباره ی admin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *