خرید فالوور اینستاگرام خرید لایک اینستاگرام
خانه / مقالات ✍️ / اینستاگرام / کسب درآمد در اینستاگرام بدون داشتن فالوور!

کسب درآمد در اینستاگرام بدون داشتن فالوور!

کسب درآمد در اینستاگرام بدون داشتن فالوور

نمی‌توانم این موضوع را پنهان کنم که اینستاگرام [1] یکی از کانال‌های رسانه‌ی اجتماعی مورد علاقه‌ی من است. این برنامه نه تنها روش عالی‌ای برای به اشتراک گذاشتن زندگی خود با دوستان و خانواده و ارتقاء کسب و کار شما است، بلکه راه بسیار خوبی برای کسب درآمد زیاد است.

از همه بهتر، در این راه نیاز به فالوورهای (طرفداران) [2] زیادی ندارید و تنها چندین روش مختلف برای کسب درآمد وجود دارند. در این مقاله، به شما نشان می‌دهم که چگونه می‌توانید با استفاده از هفت راهبرد مورد علاقه‌ی من در اینستاگرام کسب درآمد داشته باشید:

  1. برای پست‌های اسپانسری[3] (حمایت‌شده) پول دریافت کنید.
  2. لینک‌های پورسانتی[4] (معرف، همکاری در فروش) را معرفی کنید.
  3. فروشگاه اینستاگرامی راه‌اندازی کنید.
  4. از محتوای خود درآمد کسب کنید.
  5. مربی اینستاگرام شوید.
  6. برند خود را تبلیغ کنید.
  7. برای آموزش به مخاطبان خود دستمزد دریافت کنید.

حاضرید؟ بریم سر اصل مطلب.

چرا باید تلاش کنید تا در اینستاگرام درآمد کسب کنید؟

اینستاگرام یکی از برنامه‌های رسانه‌ی اجتماعی بسیار محبوب است.

درواقع، یکی از پنج برنامه‌ی برتر دانلودشده در اپ‌استور[5] و گوگل‌پلی[6] در سال 2020 است. از ژانویه‌ی 2021، بعد از تیک‌تاک[7] در تعداد دانلودها رتبه‌ی دوم بود. تعداد کاربران فعال این پلتفرم[8] (بستر) نیز به همان اندازه چشمگیر است. در پایان سال 2020، تعداد کاربران جهانی اینستاگرام از یک میلیارد نفر عبور کرد.

اگر رشد روزافزون اینستاگرام به اندازه‌ی کافی شما را متقاعد نکند که بستر مناسبی برای کسب درآمد است، شاید نظرات مارک زاکربرگ[9] بتواند دراین راستا کمک‌کننده باشد. در اولین رویدارد کرییتدر ویک[10] (هفته‌ی سازندگان) این شرکت در ژوئن 2021، وی در مورد اینستاگرام گفت: «هدف ما این است که بهترین بستر برای سازندگانی مانند شما را برای امرار معاش ایجاد کنیم».

این دقیقاً همان چیزی است که اتفاق افتاده است.

مطابق با گفته‌ی influence.co، حساب‌های اینستاگرام با بیش از یک میلیون فالوور می‌توانند بیش از 1000 دلار در هر پست کسب درآمد داشته باشند.

این همه‌ی ماجرا نیست.

برای درآمدزایی در اینستاگرام نیازی نیست یک ستاره‌ی مشهور باشید. بسیاری از اینفلوئنسرهای کوچک[11] با فالوورهای هزارتایی از طریق 7 راهبرد ما درآمد مناسبی دارند.

ببینید چگونه سازمان من می‌تواند حجم زیادی از ترافیک را به وب‌سایت شما هدایت کند

  • سئو – رونمایی از حجم زیادی از ترافیک سئو. نتایج واقعی را ببینید.
  • بازاریابی محتوا – گروه‌ ما محتوای حماسی‌ای ایجاد می‌کند که به اشتراک گذاشته می‌شود، لینک دریافت می‌کند و ترافیک را جذب می‌کند.
  • رسانه‌های پولی – راهکارهای پولی مؤثر با ROI واضح.

آن‌چه در اینستاگرام برای درآمدزایی نیاز دارید

به سه مورد برای کسب درآمد در اینستاگرام نیاز دارید: ریچ[12] (میزان مشاهده)، اینفلوئنس[13] (تأثیر) و فالوورهای اینگیج‌شده[14] (فالوورهای مشارکت‌کننده).

ریچ و اینفلوئنس

تنها دلیلی که تجارت‌ها به کاربران اینستاگرام پول می‌دهند قرار گرفتن در معرض دید و دسترسی مخاطبانی است که در عوض دریافت می‌کنند. تجارت‌ها امیدوارند که بتوانند توسط آن فالوورها درآمد کسب کنند. این برندها برای ارزش قائل شدن در وقت خود تنها به اینفلوئنسرهایی با تعداد مخاطبان زیاد علاقه‌مند هستند. هرچه تعداد مخاطبات بیش‌تر باشند، درآمدی که می‌توانند به دست آوردند بیش‌تر خواهد بود.

اگر تنها صد فالوور اینستاگرام برای شروع کار داشته باشید، تعداد مخاطبان بالقوه‌ی شما کم است. با چنین فضای نمونه‌ی کوچکی ، محتوای شما توسط بسیاری از افراد دیده نمی‌شود، چه برسد به فروش محصولات شما یا برندهای تجاری دیگر.

برای شروع کار قطعاً به حداقل هزار فالوور برای درآمدزایی نیاز دارید.

فالوورهای مشارکت‌کننده

مطمئناً تعداد فالوورهای بیش‌تر عزت نفس شما را تقویت خواهند کرد. از نظر ریاضی، تعداد فالوورهای بیش‌تر احتمال ظاهر شدن در فیدهای[15] بیش‌تر اینستاگرام را افزایش می‌دهد. با این حال، تعداد زیاد فالوورها لزوماً به معنای مشارکت زیاد نیست و جریمه‌ی شادوبن[16] در اینستاگرام میزان ریچ کمی برای شما به جای خواهد گذاشت.

اگر همه نسبت به پست‌های شما بی‌مهر باشند، احتمالاً تمایلی به خرید چیزی که تبلیغ می‌کنید، نخواهند داشت.

بنابراین در حساب اینستاگرام خود، اگر به ندرت افراد را مجبور به کامنت گذاشتن (نظر دادن)[17]، لایک کردن (پسندیدن)[18]، اشتراک‌گذاری[19] و دنبال کردن[20] شما می‌کنید، مهم نیست که فالوورهای شما چقدر بزرگ هستند، احتمالاً پول زیادی به دست نمی‌آورید.

از طرف دیگر، اگر تعداد فالوورهای شما تنها 1000 تا باشد و آن‌ها به طور فعالانه در پست‌های شما مشارکت کنند، احتمال درآمدزایی وجود دارد. در این حالت به دلیل فعالیت‌های سودآورانه‌ای که شما به وسیله‌ی اکانت خود انجام می‌دهید، برندها خواهان سرمایه‌گذاری در شما هستند.

2 روش برای درآمدزایی در اینستاگرام

خب، بدین ترتیب اکنون می‌دانید که چرا به نظرم اینستاگرام بستری عالی برای درآمدزایی و آن چیزی است که شما برای ایجاد بانک پرمایه‌ای نیاز دارید. اکنون برویم نگاهی به روش‌های مورد علاقه‌ی من در این زمینه بیاندازیم.

1- اینفلوئنسر شدن و درآمدزایی برای تبلیغ محصولات

اولین راهبرد خود را با بیان این که اینفلوئنسر شدن ساده‌ترین تاکتیک برای کسب درآمد در اینستاگرام است، مطرح می‌کنم.

باز هم این مورد برای افرادی که چند صد فالوور دارند قابل اجرا نیست. شما حداقل به حدود 5000 فالوور و نرخ مشارکت (اینگیجمنت)[21] بالا نیاز دارید.

افراد با این میزان ریچ می‌توانند با هر پست درآمد نجومی داشته باشند.

تنها کاری که باید انجام دهید این است که تصاویری در ارتباط با علایق خود که شخصیت شما را نشان می‌دهند و به شما در ایجاد یک برند شخصی بسیار جذاب کمک می‌کنند، را پست کنید.

وقتی که این معیارها را برآورده کردید، اکنون نسخه‌ی ساده‌ای از نحوه‌ی کسب درآمد را در اینجا مطالعه کنید:

  • شما یک پست اسپانسر در اینستاگرام ایجاد می‌کنید (ممکن است عکس یا ویدیو باشد)
  • برای تبلیغ برند خود، یک هشتگ[22]، منشن کردن (نام بردن)[23] یا ایجاد لینک دربردارنده‌ی برند خود را لحاظ می‌کنید.
  • آن را با مخاطبان خود به اشتراک می‌گذارید
  • پول دریافت می‌کنید

هرچند در این میان یک هشدار نیز وجود دارد: پست‌های اسپانسری را صرفاً برای کسب درآمد بدون اعتقاد به برندی که تبلیغ می‌کنید دنبال نکنید. گرفتن بیش از حد چنین پست‌هایی همنین علاقه‌ی مخاطبان شما را از بین می‌برد و باعث از دست دادن اعتماد به برند شما می‌شود. به عنوان نمونه، اگر فالوورهای خود را براساس بازدید از رستوران‌های فست‌فود و نوشتن نظرات درباره‌ی غذاهای چرب به دست آوردید- ناگهان همکاری با برند کاهش وزن ممکن است به شهرت شما آسیب برساند.

به اندازه کافی برای به خاطر سپردن ساده است، درسته؟

در اینجا نگاهی به چند فردی که در زندگی واقعی خود این روش را به درستی انجام می‌دهند می‌اندازیم.

آدام گونان[24] اینفلوئنسر مد و سبک زندگی در نیویورک است. با تعداد بالای 50.000 فالوور، قطعاً بزرگ‌ترین مخاطبان را در جهان دارد. اما علی رغم تعداد بالای فالوورها، او همچنان هر چند روز یکبار محتوای اسپانسری ایجاد می‌کند.

نیازی نیست که محصولات فشن و یا سایر سبک زندگی را تبلیغ کنید تا بتوانید برای توسط پست‌های اسپانسری کسب درآمد کنید.  آماندا هولتزر[25] اینفلوئنسر سلامتی، رژیم و تغذیه است که با برندهایی مانند کاستکو[26] و جوس پرس[27] برای محتوای اسپانسری همکاری می‌کند.

2- پیشنهادات بازاریابی پورسانتی (سیستم همکاری در فروش) را تبلیغ کنید

تبلیغ پیشنهادات بازاریابی پورسانتی (بازاریابی معرف، بازاریابی وابسته، سیستم همکاری در فروش) بی‌شباهت به کسب درآمد در پست‌های اسپانسری نیست. تفاوت این دو روش در این است که شما تنها در صورتی پول دریافت می‌کنید که مردم محصول یا خدماتی را که تبلیغ می‌کنید بخرند و نه این که مبلغی را بابت پست خود دریافت کنید.

این روش هم می‌تواند مثبت و هم منفی باشد، که بستگی به مخاطبان شما دارد. مادامی که پست‌های اسپانسری درآمدزایی شما را تضمین می‌کنند، می‌توانید میزان درآمدتان را با ارائه‌ی تبلیغ پیشنهاد پورسانتی مناسبی بیش‌تر کنید. از طرف دیگر ممکن است درآمد کمی به دست آورید.

معرف بودن در اینستاگرام از اجرای تبلیغات پورسانتی در وب‌سایت خود سخت‌تر است.  نه تنها به مخاطب راه‌اندازی نیاز دارید، بلکه اینستاگرام لینک‌های قابل کلیک را در جاهای دیگر به جز بیوگرافی شما مجاز نمی‌داند. تنها راهی که می‌توانید پیشنهادی را تبلیغ کنید و مطمئن شوید که درآمد مربوط به مشارکت خود را دریافت می‌کنید‌، استفاده از کدهای تبلیغاتی است. این کدها قابل ردیابی هستند و می‌توانند به راحتی به پست یا استوری[28] شما اضافه شوند. البته، هنوز هم به فالوورهای خود نیاز دارید تا به تنهایی از وب‌سایت معرف دیدن کنند.

منبع: neilpatel

درباره ی admin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *