خرید فالوور اینستاگرام خرید لایک اینستاگرام
خانه / مقالات ✍️ / آموزش سئو / چگونه تجربه سئو کسب کنید و مهارت های خود را بهبود بخشید

چگونه تجربه سئو کسب کنید و مهارت های خود را بهبود بخشید

با توجه به اینکه جستجوی ارگانیک و پولی بیش از 75 درصد از کل ترافیک را در بخش B2B به تنهایی تشکیل می دهد، واضح است که سئو هنوز مرده نیست. اگر می خواهید شغلی را در جستجو شروع کنید، به تجربه سئو نیاز دارید.

البته، ایده یادگیری هر هنر جدید دلهره آور است. برای بسیاری که از بیرون به داخل نگاه می کنند، سئو می تواند مانند یک جادوگری دیجیتال در سطح هاگوارتز به نظر برسد. با این حال، در دنیای دائماً در حال تغییر به‌روزرسانی‌های گوگل و هوش مصنوعی پیشرفته، حتی سئوکاران OG به شما خواهند گفت که همیشه در حال یادگیری هستند.

اما با وجود وبلاگ‌ها، کانال‌های یوتیوب و دوره‌های آموزشی فراوانی که به اشتراک دانش سئو اختصاص داده شده است، دانستن اینکه چه تجربه‌ای در سئو دارید می‌تواند چالش برانگیز باشد. واقعا باید با یک شغل در جستجو شروع کنید.

در این مقاله، به بررسی مهارت‌ها و دانش ضروری سئو می‌پردازیم که باید به آن‌ها بپردازید و چگونه یک نمونه کار سئو بسازید و تجربه سئو کسب کنید.

مهارت ها و دانش ضروری SEO برای توسعه

مهم است که با چند جمله هشدار دهنده شروع کنید.

اول، بدانید که حتی بهترین راهنمایی و توصیه برای همه مناسب نیست. هر وب سایتی متفاوت است. بنابراین، هر کدام نیازها و چیزهایی دارند که کار می کنند. نوع وب سایت و صنعت نیز نقش زیادی در نیاز یک سایت دارد.

ثانیاً، مهارت ها و دانشی که باید توسعه دهید به تخصص شما بستگی دارد. به عنوان مثال، یک متخصص محتوا در نهایت بیش از هر چیز به دانش عمیق در مورد بهینه سازی صفحه نیاز دارد.

اما داشتن درک کامل از همه عناصر سئو همیشه مهم است، صرف نظر از اینکه قصد دارید یک متخصص عمومی یا متخصص باشید.

اصول سئوی خود را بیاموزید

درک عناصر اساسی سئو یکی از مهمترین جنبه ها در هنگام به دست آوردن تجربه سئو است. بیایید به اصول اساسی نگاه کنیم، چرا آنها مهم هستند و شامل چه مواردی می شوند.

تحقیق کلمات کلیدی

تحقیق کلمات کلیدی اساس سئو است. اگر می خواهید تجربه سئو کسب کنید، این اولین جنبه ای است که باید درک کنید.

تحقیق کلمات کلیدی به این معناست که هنگام جستجوی محصولات، خدمات یا اطلاعات، مخاطبان هدف شما در موتورهای جستجو مانند Google تایپ می کنند.

به یاد داشته باشید که هدف اصلی هر موتور جستجو ارائه مرتبط ترین و مفیدترین پاسخ به یک پرس و جو است. کلمات کلیدی به شما این امکان را می دهند که صفحات خود را به طور موثر بهینه کنید تا موتورهای جستجو محتوای شما و چگونگی برآورده شدن آن با هدف جستجو را درک کنند.

فرقی نمی کند که برای یک کسب و کار محلی روی وب سایت کار می کنید، یک سایت وابسته یا یک وبلاگ سرگرمی. اگر محتوایی را در مورد موضوعی تولید کنید که هیچ کس آن را جستجو نمی کند، هیچ ترافیکی از موتورهای جستجو به آن صفحات نخواهید داشت.

این یکی از بزرگترین اشتباهات کسب و کارهای جدید است. بسیاری نیاز یا اهمیت تحقیق کلمات کلیدی را درک نمی کنند و این بخشی از دلیلی است که مطالعات نشان می دهد که 90.63٪ از صفحات در اینترنت هیچ ترافیکی از گوگل دریافت نمی کنند.

بر اساس مطالعه Ahrefs، 90.63 درصد از صفحات ترافیک صفر از گوگل دریافت می کنند

برخی از جنبه های مختلف تحقیق کلمات کلیدی عبارتند از:

اکسپلورر کلمات کلیدی Ahrefs یک مکان عالی برای شروع به دست آوردن تجربه در انجام تحقیقات کلمات کلیدی است. این می تواند به شما در یافتن کلمات کلیدی طولانی، نگاشت کلمات کلیدی، خوشه بندی و موارد دیگر کمک کند.

گزارش شرایط مطابق، از طریق کاوشگر کلمات کلیدی Ahrefs
اکسپلورر کلمات کلیدی Ahrefs به شما این امکان را می دهد که جستجوی کلمات کلیدی خود را با فیلترهای پیشرفته تنظیم کنید.

بهینه سازی روی صفحه

من نمی توانم به اندازه کافی تاکید کنم که کسب تجربه در سئو داخلی چقدر مهم است. برای مواردی مانند سئو فنی یا خارج از صفحه، معمول است که یک متخصص آنها را مدیریت کند. اما اگر می خواهید در زمینه سئو کار کنید، باید درک واضحی از چیستی آن و نحوه عملکرد آن داشته باشید.

سئو داخلی صفحات وب سایت شما را برای دستیابی به رتبه های بالاتر در صفحات نتایج موتورهای جستجو (SERP) بهینه می کند.

بهینه سازی روی صفحه به شما این امکان را می دهد که روی جنبه هایی از وب سایتی که می توانید کنترل کنید کار کنید. گاهی اوقات، حتی تغییرات کوچک و اساسی می تواند تفاوت بزرگی در رتبه بندی یک وب سایت ایجاد کند.

هنگامی که بهینه سازی روی صفحه به خوبی انجام شود، می تواند به گوگل در درک محتوای شما، نحوه ارتباط صفحات با یکدیگر و نحوه اتصال صفحات شما به درخواست های جستجوی فردی کمک کند.

بهینه سازی های رایج در صفحه عبارتند از:

بهینه سازی خارج از صفحه

برخلاف صفحه، بهینه‌سازی خارج از صفحه بر جنبه‌هایی تمرکز دارد که نمی‌توانید آن‌ها را در سایت خود کنترل کنید، اما همچنان می‌توانند بر رتبه‌بندی شما در SERP تأثیر بگذارند. این عمدتا شامل لینک بیلدینگ و بازاریابی برند است.

تفاوت بین سئو داخلی و خارج از صفحه

گوگل هنگام تعیین اینکه کدام پرس و جو باید رتبه بندی شود و در کجا در SERP ها قرار دارد، عوامل خارجی مانند بک لینک ها را در نظر می گیرد.

تکنیک های محبوب خارج از صفحه عبارتند از:

این تکنیک‌ها می‌توانند با ترویج ارتباط موضعی و قدرت درک شده با موتورهای جستجو، بر رتبه‌بندی شما در SERP تأثیر بگذارند.

اگر علاقه مند به کسب اطلاعات بیشتر در مورد سئوی خارج از صفحه و به ویژه لینک سازی هستید، دوره رایگان لینک سازی پیشرفته ما را بررسی کنید.

سئو فنی

سئوی فنی فرآیند ایجاد بهبودهای فنی در وب سایت شما است تا اطمینان حاصل شود که موتورهای جستجو می توانند آن را پیدا کنند، بخزند و ایندکس کنند.

سئو فنی بسیار مهم است. اطمینان از اینکه وب سایت شما از نظر فنی سالم است، پایه اصلی سئو است.

وقتی نوبت به دست آوردن تجربه سئو می رسد، انتظار ندارید به عنوان یک تازه کار کارهای فنی پیشرفته را انجام دهید. اما اطمینان از اینکه وب سایت شما می تواند ایندکس شود، به عنوان مثال، به این معنی است که وب سایت شما حتی می تواند در وهله اول در SERP ظاهر شود.

بنابراین حتی اگر نمی خواهید یک متخصص فنی باشید، مهم است که حداقل درک کنید که جنبه های مختلف سئو فنی چیست و چگونه بر وب سایت شما تأثیر می گذارد.

برخی از عناصر رایج فنی سئو عبارتند از:

یاد بگیرید که چگونه از ابزارهای ضروری SEO استفاده کنید

چندین ابزار ضروری وجود دارد که هر سئو باید با آن ها دست پیدا کند، از جمله Google Analytics و Google Search Console. درک نحوه کار این ابزارها و نحوه استفاده از آنها به این معنی است که می توانید عملکرد سئوی وب سایت خود را به درستی ارزیابی کنید.

با این حال، برخی از ابزارهای اضافی را می توان به پشته شما اضافه کرد تا به شما در انجام وظایف سئوی روزانه خود کمک کند و به شما کمک کند هوشمندتر کار کنید، نه سخت تر.

بسیاری از ابزارها می توانند زمان مورد نیاز برای انجام کارهای خاص را به میزان قابل توجهی کاهش دهند و زمان بیشتری را برای تمرکز بر حوزه هایی که به مهارت ها و تخصص شما نیاز دارند، در اختیار شما بگذارند. ابزارها همچنین می توانند به تنظیم وظایف خودکار کمک کنند.

استفاده از ابزاری مانند حسابرسی سایت Ahrefs به این معنی است که می توانید ممیزی های هفتگی یا ماهانه وب سایت خودکار را تنظیم کنید. این می تواند در هشدار دادن به شما در صورتی که در جایی از سایت شما مشکلی پیش آمده باشد بسیار مفید باشد و سپس از شما بخواهد که در صورت هشدار، نگاهی عمیق به موضوع بیندازید.

تنظیمات فرکانس ممیزی سایت

در اینجا چند نمونه از ابزارهایی هستند که ممکن است بخواهید در پشته خود بگنجانید:

  • ابزار حسابرسی وب سایت
  • ابزار تحقیق کلمات کلیدی
  • ابزارهای بهینه سازی محتوا
  • ابزار ردیابی رتبه

تلاش برای یافتن شغل سئو می‌تواند یک وضعیت مرغ و تخم مرغ باشد. به عنوان مثال، زمانی که به دنبال کار به عنوان یک فریلنسر هستید، هیچ کس حاضر نیست بدون تجربه ثابت به شما کاری بدهد. اما چگونه بدون انجام کار تجربه کسب می کنید؟

خوب، راه‌هایی وجود دارد که می‌توانید مهارت‌های خود را افزایش دهید و در سایت‌هایی کار کنید که می‌توانند بخشی از نمونه کارها شما شوند، بدون اینکه مشتریان فریلنسری را جذب کنید.

پروژه های شخصی

ساده ترین راه برای شروع این است که دارایی های دیجیتال خود را بسازید. با کمترین دامنه و هاست، می توانید شروع به ساخت یک سایت و بهینه سازی آن برای موتورهای جستجو کنید.

این می تواند راهی برای امتحان همه جنبه های سئو باشد. شما حتی می توانید اشتباه کنید و بیاموزید بدون اینکه کسب و کار آنلاین کسی خراب شود. همچنین به شما این امکان را می‌دهد که ببینید در چه زمینه‌هایی ترجیح می‌دهید کار کنید و در کدام جنبه‌ها ممکن است استعداد طبیعی داشته باشید.

حتی پس از سال‌ها کار در صنعت، من هنوز از چندین سایت فقط برای اهداف آزمایشی استفاده می‌کنم. این به من امکان می‌دهد چیزهای جدید را امتحان کنم، ببینم چه چیزی کار می‌کند و چه چیزی خوب نیست، و هنرم را تقویت کنم.

تبادل مهارت

تبادل مهارت چیز جدیدی نیست. اغلب، این یک موقعیت برد-برد برای هر دو طرف است، زیرا هر دو به سادگی با ارائه زمان یا خدمات خود به عنوان بازپرداخت، به آنچه می خواهند می رسند.

در واقع، یک مثال خوب Skill Harbour است، یک پلتفرم تبادل مهارت. این به شما امکان می دهد نیازهای خود را با پیشنهاد مبادله آنها برای مهارت های خود ارسال کنید.

تبادل مهارت در Skill Harbor

آیا مربی شخصی در باشگاه شما وجود دارد که به یک وب سایت نیاز داشته باشد و بتواند در ازای آن چند جلسه PT به شما بدهد؟ یا شاید وب سایت یک استودیوی رقص محلی نیاز به بهینه سازی روی صفحه داشته باشد و در ازای آن، استودیو مایل است به بچه های شما چند درس باله بدهد؟

تبادل مهارت یک راه عالی برای ایجاد تجربه و افزودن به مجموعه خود است. به علاوه، از آنجایی که طرف مقابل پول نقدی که به سختی به دست آورده است را سرمایه‌گذاری نمی‌کند، به احتمال زیاد به شما فرصتی می‌دهند حتی اگر تجربه ثابت‌شده کمی داشته باشید.

کار خیرخواهانه

مشابه تبادل مهارت، ارائه مهارت‌ها و خدمات خود به عنوان یک داوطلب به سازمان‌های مختلف به شما این امکان را می‌دهد که تجربه و نمونه کار خود را بسازید.

وب‌سایت‌هایی مانند Devon Voluntary Action به شما این امکان را می‌دهند که فرصت‌های داوطلبانه را بر اساس مهارت‌های خود جستجو کنید.

همچنین می توانید با سازمان های خیریه ای که می توانند از کمک های سئو استفاده کنند، تماس بگیرید. شما به سادگی می توانید یک جستجوی گوگل برای خیریه های منطقه خود (یا بیشتر) انجام دهید. با نوار ابزار SEO Ahrefs، مشاهده معیارهای هر سایت به طور مستقیم در SERP آسان است.

نمونه جستجوی خیریه

این می تواند به شما کمک کند تشخیص دهید که کدام وب سایت ها می توانند از کمک های اضافی SEO برای محدود کردن لیستی برای دسترسی به آنها استفاده کنند.

دوره های کارآموزی

هیچ راهی بهتر از انجام واقعی کار برای کسب تجربه در سئو وجود ندارد. دوره های کارآموزی به شما این امکان را می دهد که روی پروژه های دنیای واقعی کار کنید و در عین حال از تیمی از متخصصان در برخی از بزرگترین شرکت های پیشرو در صنعت آموزش می بینید.

کارآموزی به ندرت موقعیت هایی با حقوق است. بسیار شبیه تبادل مهارت یا کار خیریه، آنها به شما اجازه می دهند در ازای وقت خود، مهارت ها، تجربه و دانش خود را بسازید.

تجربه حین کار

اگرچه کار کردن به صورت مستقل یا داخلی احتمالاً گزینه ای برای مبتدیان سئو نیست، اما برخی از آژانس های سئو هستند که سئوهای سطح پایین را می گیرند و آموزش های حین کار را ارائه می دهند. برخلاف دوره های کارآموزی، این موقعیت ها با پرداخت پول هستند، اما می توانید انتظار داشته باشید که در انتهای نردبان باشید.

این به شما تجربه دست اول کار در چندین وب سایت و فرصت یادگیری از متخصصان با تجربه را می دهد. بسیاری از آژانس‌ها فرصت‌های پیشرفت شغلی را نیز دارند که به شما امکان می‌دهند تا با پیشرفت مهارت‌هایتان در رتبه‌های بالاتری قرار بگیرید.

ادامه تحصیل و به روز ماندن با تغییرات سئو

یک چیز در مورد سئو این است که دائما در حال تغییر است. این یکی از بهترین بخش های سئو برای شخصی مثل من است که دوست دارد یاد بگیرد. با این حال، به این معنی است که اگر می‌خواهید یک متخصص باشید (یا بمانید)، باید دائماً از آنچه در حال رخ دادن است مطلع باشید.

همیشه به‌روزرسانی‌های الگوریتم جدیدی برای پیمایش، ابزارهایی برای آزمایش وجود دارد، و آنچه امروز کار می‌کند لزوماً در سال آینده کار نخواهد کرد.

دنبال کردن رهبران صنعت و وبلاگ‌ها، و همچنین توهم «SEO Twitter»، همگی به شما کمک می‌کنند تا با داغ‌ترین مکالمات انگشت خود را روی نبض خود نگه دارید. همچنین، دنبال کردن پادکست‌ها و خبرنامه‌های سئو به شما کمک می‌کند هر هفته بینش‌هایی را از کارشناسان برتر کسب کنید.

افکار نهایی

کسب تجربه اولین گام مهم برای دنبال کردن حرفه در سئو است. دستیابی به اصول اولیه و کسب تجربه در دنیای واقعی جنبه های کلیدی بهبود مهارت ها و دانش شماست.

اگر به دنبال شروع کار با سئو هستید، یک مکان عالی برای شروع دوره آموزشی رایگان سئو ما است.

سوالاتی دارید؟ به من پینگ کن در توییتر.

درباره ی admin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *