خرید فالوور اینستاگرام خرید لایک اینستاگرام
خانه / بدون دسته بندی / ساخت جکوزی در روف گاردن: نکات و نیازمندیها

ساخت جکوزی در روف گاردن: نکات و نیازمندیها

جکوزی روف گاردن یکی از پرطرفدارترین آیتم‌ها برای اجرا در محیط پشت‌بام است که ضمن تفریح و آرامش‌بخشی، می‌تواند زیبایی خاصی به پشت‌بام شما ببخشد.

خیلی از افراد مایل به داشتن یک استخر یا جکوزی کوچک در منزل خود هستند، اما معمولا فضای ساختمان اجازه استفاده از چنین آیتمی را نمی‌دهد. در این شرایط اما همچنان یک گزینه موجود است و آن اجرای جکوزی در روف گاردن است. برای آشنایی بیشتر با روف گاردن می‌توانید این مقاله را بخوانید.

اجرای جکوزی روف گاردن در پشت بام ضمن زیبایی خاصی که به روف‌گاردن و پشت بام شما می‌بخشد، می‌تواند یک تسکین روحانی و جسمانی برای هر فردی باشد. حتی شاید جالب باشد بدانید که با وجود امکان اجرای جکوزی روف گاردن در حمام، حیاط، تراس و بالکن، اجرای جکوزی در روف گاردن یکی از رایج‌ترین و محبوب‌ترین شیوه‌ها است.

جکوزی روف ‌گاردن

یکی از جذاب‌ترین و سرگرم‌ترین ورزش‌ها برای همه افراد که تاثیر زیادی در روحیه افراد در سنین مختلف دارد، ورزش‌های آبی به خصوص شنا است. در زمان‌‌های قدیم که اکثر منازل، فضایی به نام حیاط داشتند، امکان ساخت جکوزی و استخر در آن فضا آسان‌تر بود. امروزه با افزایش زندگی آپارتمان نشینی، تصور این فضاها برای خیلی از مردم سخت شده است اما باید بگوییم که با پیشرفت تکنولوژی، برای نشاط بخشیدن به زندگی آپارتمان نشینی و افزایش تجربه فضای سبز، تکنیک‌های مختلفی مانند: تراس و بالکن سبز، اجرای روف گاردن و … ایجاد شده است که در فضای داخلی ساختمان، قابلیت طراحی دارند.

اگر نگران کوچک بودن بیش از حد فضای بالکن و تراس خود برای ساخت جکوزی هستید، باید بگوییم که نیازی به نگرانی نیست، تکنیک طراحی روف گاردن مشکل شما را برطرف خواهد کرد.

معمولا پشت بام‌‌ها، فضایی خسته‌کننده و غیرمفید هستند، اما با اجرای روف گاردن در آن جا می‌توانید از فضای سبز استفاده کرده و لذت یک آب تنی و شنا در روزهای گرم تابستان را تجربه کنید.

طراحی روف گاردن یکی از بهترین ایده‌‌ها برای زیباتر و کاربردی‌تر کردن محیط پشت بام است. در ادامه در رابطه با ایده‌‌های جکوزی روف گاردن و نکاتی که باید در ساخت این جکوزی باید به آن‌ها توجه داشته باشید، مطالبی را بررسی خواهیم کرد.

اندازه ساخت جکوزی روف گاردن

شاید در ذهن خود تصور کنید که ساخت جکوزی به فضای بیشتری نیاز دارد و باید یک فضای بزرگ را برای آن اختصاص دهید، در حالی که این گونه نیست. امروزه جکوزی‌‌ها در انواع اندازه‌‌های مختلف ساخته می‌شوند. فرقی ندارد که محیط شما بزرگ باشد یا کوچک؛ جکوزی در هر اندازه‌ای قابلیت اجرا دارد و نگرانی در مورد کوچک بودن فضا وجود ندارد.

راهنمای نصب جکوزی روف گاردن

یکی از نکاتی که باید به آن توجه داشته باشید، انتخاب یک محل مناسب برای اجرای جکوزی است. سعی کنید جکوزی را در محیط‌‌هایی که سایه بیشتری دارند، بسازید. قبل از اجرای جکوزی، باید بافت ساختمان از نظر میزان تحمل آب و سنگینی، نشتی آب و دیگر موارد به صورت اختصاصی بررسی شود. بعد از تایید این که پشت بام شما محل مناسب برای ساخت جکوزی است و مانعی برای اجرای آن وجود ندارد، مراحل آن آغاز می‌شود.

یکی دیگر از نکات مهمی‌که باید به آن دقت کنید، حفظ حریم خصوصی است. فضای پشت بام یک فضای باز است که احتمال دید از دیگر ساختمان‌‌های اطراف، وجود دارد. اگر نگران این موضوع هستید، بهتر است دید ساختمان‌‌ها نسبت به پشت بام خود را بررسی کنید و در نهایت به عنوان راهکار می‌توانید، جکوزی دیواردار بسازید. تکنیک‌‌های دیگری وجود دارد تا جکوزی شما از دید عموم پنهان بماند، در ادامه ایده‌‌هایی در رابطه با این موضوع و در حالت کلی ایده‌‌هایی برای پیاده‌سازی جکوزی در روف گاردن را با هم بررسی خواهیم کرد.

ایده‌‌هایی برای پیاده سازی جکوزی در روف گاردن

جکوزی‌ها، انواع طرح‌های دایره‌ای، مربع، مستظیل، چند ضلعی و …. را دارند که انتخاب طرح جکوزی بستگی به سلیقه شما دارد و هیچ محدودیتی در انتخاب طرح نخواهید داشت. جکوزی روف گاردن، باید محیط شما را از آن چه هست، زیباتر کند، بنابراین به دنبال ایده‌ای خاص باشید تا به عنوان نماد زیبایی هم کاربرد داشته باشد. می‌توانید جکوزی را در زیر آلاچیق، چتر و … بسازید و حتی سقف و دیوارهای آن را هم بپوشانید.

جکوزی روف گاردن با چتر

چتر در روف گاردن اهمیت بسیار زیادی دارد، زیرا ممکن است برخی از روزها، آفتاب کل فضای روف گاردن را درگیر کند و هیچ سایه‌ای برای نشستن و استراحت پیدا نمی‌شود. تابش مستقیم آفتاب به داخل جکوزی، برای پوست بدن شما مضر خواهد بود، مگر این که فقط مدت کوتاهی در داخل جکوزی بمانید.

برای حفظ پوست خود از اشعه آفتاب، می‌توانید روی جکوزی خود یک چتر بزرگ نصب کنید. به طوری که به عنوان سایه‌بان، کل فضای جکوزی را اشغال کند. همچنین با کمک این چتر، حریم خصوصی شما نسبت به ساختمان‌‌های بلندتر، حفظ می‌شود.

جکوزی در آلاچیق روف گاردن

در مقاله‌‌های قبلی از اسپینگر، موضوع آلاچیق در روف گاردن را بررسی کردیم و گفتیم که آلاچیق یکی از بهترین ایده‌‌ها برای زیباتر کردن روف گاردن است که به عنوان سایه‌بان هم کاربرد دارد. آلاچیق در جکوزی روف گاردن نیز بسیار موثر عمل می‌کند.

در واقع برای این که محیط تراس خود را زیباتر و خاص‌تر کنید، می‌توانید جکوزی را در داخل آلاچیق بسازید. در این صورت می‌توانید با یک تیر چند نشان بزنید. جلوگیری از نور خورشید، حفظ حریم شخصی و خاص دیده شدن روف گاردن، از مزایای ساخت جکوزی در داخل آلاچیق است.

ساخت جکوزی با دک چوبی

استفاده از یک دک برای اجرای جکوزی روف گاردن یک ایده عالیست. دک چوبی بهترین روش برای اجرای جکوزی است. اگر در ساخت جکوزی از دک چوبی استفاده کنید، فضای بیشتری را در اختیار خواهید داشت. از دیگر کاربردهای این دک چوبی، زیباتر کردن فضای پشت بام شماست. قابل ذکر است که این دک‌ها در هر محیط و فضایی، قابلیت اجرا دارند.

ساخت جکوزی با سقف

اگر اطراف شما را ساختمان‌‌های بلند‌‌ احاطه کرد‌ه‌اند که به فضای پشت بام به شما دید دارند و شما از این مسئله دلگیر هستید، برای حفظ حریم شخصی خود می‌توانید جکوزی سقف‌دار بسازید. با این روش، حریم شخصی شما به صورت کامل حفظ می‌شود. همچنین می‌توانید با دیوارهای بلند، این جکوزی را کاملاً بپوشانید.

در این مقاله با ایده‌های جکوزی روف گاردن و راهنمای نصب جکوزی روف گاردن آشنا شدیم. همانطور که در طول این مطلب گفته شد، جکوزی انواع مختلفی دارد که هر یک با توجه به محیط مدنظر شما نیاز به محاسبات دقیقی دارد. برای اجرای جکوزی و انجام این محاسبات دقیق، باید از کمک و مشورت متخصصان بهره بگیرید. مجموعه اسپینگر با سال‌ها تجربه در زمینه اجرای جکوزی، اجرای بام سبز و طراحی بام سبز از مراحل آغازین طرح تا پایان با شما همراه است. برای مشاوره و برخورداری از خدمات تیم اسپینگر از شماره‌های زیر استفاده کنید:

  • تلفن تماس: 86091394 – 021
  • تلفن همراه: 0956541 – 0912

 

درباره ی admin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *