در سال 2021، گری ایلیس از گوگل در توییتر گفت که سیگنالهای تغییر مسیر پس از یک سال برای همیشه به مکان جدید تثبیت میشوند.
این بدان معناست که در تئوری، سیگنالهای URL اصلی پس از یک سال به طور دائم به آدرس جدید ارسال میشوند.
اگر تغییر مسیر حذف شود و صفحه اصلی بازیابی شود، صفحه اصلی باید سیگنال های کاملاً جدیدی را به تنهایی ایجاد کند.
اگرچه پیوندهای قدیمی هنوز به صفحه اصلی اشاره می کنند، اما برای صفحه ای که بیش از یک سال هدف تغییر مسیر بوده است، حساب می شوند.

Sidenote.
توجه داشته باشید که یک سال از زمانی که گوگل آن را می خزند اندازه گیری می شود.
این با آنچه سئوکارها باور دارند متفاوت است. معمولاً فرض بر این است که اگر تغییر مسیر دیگر در جای خود نباشد، سیگنال ها از بین می روند. همچنین فهمیده شده است که اگر صفحه اصلی بازیابی شود، سیگنالها برای آن صفحه ساخته میشوند. آیا در تمام این مدت اشتباه کرده ایم؟ بیایید دریابیم.
من در 30 ژانویه 2023 تغییر مسیرها را به این صفحات حذف کردم:
این پستها به این دلیل انتخاب شدند که پستهای قدیمیتری به آنها هدایت شده بودند. آن پستهای قدیمیتر در مورد موضوعات مشابه بودند و دارای لینکها و دامنههای ارجاعی کافی بودند که فکر میکردم حذف آنها تأثیر قابلتوجهی خواهد داشت.
پس از انجام این کار، می توانید کاهش واضح دامنه های ارجاع دهنده را مشاهده کنید:

چیزی که من نمی بینم کاهش زیادی در ترافیک این پست ها است. یکی در واقع ترافیک بیشتری دارد، یکی پایین است و دو تا نسبتا صاف هستند.

پست مربوط به حجم جستجوی کلمه کلیدی همان پستی است که پایین بود. افتی که به نظر می رسد تقریباً همزمان با حذف تغییر مسیرها اتفاق افتاده است، در واقع چند روز قبل از حذف اتفاق افتاده است. می بینید که افت قبلاً در 24 ژانویه اتفاق افتاده است، اما من تا 30 ژانویه ریدایرکت ها را حذف نکردم.

ترافیک پست در طول آزمایش کاهش یافت، بنابراین نمی توانم رد کنم که حذف تغییر مسیرها به این پست آسیب می زند.
من مایل نیستم به طور قطعی بگویم که تغییر مسیرهای دائمی حتی پس از یک سال ارزش خود را از دست می دهند، اما به نظر می رسد آنچه گری گفت بیشتر درست است.
این به این معنا نیست که من گری را باور ندارم، اما این کاملاً با نحوه ادغام تغییر مسیرها توسط SEO ها متفاوت است. احمقانه به نظر می رسد که سیگنال ها را می توان در مکانی متفاوت از جایی که یک پیوند نشان می دهد، ادغام کرد.
مطمئناً این چیزی نیست که بخواهم آن را ساده بگیرم. من در حال حاضر در حال اجرای یک آزمون دیگر هستم، در صورت انجام آزمایشی بزرگتر برنامه ریزی کرده ام و احتمالاً بعد از آن مطالعه انجام خواهم داد. اگرچه قطعی نیست، اما به احتمال زیاد درست خواهد بود، و به همین دلیل است که من می خواهم اکنون این را به اشتراک بگذارم.
اگر روشی که ما تثبیت تغییر مسیر را درک می کنیم اشتباه باشد، پیامدهای عظیمی برای صنعت سئو دارد.
توصیه ها را تغییر مسیر دهید
یکی از تاکتیکهایی که من همیشه با یک کلاینت جدید استفاده میکنم، تغییر مسیر 404 صفحهای است که دارای پیوندهایی هستند که به آنها اشاره میکنند. من فکر می کنم، در بیشتر موارد، صفحات هرگز تغییر مسیر نداده بودند.
اگر تغییر مسیرها واقعاً بعد از یک سال دائمی شوند، باید آنهایی را که برای مدت طولانیتر از یک سال هدایت شدهاند از مواردی که انجام نشدهاند تقسیم کنم. ممکن است هنوز ارزشی با این تاکتیک وجود داشته باشد، اما با کار کمتری نیاز است.
خرید دامنه
این یکی بزرگ است. ارزش یک دامنه بر اساس لینک هایی که به آن اشاره می کنند می تواند تغییرات زیادی داشته باشد.
بسیاری از سئوکاران زمانی که قصد راه اندازی یک وب سایت جدید یا تغییر مسیر آن را به سایت فعلی خود دارند، دامنه هایی را خریداری می کنند که قبلاً دارای پیوندهایی از سایت هایی در همان جایگاه هستند. آنها امیدوارند که این لینک های قدیمی به آنها در رتبه بندی بهتر کمک کند.
تصور کنید که آن مقدار دیگر واقعاً وجود نداشت. اگر دامنه برای یک سال یا بیشتر هدایت شده باشد و ارزش آن بهطور دائم به دامنه دیگری منتقل شود، آن دامنه ممکن است ارزش بسیار کمتری داشته باشد.
ابزار
همچنین اگر تغییر مسیرها به طور دائم ارزش را پاس کنند، تأثیر زیادی بر ابزارهای مختلفی مانند Ahrefs خواهد داشت. ما باید نحوه نمایش پیوندها و دامنهها به این سایتها را در هنگام تغییر مسیرها تغییر دهیم.
مطمئنم وقتی تغییرمسیرها حذف شدند، سؤالات زیادی نیز خواهیم داشت، به عنوان مثال، “چرا وقتی صفحه دیگر دیگر تغییر مسیر نمی دهد، همچنان این پیوندها را به این صفحه نشان می دهید؟” مفهوم عجیبی است، درست است؟ اما اگر اینطور کار می کند، این همان کاری است که باید انجام دهیم.
افکار نهایی
من از زمان توییت گری هیچ تغییری در صنعت سئو یا توصیه های سئوکاران ندیده ام. مطمئن نیستم که آیا این به این دلیل است که افراد کمی آن را دیدند یا گفتگوی شکسته را دنبال کردند، یا در مجموع نمیخواهیم باور کنیم که تغییر مسیرها متفاوت از آنچه ما فکر میکنیم تثبیت میشوند.
هنوز فکر نمیکنم بسیاری از سئوکارها وقتی میگویم ریدایرکتهای موقت به URL اصلی ادغام میشوند، من را باور کنند، اما اینطور است.
همانطور که گفتم، من هنوز حاضر نیستم با این یکی تماس بگیرم. حداقل، قبل از اینکه بخواهم به این نتیجه برسم که تغییر مسیرهای دائمی سیگنال ها را به طور دائم منتقل می کنند، باید آزمایش های بیشتری انجام شود.
اگر سوالی دارید به من پیام دهید در توییتر.