هزینهی تبلیغات پولی در حال افزایش است. در صنایع بسیار رقابتی، باید انتظار داشته باشید که مبلغ 50 دلار بابت هر کلیک پرداخت کنید. درنتیجه، تجارتهای بسیاری با افزایش ارتباط تبلیغات به دنبال کاهش هزینههای تبلیغات پولی هستند.
درج کلمات پویا رویکرد ایدهآلی برای بهبود ارتباط و کاهش هزینههای تبلیغات پولی است. زمانی که از کلمات کلیدی پویا به درستی استفاده شود، تنها با انجام کمی کار اضافی به ارائه تبلیغات بسیار مرتبط کمک میشود.
اگر مطمئن نیستید که درج واژگان کلیدی پویا چیست و یا چگونه میتوانید از آن حداکثر استفاده را ببرید، در مکان مناسبی هستید.
امروزه، ما هر آنچه را که باید دربارهی درج کلمهی کلیدی پویا بدانید، از جمله اینکه چه پلتفرمهایی ارائهدهندهی آن هستند، چگونه کار میکند و بهترین شیوهها برای حداکثر استفاده از آن چیست را پوشش می دهیم.
درج کلمهی کلیدی پویا چیست؟
درج کلمهی کلیدی پویا مشخصهی تبلیغاتی پولی است که از یادگیری ماشین یا هوش مصنوعی (AI)[1] برای سفارشیسازی تبلیغات آنلاین برای مطابقت با جستجوهای کاربران استفاده میکند.
به عنوان نمونه، اگر تبلیغی برای یک فروشگاه کفش میسازید، میتوانید از درج کلمهی کلیدی پویا برای افزودن «کفش ورزشی زنانه» یا «کفش ورزشی زنانهی قرمز» که دقیقاً مشابه با کلمات مورداستفادهی کاربرند، در نمایش تبلیغاتی استفاده کنید.
استفاده از اصطلاحات مشابهی که کاربران در موتور جستجو وارد میکنند به کاربران اطمینان میدهد که دقیقاً محصولی را که به دنبال آن هستند در اختیار دارید.
ببینید چگونه سازمان من میتواند حجم زیادی از ترافیک را به وبسایت شما هدایت کند
- سئو – رونمایی از حجم زیادی از ترافیک سئو. نتایج واقعی را ببینید.
- بازاریابی محتوا – گروه ما محتوای حماسیای ایجاد میکند که به اشتراک گذاشته میشود، لینک دریافت میکند و ترافیک را جذب میکند.
- رسانههای پولی – راهکارهای پولی مؤثر با ROI واضح.
در اینجا نحوهی استفاده از تبلیغات متنی گوگل برای درج کلمهی کلیدی پویا را مشاهده میکنید:
تبلیغات پویا میتوانند تقریباً همه جنبههای تبلیغات شما را تغییر دهند، از جمله کلمهی کلیدی اصلی، تصاویر، دکمهی CTA، و حتی صفحهی فرود[2] که کاربران به آن فرستاده میشوند.
درج کلمات کلیدی پویا توسط چندین پلتفرم تبلیغاتی ارائه میشوند، از جمله گوگل ادز[3] و فیسبوک[4].
چرا بهتر است که از درج کلمهی کلیدی پویا استفاده کنید؟ مزایا و معایب آن
یافتن نحوهی راهاندازی کمپینهای تبلیغاتی PPC به اندازهی کافی سخت است. آیا باید نگران درج کلمات کلیدی پویا نیز باشید؟ این راهبرد مزایا و معایب معینی دارد. در اینجا آنچه را که نیاز است بدانید بیان میکنیم:
مزایای درج کلمهی کلیدی پویا شامل موارد زیر هستند:
- افزایش ارتباط تبلیغ: مطابقت تبلیغات شما با پرسوجوهای جستجوگران باعث میشود که تبلیغ شما به کاربران بیشتر مربوط شود.
- برجستهبودن تبلیغات پویا: گوگل واژههایی را که به صورت پویا درج شدهاند را پررنگ نشان میدهد، و آنها را برای کاربران واضحتر ارائه میدهد. بدین ترتیب ممکن است نرخ کلیک افزایش یابد.
- بهبود نمرهی کیفیت خود: تبلیغات پویا با موضوع اصلی بیشتر مرتبط هستند، و میتوانند نمرهی کیفیت سایت را افزایش داده و به شما کمک کنند تا به تعداد کابران بیشتری برسید.
- مؤثر برای هدفگیری مجدد: هدفگیری مجدد کاربران با مواردی که دقیقاً قبلاً به آنها نگاه انداختند میتواند برای بازیابی سبدهای خرید رهاشده و ایجاد اعتماد در برند بسیار مؤثر باشد.
- مدیریت کمتر: تبلیغات پویا به شما امکان میدهد چندین کلمهی کلیدی مرتبط را با یک تبلیغ مورد هدف قرار دهید. حال آکه ممکن است تنظیمات آن کمی بیشتر طول بکشد، اما در کل تبلیغات کمتری برای مدیریت خواهید داشت.
مدیریت تبلیغات پویا آسانتر است، این تبلیغات به موضوع مرتبطتر هستند و با بهکارگیری آنها میتوانید نرخ کلیکهای خود را ارتقا دهید. به نظر عالی میرسد، درسته؟ در این زمینه معایت کمی نیز وجود دارند که باید قبل از پرداختن به موضوع آنها آگاه باشید.
معایت درج کلمهی کلیدی پویا به صورت زیر بیان میشوند:
- کلمات کلیدی طولانیتر ممکن است به درستی نمایش داده نشوند: کلمات کلیدی طولانی نمایانگر قصد خریدار هستند، اما ممکن است در تبلیغات پویا به درستی نمایش داده نشوند. در این مثال، آگهی کامهی «شکلات» را نشان میدهد زیرا کلمهی کلیدی مورد نظر بسیار طولانی است و در تبلیغ جای نمیگیرد.
- اگر مراقب نباشید ممکن است تبلیغات ناخوشایندی ایجاد کنید: تبلیغات به طور خودکار بر اساس لیستی از کلمات کلیدی که شما ایجاد کردید ساخته میشوند. اگر مطمئن نباشید که همهی شرایط با هر نسخهای از تبلیغ شما مطابقت دارد، ممکن است عبارت ناخوشایندی ایجاد شود، مانند «قیمتهای عالی روی کاناپه!» (البته با دقت در لیست کلمات کلیدی خود میتوانید از این امر جلوگیری کنید.)
- مشکلات احتمالی نشان تجاری: اگر نام برند رقبا یا محصولات دارای علامت تجاری را پیشنهاد دهید، ممکن است تبلیغات شما به دلیل تخلف نشان تجاری حذف شود.
بهترین شیوههای درج کلمهی کلیدی و نکاتی برای بازاریابان
درج کلمهی کلیدی راهکار ایدهآلی برای چشمگیر بودن در محیط رقابتی PPC است. در صورت مطابقت با پرسوجوهای جستجوگران، تجارت شما ممکن است به ازای هر کلیک هزینهی شما را کاهش دهد، نمرهی کیفیت شما را افزایش دهد و تبلیغات بسیار هدفمندی ارائه شود.
هرچند، این فرآیند ممکن است به نظر پیچیده باشد، به خصوص اگر شما در دنیای PPC تازهوارد باشید. در اینجا چهار روش عالی برای کمک به شما جهت ایجاد تبلیغات پویای مؤثر آورده شده است:
1- از واژگان کلیدی کلی استفاده نکنید
از تبلیغات پویا برای ایجاد تبلیغات بسیار مرتبط استفاده میشود، بنابراین استفاده از واژگان کلیدی جامع مؤثر نیست.
به عنوان نمونه، اگر میخواهید تبلیغی برای اصطلاح جامع مانند «شویندهی بدن» ایجاد کنید، استغاده از تبلیغ پویا مزیتی ندارد. از طرف دیگر، اگر میخواهید اصطلاح دقیق «شویندهی بدن با رایحهی پرتقالی برای پوست حساس» را هدف قرار دهید، تبلیغات پویا گزینهی خوبی خواهند بود.
برای این موضوع دو دلیل وجود دارد: استفاده از کلمان کلیدی جامع تبلیغات نامناسبی ایجاد میکند، و به علاوه ممکن است باعث شود که تبلیغات شما برای موضوعاتی که مرتبط نیستند نیز نمایش داده شود.
در عوض، درج کلهی کلیدی پویا را برای کلمات کلیدی طولانیتر و دقیق ذخیره کنید. در اینجا چند مثال از واژگان کلیدی که برای تبلیغات پویا مناسب هستند را نشان میدهیم:
- چکمههای بارانی قرمز زنانه
- اوکلی هالبروک[5] سیاه
- شویندهی صورت ارگانیک مجاز
این موارد اصطلاحات بسیار دقیقی هستند که نمایانگر قصد خریدارند و برای درج واژگان کلیدی پویا مطلوبند.
2- مطمئن شوید حق انتخاب محصولات در کنار هم معقولانه به نظر برسند
تبلیغات پویا به شما امکان میدهند نسخههای مختلفی از تبلیغ را بسازید، اما این نوع تبلیغات فقط کلمات کلیدی مختلف را به دقیقاً آگهی یکسان متصل نمیکنند. در عوض، میتوانید چندین محصول را برای هر قسمت از تبلیغ خود بارگذاری کنید.
به عنوان مثال، فیسبوک به شما امکان میدهد متن، سرفصل، تصاویر، توضیحات لینک و گزینههای CTA را اضافه کنید.
حق انتخابها عالی هستند، اما ممکن است مشکلاتی را نیز سبب شوند.
نگاهی به مثال تبلیغاتی بالا بیاندازید. فرض میکنیم که بازرگانی تصمیم دارد شکلات سوئیسی، گیلاسهای با روکش شکلاتی و تافی را در یک آگهی یکسان هدف قرار دهد و تصویری از هر یک را بارگذاری کند. تصویر گیلاس با روکش شکلاتی میتواند در کنار متن تبلیغ شکلات سوئیسی نمایش داده شود.
تبلیغات پویایی که ضعیف طراحی شده باشند باعث ایجاد تبلیغات نامناسب (و حتی خندهدار) میشوند، و همچنین اعتماد به برند و میزان تعاملات را نیز کاهش میدهند.
اطمینان حاصل کنید که همهی محصولات بدون توجه به عنوان، تصویر یا CTA در کنار هم معقولانه به نظر برسند
به علاوه دستور زبان را نیز باید کنترل کنید. به عنوان نمونه، درنظر بگیرید تبلیغی با عنوان «برای مشاهدهی محصول ….. برتر ما، سر بزنید» را ایجاد میکنید. اگر فهرست کلمات کلیدی شما واژهی «کاناپه» باشد، می توانید آگهیای را بنویسید که روی آن نوشته شده است: «برای مشاهده کاناپهی برتر ما، سر بزنید.» به کلمات جمع و مفرد توجه ویژهای داشته باشید.
3- آزمایش A/B تبلیغات برای حداکثر CTR
تبلیغات پویا به شما امکان میدهند چندین نسخه از یک تبلیغ را ایجاد کنید، اما این بدین معنی نیست که شما باید آزمایش A/B را نادیده بگیرید. در حقیقت، تبلیغات پویا به شما امکان میدهد حق انتخابهای بیشتری را بیازمایید.
به عنوان نمونه، میتوانید موارد زیر را آزمایش کنید:
- سرتیترها
- توضیحات لینک
- دکمههای CTA
- متن
- تصاویر
- واژگان کلیدی
برای آزمایش تبلغیات پویا، چندین نسخه از تبلیغات یکسان با هدف قرار دادن واژگان کلیدی مشابه را ایجاد کنید، سپس یک عنصر را تغییر دهید.
به عنوان نمونه، میتوانید دو نسخه از تبلیغاتی را که کفشهای مخصوص دویدن را هدف قرار میدهند، ایجاد کنید و از چندین تصویر در یک آگهی استفاده کنید، و از یک تصویر همراه با متن روی دیگری استفاده کنید. تبلیغات را حداقل به مدت دو هفته اجرا کنید و ببینید کدام نسخه دارای بیشترین کلیک و تبدیل خواهند بود.
منبع: neilpatel