خرید فالوور اینستاگرام خرید لایک اینستاگرام
خانه / مقالات ✍️ / آموزش سئو / استراتژی بازاریابی سئو (3 نکته هوشمندانه)

استراتژی بازاریابی سئو (3 نکته هوشمندانه)

استراتژی بازاریابی سئو

مسئولیت های زیادی همراه با راه اندازی کسب و کار برای شما وجود دارد. یکی از مهمترین وظایف این است که مطمئن شوید وب سایت شما به صورت آنلاین قابل مشاهده و کارآمد است تا مشتریان بتوانند به راحتی آن را پیدا کنند. بهترین روش برای فعال کردن سایت شما استفاده از تکنیک های بازاریابی سئو است.

خوشبختانه، تکنیک‌های ساده‌ای برای بهینه‌سازی موتورهای جستجو و بازاریابی سئو وجود دارد که می‌توانید از آنها برای تبلیغ سایت خود در موتورهای جستجو مانند Google استفاده کنید. در این پست شما را با بازاریابی سئو آشنا می کنیم و توضیح می دهیم که چرا برای کارآفرینان مهم است. سپس چند تاکتیک را به اشتراک می گذاریم که می توانید در وب سایت خود از آنها استفاده کنید. با Netiko.ir همراه باشید!

بازاریابی سئو چیست و چرا اهمیت دارد؟

سئو عملی برای جذاب کردن وب سایت و محتوای آن برای الگوریتم های موتورهای جستجو است. بازاریابی سئو معمولا شامل ترکیب کلمات کلیدی در محتوای نوشتاری شما، حفظ عملکرد سایت شما و سایر تکنیک های مرتبط است.

اگر امیدوارید وب سایت خود را در بهترین نتایج موتورهای جستجو مانند گوگل قرار دهید، بهینه سازی محتوای شما ضروری است. سئو می تواند ترافیک جدیدی را به سمت کسب و کار شما هدایت کند. برترین نتیجه جستجوی گوگل بیش از 42 درصد از ترافیک را دریافت می کند، نتیجه دوم تنها حدود 12 درصد است و بقیه نتایج به زیر 9 درصد می رسند.

سئوی موثر نیاز به یک تعادل دقیق دارد. مهم است که از عبارات مناسبی استفاده کنید که به موتورهای جستجو امکان می دهد متوجه محتوای شما بشوند، در عین حال محتوای سایت خود را با کلمات کلیدی پر نکنید و آن را ناخوانا نکنید.

3 نکته ضروری بازاریابی سئو برای هر کارآفرینی

اگر می خواهید در مورد کسب و کار خود اطلاعاتی را منتشر کنید و بازدیدکنندگان بیشتری جذب کنید، باید سئو را در فرآیند مدیریت سایت خود بگنجانید. بیایید به سه راه برای انجام آن نگاه کنیم.

1.سئوی سایت و فنی سایت را برای بهبود محتوای خود ترکیب کنید.

سئوی درون سایت یا درون صفحه به تکنیک هایی اشاره دارد که برای بهینه سازی محتوای شما استفاده می شود. این مورد در درجه اول به معنای استفاده از کلمات کلیدی در پست ها، عنوان ها و URL ها است.

با این حال، باید به جنبه‌های فنی وب‌سایت خود نیز توجه کنید که بر رتبه‌بندی موتور جستجوی شما تأثیر می‌گذارد، مانند سرعت بارگذاری و پاسخ‌گویی تلفن همراه.

اطمینان از سرعت وب سایت شما با آزمایش منظم آن با Google PageSpeed ​​Insights یا Pingdom Tools عاقلانه است. همچنین مهم است که سایت شما در تلفن های هوشمند و همچنین دسکتاپ قابل مشاهده باشد، بنابراین مطمئن شوید که طراحی واکنش گرا را اجرا کنید.

به طور کلی، حدود 20 درصد از تلاش های سئوی شما باید در این راستا متمرکز شوند. ابزارهای زیادی وجود دارند که می توانند به شما کمک کنند، از جمله برنامه ریز کلمات کلیدی گوگل و چندین افزونه وردپرس (که در زیر به آنها خواهیم پرداخت).

2.از بازاریابی سئو برای رتبه بالاتر و جذب بازدیدکننده استفاده کنید.

بازاریابی سئو فرآیند ایجاد محتوای معتبر، مرتبط و منحصر به فرد برای جذب بازدیدکنندگان است. ایجاد محتوای معتبر باید بخش عمده ای از تلاش های سئوی شما را تشکیل دهد.

می‌توانید محتوا را از طریق کانال‌های متعدد، مانند وبلاگ، حساب‌های رسانه‌های اجتماعی یا حتی ایمیل توزیع کنید. محتوای متفکرانه و آموزنده که ارزشی برای بازار هدف شما فراهم می کند، شانس زیادی برای رتبه بندی خوب در موتورهای جستجو و جذب مشتریان به سایت شما دارد.

3.سئوی خارج از سایت را برای ایجاد ارتباط در سراسر وب پیاده سازی کنید.

در نهایت، سئوی خارج از سایت شامل اقداماتی است که بر محتوای خارج از وب سایت شما تأثیر می گذارند. استراتژی های کلیدی خارج از سایت عبارتند از:

ایجاد پیوند: تشویق پیوندهایی در سراسر وب که به سایت شما باز می گردند.

پست های مهمان: نوشتن پست برای وبلاگ های دیگر وب سایت ها.

رسانه های اجتماعی: تبلیغ کسب و کار و وب سایت خود در شبکه های اجتماعی مختلف.

این شیوه ها کاربران را از سراسر وب به سمت سایت شما هدایت می کند تا ترافیک بیشتری ایجاد کند. پیوندهایی به محتوای شما از سایر سایت‌های با کیفیت بالا می‌تواند به افزایش دید شما و حتی بهبود رتبه‌بندی موتورهای جستجو کمک زیادی کند.

وردپرس: یک پلتفرم دوستدار سئو

اگر به دنبال ساخت یک وب سایت هستید و به یک پلتفرم مناسب SEO نیاز دارید، وردپرس یک انتخاب هوشمندانه است – به خصوص اگر ارائه دهنده دامنه خود را با دقت انتخاب کنید، وردپرس شامل موارد زیر است:

URL های مناسب برای موتورهای جستجو

مضامین پیش‌فرض که دارای سئوی سایت هستند، از جمله تگ ‌های عنوان

نشانه گذاری مناسب HTML

زمان بارگذاری بهینه برای وب سایت های سریع

شروع کار با سئو

همانطور که می بینید، موارد زیادی برای بهینه سازی وب سایت شما برای موتورهای جستجو وجود دارد. با یک پلتفرم سئو دوست مانند وردپرس، شروع خوبی دارید و احتمالاً به کمک یک متخصص سئو نیاز نخواهید داشت. به علاوه، می توانید از افزونه ها برای بهینه سازی سایت خود حتی بیشتر استفاده کنید.

همانطور که دیدیم، سه تاکتیک کلیدی بازاریابی سئو برای کارآفرینان عبارتند از:

سئو فنی برای بهبود محتوای شما

از بازاریابی سئو برای رتبه بالاتر و جذب بازدیدکننده استفاده کنید.

سئوی خارج از سایت را برای ایجاد ارتباط در سراسر وب پیاده سازی کنید.

این استراتژی ها می توانند به شما کمک کنند تا چشمان بیشتری را به سایت خود جلب کنید و سرنخ های جدیدی را برای کسب و کار خود جذب کنید!

دو دلیل برای توجه به بازاریابی سئو برای برند خود

افزایش دید شما در صفحات نتایج موتورهای جستجو SERP یک بازده ارزشمند است. بسیاری از افراد از موتورهای جستجوی اصلی مانند گوگل و بینگ برای کشف برندهای جدید استفاده می کنند.

در نهایت، سئو یکی از بهترین کانال های بازاریابی برای بهینه سازی بازگشت سرمایهROI است. داده‌ها به خودی خود صحبت می‌کنند: به گفته Statista، سئو سودآورترین شکل بازاریابی در چهار سال گذشته بوده است – حتی برتر از محتوا و بازاریابی ایمیلی.

به همین دلیل است که برندها باید سئو را در تلاش های بازاریابی خود در اولویت قرار دهند. به همین ترتیب، برندهایی که تیم های بازاریابی داخلی خود را دارند، باید به طور فعال کانال های بازاریابی سئو را پیاده سازی کنند. قبل از اینکه به جزئیات بپردازیم، مهم است که ابتدا بفهمیم SEO مخفف چیست.

بازاریابی سئو چیست؟

کلمه سئو کوتاه شده ی عبارت بهینه سازی موتور جستجو است، که سبب بهبود کمی و کیفی ترافیک یک وب سایت می شود. سئو رابطه بین برند و موتورهای جستجوی اصلی را در بر می گیرد. اساساً، برندها با موتورهای جستجوی برجسته ارتباط برقرار می کنند تا اعتبار خود را به عنوان یک منبع معتبر برای اطلاعات، به ویژه در رابطه با صنعت خود، تثبیت کنند.

بازاریابی سئو باعث افزایش دید در موتورهای جستجو و افزایش آگاهی مصرف کننده می شود.

 اگر نام تجاری شما برای سئو جدید است، ایده خوبی است که URL خود را با کنسول جستجوی گوگل و ابزار وب مستر بینگ پیوند دهید. از این مرحله می توانید آغاز کنید و با داده های SEO مربوط به وب سایت خود آشنا شوید. این برنامه‌ها به شما کمک می‌کنند تا یاد بگیرید که افراد برای یافتن وب‌سایت برند شما، چه کلمات کلیدی و عباراتی را تایپ می‌کنند یا در موتور جستجو صحبت می‌کنند.

علاوه بر این، در حالی که بسیاری از افرادی که در جستجوی برندها هستند ممکن است مشتریان فعلی باشند، سئو باعث افزایش دید برای مشتریان جدید و بالقوه می شود. دیده شدن یک برند در موتور جستجو را می توان بر اساس موقعیت مکانی بهینه کرد. به عنوان مثال، یک مارک داروخانه مستقر در تهران را می توان بهینه کرد تا در نتایج مربوط به «تهران داروخانه» نشان داده شود.

اگرچه بسیاری از کارشناسان ادعا می کنند که بازاریابی سئو می تواند بدون آگاهی رسانه ای انجام شود، من اساساً به عنوان یک متخصص در زمینه سئو و روابط عمومی مخالفم. وقتی با روزنامه نگاران معتبری که برای رسانه های خبری معتبر می نویسند روابط برقرار می کنید، گزارش آنها می تواند در نتایج جستجو نشان داده شود. این نتایج ارگانیک هستند، به این معنی که هر مصاحبه یا نقل قول می تواند به افزایش رتبه برند شما در جستجوها کمک کند. البته در حالی که افزایش نتایج جستجو به شما کمک می کند به مشتریان بالقوه بیشتری دسترسی پیدا کنید، داشتن پوشش خبری معتبر شما را در معرض دید همه قرار می دهد، از جمله روزنامه نگاران دیگری که می توانند در آینده درباره شما بنویسند یا حتی سرمایه گذارانی که به دنبال تامین مالی پروژه های جدید هستند.

سئو فوق العاده مقرون به صرفه است.

برای اینکه در موتورهای جستجوی اصلی فهرست شوید نیازی به پرداخت هزینه ندارید. برای مثال، گوگل چندین بار در روز وب‌سایت‌های فهرست‌شده را می‌چرخد – یا اسکن می‌کند و می‌خواند – تا اطلاعات جدید و معتبر در صفحات نتایج آن گنجانده شوند و منعکس شوند.

به همین دلیل است که سئو در مقایسه با تبلیغات پولی در مجلات، بیلبوردها و فراتر از آن یک شکل بازاریابی رایگان است. اگرچه نرم افزار سئو تخصصی می تواند گران باشد، اما اصول اولیه آن کاملا رایگان است. به‌علاوه، به دلیل هزینه‌های پایین، استخدام یک تیم بازاریابی سئو معمولاً هزینه کمتری نسبت به رسانه‌های چاپی سنتی – یا حتی کمپین‌های بازاریابی رسانه‌های اجتماعی – دارد.

درباره ی admin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *