ابزار KWFinder چیست؟ چطوری می توانیم با این ابزار کسب و کار اینترنتی خودمان را متحول کنیم؟ شیوه کار کردن با ابزار KWFinder چگونه است؟ اینها برخی از سوالاتی هستند که قصد داریم در این مطلب به آن پاسخ دهیم.
KWFinder چیست؟
خیلی سریع بخوام جواب این سوال رو بگم اینطوری تعریف میکنم: یک ابزار برای دیدن تعداد سرچ و رقابت کلمه کلیدی شما.
هر چند که کار توی همین یک جمله تموم نمیشه! سایت KWFinder امکانات و فواید خیلی زیادی داره که می تونه کسب و کار اینترنتی شما رو واقعا متحول کنه, بعد از خوندن این مقاله متوجه منظورم من میشید.
امکانات KWFinder
این سایت امکانات بسیار ویژه ای برای وبمستران فراهم کرده که پیشنهاد می کنیم حتما از 3 مورد اول به شدت استفاده کنید (مورد های بعدی رو به نظر من نیاز نیست با این ابزار برسی کنید چون راهکار بهتری هم وجود داره که آخر این همین پست گفتیم).
1. نشان دادن تعداد سرچ کلمه کلیدی شما در ماه
فرض کنید قرار است یک استارتاپ راه اندازی کنید یا اینکه سایت شما محتوا محور است و نمیدانید راجب چه چیز هایی محتوا تولید کنید که بهترین بازدهی را داشته باشند یا مسائلی از این موارد, اینجاست که این بخش ابزار به کمک شما می آید!
برای مثال شما می خواهید ببینید تعداد سرچ کلمه ” افزایش فروش ” چقدر است تا اگر تعداد آن بالا و به صرفه بود یک مقاله راجب آن بنویسید و بعد خود را به عنوان مشاور این کار معرفی کنید, این ابزار که از زبان فارسی هم پشتیبانی می کند به شما تعداد سرچ کلمه مورد نظر را می گوید و بعد می توانید تصمیم بگیرید که آیا چنین کلمه ای برای شما بازدهی دارد یا خیر.
2. مشخص کردن سختی کلمه کلیدی شما
شاید مهم تر از تعداد سرچ کلمه شما, سختی اون کلمه باشه! فکرشو کن قصد داری با یه کلمه توی 2 ماه سایت تازه تاسیست رو بیاری بالا و سرمایه بالایی نداری + زمان زیادی هم نمیتونی بزاری, اما میبینی سختی اون کلمه 35 شده! اینجاست که باید بیخیال بشید یا یک استراتژی دیگه ای رو انتخاب کنید.
خود این سایت برای سختی کلمات رنگ و لقب هایی گذاشته که تقریبا به این صورته (البته اگر اشتباه نکنم):
- سختی 1 تا 15 = آسون
- سختی 15 تا 29 = هنوز آسون
- سختی 30 تا 50 = سخت
- سختی 50 تا 80 = خیلی سخت
مورد آخر معمولا کلماتیه که شرکت های بزرگ روی اون رقابت دارن و بالا هستن مثل کلمه ساخت ایمیل که نتایج اون شامل سایت جیمیل و یاهو و… است! پیشنهاد میکنم در شروع سختی بین 1 تا 20 رو هدف قرار بدید و یادتون هم باشه که درسته سختی 15 تا 29 رو سایت هنوز آسون میزنه اما به این معنی نیست که گوگل خیلی راحت به سایت یا مقالتون راجب اون رتبه بده!
3. پیشنهاد کلمه کلیدی مشابه
همین عامل به تنهایی خیلی شما رو میتونه توی پیدا کردن محتوا های جدید کمک کنه و قسمت جالب اینه بعضی اوقات وقتی یک کلمه رو وارد این سایت می کنید به شما پیشنهاداتی رو نشون میده که هم تعداد سرچ بالایی دارند و هم کلمات آسونی هستند که مرتبط با حوزه شماست! (البته در زبان فارسی این امکانش خیلی دقیق نیست ولی بازم خوب و کاربردیه).
4. نشان دادن جایگاه سایت های صفحه اول گوگل
همونطور که گفتم بودم نیاز نیست مورد چهار و پنجم رو با این ابزار برسی کنید چون در ادامه ابزار بهتری برای این معرفی می کنم و نکته مهم راجب قسمت چهارم اینه که باید بدونید اشتباه جایگاه ها رو معمولا نشون میده! چون بر اساس سرچ انگلیسی کار میکنه و یک ایرانی فقط که ساکن ایران باشه (حتی استانش هم میتونه تاثیر بزاره), وقتی سرچ میکنه giftcard نتایجش با یک آمریکایی تفاوت داره! و جالبه بدونید که اگر یک کلمه مثل همین گیفت کارت رو اگر توی ایران سرچ کنید نتایج فارسی رو هم به شما نشون میده!
5. نشان دادن سختی تک تک سایت ها + تعداد لینک ها و…
این سایت 10 رقیب صفحه اول شما را نشان میدهد و هر کدام را یک تحلیل سریع کرده که یکی از این تحلیل ها مربوط به سختی هر سایت می باشد, برای مثال فرض کنید یک کلمه کلیدی جدید پیدا شده که فقط یک سایت معتبر راجب آن حرف زده و بقیه نتایج بی ربط هستند یا درست راجب آنها مقاله ننوشته شده. خب قطعا سختی این کلمه پایین است اما شما باید ببینید آیا این کلمه میتونید رتبه یک رو کسب کنید یا نه؟! اینجاست که باید سختی هر سایت رو هم برسی کنید.
البته اگر زیاد با این سایت کار کنید متوجه میشید که گاهی اوقات نشون میده که یک سایت مثلا با سختی 15 اومده نتیجه دوم گوگل شده و بقیه سایت های زیر اون سختی بالای 25 دارن! یعنی الویت گوگل برای بالا اوردن سایتتون فقط برند یا معروف بودنتون نیست! مباحث مهم تر دیگه ای هم وجود داره مثلا کیفیت خود اون صفحه یا میزان بک لینک اون صفحه و مهم تر از اون میزان CTR صفحه با اون کلمه کلیدی.
جایگزینی مناسب برای مورد 4 و 5
برای مورد 4 حتما از ابزار های ایرانی استفاده کنید که برای دیدن این ابزار ها کافیه به فارسی سرچ کنید ” بررسی جایگاه سایت در نتایج گوگل به صورت آنلاین ” و بعد وارد یکی از سایت ها شوید و اطلاعات مربوط به کلمه کلیدی و سایت خود را وارد کنید. برای دیدن نمونه چنین ابزاری (اینجا) کلیک کنید.
البته این وقتی می تواند دقیق باشد که خود این ابزار ایرانی هم با سرچ ایران کار کنه نه خارج! در کل اگر توی صفحات اول تا چهارم هستید پیشنهاد میکنم خودتون به صورت دستی از طریق new incognito window در مروگر گوگل گروم اینکار را انجام دهید زیرا بدون کش شدن جایگاه سایت شما را برای ایرانیان نشان میدهد (حتما VPN باید خاموش باشه چون با VPN نتایج کمی بالا پایین میشه).
برای مورد 5 هم حتما از ابزار MOZ استفاده کنید (که این ابزار پولیه اما با ساخت هر اکانت تا یک ماه تمام امکانات اون رایگان میشه) یا اینکه اگر حوصله ثبت نام ندارید می تونید از (این سایت) استفاده کنید.
مشکلات KWFinder
این سرویس هم مشکلات خودشو داره که خیلی سریع اون ها رو مرور میکنیم.
- پولی بودن سرویس و قیمت بالای اکانت اون برای ایرانی ها
- در زبان فارسی خیلی دقیق و کامل نیست (اما بد هم نیست)
- تعداد سرچ رو حداقل نشون میده! (گاهی اوقات مینویسه 2 هزار سرچ در ماه داره این کلمه ولی در حقیقت تعدادش 7 هزار تاست به طور میانگین)
- تعداد سرچ بعضی کلمات رو نشون نمیده! (مثلا بعضی از کلمات که ماهی 30 سرچ دارن رو ممکنه صفر نشون بده)
- گاهی اوقات یه کلمه رو اشتباه خیلی آسون یا سخت نشون میده (باید کلیک کنید روی اون تا رفرش بشه)
البته توجه داشته باشید که با ثبت نام توی این سایت میتونید تا 10 روز از سرویس اون رایگان استفاده کنید (البته فقط روزی 10 سرچ) و اگر چندین جیمیل داشته باشید میتونید تعداد سرچ بیشتری در این 10 روز انجام بدید.
پیشنهاد میکنم دسته بندی آموزش سئو سایت نتیکو رو کامل مشاهده کنید تا بتونید تا جای ممکن کسب و کارتون رو توسعه بدید
نظر خودتون رو راجب سایت KWFinder در بخش نظرات بگید, منتظر نظرات سازنده شما هستیم 🙂