در عصر تحول دیجیتالی امروز ، تقریباً همه استراتژی های بازاریابی به سمت شرکت های آنلاین متمرکز شده است.
آیا استراتژی های بازاریابی دیجیتال مناسب فروشگاه های خرده فروشی وجود دارد؟
وجود دارد و یکی از موثرترین آنها تبلیغات محلی است.
تبلیغات hyperlocal چیست؟
همانطور که از نامش پیداست ، بازاریابی هایپرلوکال یک استراتژی بازاریابی است که بر مشتریان در نزدیکی آنها تمرکز می کند – مشتریان با انگیزه آماده خرید محصولات شما.
هدف اصلی تبلیغات hyperlocal این است که ترافیک را به فروشگاه شما هدایت کند. این کار را با قرار دادن استراتژیک تبلیغات هدفمند در زمان مناسب انجام می دهد. همچنین به افزایش آگاهی از نام تجاری در حوزه آبریز شما کمک می کند.
چندین فاکتور در نظر گرفته می شود که مهمترین آنها مکان مشتری احتمالی شما است ، از این رو نام آن “بازاریابی بیش از حد محلی” است.
مزایای تبلیغات hyperlocal
بسیاری از شرکت ها به طور فزاینده ای به تبلیغات hyperlocal متکی هستند زیرا نتایج بسیار خوبی را به همراه دارد. همچنین مزایایی نسبت به سایر روش های بازاریابی برای شرکت های آنلاین و شرکت هایی با دفاتر محلی وجود دارد. در اینجا مهمترین آنها آمده است:
جذب مشتریان محلی که آماده خرید هستند
از آنجا که این یک تکنیک بازاریابی است ، این بازاریابی مزیت دارد که برای مشتریان آماده خرید جذاب است زیرا اکثر افرادی که هدف تبلیغات hyperlocal قرار گرفته اند در حال حاضر به دنبال محصول یا خدمات شما هستند.
فقط به شخصی فکر کنید که به دنبال کافی شاپ است. این شخص معمولاً “کافی شاپ نزدیک من” را جستجو می کند و اگر کافی شاپ شما در مجاورت آن باشد ، در نتایج جستجو به شما کافی شاپ توصیه می شود یا یکی از تبلیغات شما در فید شبکه های اجتماعی مشتری احتمالی ظاهر می شود.
حتی اگر مشتری بالقوه به طور فعال به دنبال کافی شاپ نیست ، اگر در منطقه شما هستند ، می توانید اعلان های فشار را با پیشنهادات ویژه برای او ارسال کنید.
هزینه تبلیغات نسبتاً کم است
از آنجا که مجبور نیستید کمپین های فرا منطقه ای یا سراسری را اجرا کنید ، می توانید هزینه تبلیغات خود را به حداقل برسانید و از آنجا که تبلیغات خود را در یک گروه هدف فوق العاده خاص قرار می دهید ، هزینه تبلیغات خود را کاهش داده و بازدهی تبلیغات خود را افزایش می دهید. (ROAS).
راه اندازی و اجرا آسان است
ماهیت فوق العاده کمپین های تبلیغاتی بسیار محلی ، راه اندازی و اجرای یک کمپین محلی را به یک نسیم تبدیل می کند. ایجاد تبلیغات شخصی ساده شده است ، که منجر به نرخ تبدیل بالاتر می شود .
نتایج را می توان به راحتی ردیابی و اندازه گیری کرد
ردیابی عملکرد تبلیغات Hyperlocal نسبتاً آسان است زیرا می توانید ببینید مشتریان از کجا هستند.
روابط بهتر با مشتریان و وفاداری
مطمئناً یکی از بزرگترین مزیت ها ارتباط نزدیکتر با مشتریان است .
یک کمپین بازاریابی hyperlocal به خوبی اجرا شده است و در محیط نزدیک شما افرادی را که به طور فعال به دنبال محصول شما هستند ، مخاطب قرار می دهد ، بنابراین می توانید مطمئن باشید که در حال حاضر نیاز دارید. در نتیجه ، بسیاری از این مشتریان جدید مشتری دائمی می شوند. بهتر از این ، آنها می توانند سفیران برند شوند.
تبلیغات Hyperlocal تبلیغات را در زمان واقعی ارائه می دهند
یکی دیگر از مزایای بزرگ تبلیغات hyperlocal این است که پیام ها را در زمان واقعی ارسال می کند. این امر باعث افزایش نرخ تبدیل می شود زیرا مشتری به طور فعال به دنبال شرکت یا محصول شما است.
با همه این مزایا ، شما نمی توانید بدون بازاریابی hyperlocal هزینه کنید!
تبلیغات hyperlocal چگونه کار می کند؟
با پیشرفت تکنولوژی ، بازاریابان می توانند موقعیت دقیق مشتریان بالقوه را دقیق مشخص کنند. به عنوان مثال از طریق:
- آدرس آی پی
- GPS
- وای فای
- سیگنال های بلوتوث
برای اینکه این استراتژی کار کند ، باید مکان دقیق مشتری خود را بدانید ، زیرا این تنها راهی است که می توانید تبلیغات خود را به یک منطقه خاص محدود کنید.
اکثر بسترهای تبلیغاتی مانند گوگل و فیس بوک به تبلیغ کنندگان این امکان را می دهند که مشتریان را در یک مکان خاص هدف قرار دهند ، که ایجاد یک کمپین تبلیغاتی بسیار محلی را آسان می کند.
برای اجرای یک تبلیغ محلی ، ابتدا باید یک مکان و سپس یک ماشه را تعیین کنید. تبلیغات محلی می تواند توسط موارد زیر فعال شود:
- جستجوهای جستجو
- سابقه جستجو
- اقدامات و رفتار کاربر (مکانهایی که مشتری بالقوه اخیراً از آنها بازدید کرده است)
بسته به کمپین ، تبلیغات محلی بسیار محلی را می توان در قالب پیام های متنی ، اعلان های برنامه ، ایمیل یا تبلیغات در نتایج جستجو نمایش داد . شاید حتی ترکیبی. این پیام زمانی از طریق تلفن هوشمند به مشتری بالقوه ارسال می شود که از مرز جغرافیایی مشخص و از پیش تعیین شده ای عبور کرده و اقدامی انجام دهد.
اصول اولیه برای اجرای یک کمپین تبلیغاتی بسیار محلی
اکنون می دانید بازاریابی هایپرلوکال چیست و می فهمید که چرا اینقدر مهم است.
در مرحله بعد ، من می خواهم برخی از اصول اولیه ای را که برای دستیابی به نتایج با کمپین های تبلیغاتی hyperlocal باید به آنها تسلط داشته باشید ، پوشش دهم.
نمایه Google برای کسب و کار خود را بهینه کنید
سنگ بنای یک کمپین تبلیغاتی موفق محلی ، فهرست Google My Business (GMB) است.
Google My Business پلتفرمی است که توسط Google ارائه شده است و شرکت ها را قادر می سازد تا حضور آنلاین خود را در نتایج جستجوی Google مدیریت کنند. شرکتهای محلی به ویژه از این پلتفرم سود می برند زیرا به کاربران Google کمک می کند تا شرکتهایی را در منطقه خود پیدا کنند.
شما باید مشخصات شرکت خود را بر اساس سه معیار اصلی زیر بهینه کنید:
- ارتباط . برای اینکه شرکت شما به عنوان مرتبط طبقه بندی شود ، باید با عبارت جستجوی کاربر مطابقت داشته باشد.
- بد نامی . این امر به قابلیت اعتماد شرکت شما مربوط می شود و اینکه آیا به اندازه کافی قابل اعتماد است که به کاربران توصیه شود.
- مجاورت فضایی . آیا شرکت شما در محیط نزدیک کاربر قرار دارد تا آن را توصیه کند؟
اگر مشخصات شرکت Google برای کسب و کار خود را بر اساس این سه معیار بهینه کنید ، کمپین تبلیغاتی محلی شما شانس بیشتری برای موفقیت دارد.
چگونه فهرست Google برای مشاغل من را بهینه می کنید؟
بهینه سازی مشخصات شرکت GMB برای ارتباط
- توضیحات دقیق و کلیدواژه شرکت را ایجاد کنید
- دسته ای را انتخاب کنید که به بهترین شکل کسب و کار شما را توصیف می کند
- زمان های باز شدن خود را برنامه ریزی کنید
بهینه سازی مشخصات شرکت GMB برای آگاهی
- دریافت نظرات صادقانه
- از عکس های با کیفیت بالا استفاده کنید
- مراقب شهرت آنلاین خود باشید
بهینه سازی مشخصات شرکت GMB برای مجاورت فضایی
بدیهی است ، به هیچ وجه نمی توانید بر نزدیکی یک جستجوگر با شرکت خود تأثیر بگذارید ، اما چند مورد را می توانید انجام دهید تا مطمئن شوید فهرست شرکت شما در نتایج جستجو ظاهر می شود.
اگر دفاتر خود را در چندین مکان دارید ، باید برای هر یک از مکان های خود یک صفحه فرود جداگانه ایجاد کنید.
شما می توانید از نقاط دیدنی معروف در نزدیکی خود با ذکر آنها در توضیحات خود استفاده کنید. به این ترتیب ، هنگامی که کاربر جاذبه را جستجو می کند ، شرکت شما در نتایج جستجو ظاهر می شود. به عنوان مثال:
اکنون که فهرست GMB شما بهینه شده است ، می توانیم به سایر عناصر مهم که برای دستیابی به ROAS خوب با یک کمپین تبلیغاتی hyperlocal مورد نیاز است ، برویم.
اطمینان حاصل کنید که جستجوی محلی و بهینه سازی تلفن همراه شما کامل است
سئو محلی نقش مهمی از نظر اثربخشی کمپین های تبلیغاتی محلی شما دارد.
تحقیقات گوگل نشان داد که جستجوهای با عبارت “نزدیک من” در دستگاه های تلفن همراه بیش از 500 درصد افزایش یافته است .
اینجا نکاتی وجود دارد:
- ایجاد محتوای بسیار محلی (با کلمات کلیدی مخصوص مکان)
- مکان را به برخی از آدرس های اینترنتی خود اضافه کنید
- ایجاد فراداده مخصوص مکان
- از کلمات کلیدی بلند استفاده کنید
- وب سایت خود را برای جستجوی صوتی بهینه کنید
- اطلاعات تماس را به وب سایت خود اضافه کنید
نه تنها باید مطمئن شوید که وب سایت شما تمام الزامات SEO خوب محلی را برآورده می کند ، بلکه باید برای موبایل نیز مناسب باشد. از آنجا که اکثر جستجوهای محلی در تلفن هوشمند یا سایر دستگاه های تلفن همراه انجام می شود ، وب سایت شما باید به درستی در تمام صفحه های تلفن همراه نمایش داده شود ، در غیر این صورت مشتریان خود را از دست خواهید داد.
با کمک کمپین های بازاریابی محلی و تجربه کاربری مثبت (UX) ، می توانید تبدیل های خود را افزایش دهید. اگر نام تجاری شما در جستجوهای محلی رتبه بالایی دارد ، با بازاریابی hyperlocal نتایج بهتری خواهید گرفت. بنابراین در رتبه بندی عبارات جستجوی محلی سرمایه گذاری کنید و مطمئن شوید که مشتریان بالقوه شما همیشه تجربه کاربری مثبتی در وب سایت شما دارند.
نکاتی برای ایجاد یک کمپین تبلیغاتی بسیار محلی
آیا به دنبال ایجاد اولین کمپین تبلیغاتی محلی خود هستید؟
در بخش بعدی ، من نکات مفیدی را به شما می گویم که به شما کمک می کند اولین کمپین بازاریابی محلی خود را در کنار هم قرار دهید.
استفاده از کلمات کلیدی مناسب برای کمپین های محلی
کلمات کلیدی نقش مهمی در موفقیت کمپین های تبلیغاتی شما دارند. برای اینکه کمپین های تبلیغاتی hyperlocal شما موثر واقع شوند ، باید بر کلمات کلیدی مبتنی بر مکان تمرکز کنید. در اینجا از ابزارهایی مانند Ubersuggest استفاده می شود.
یافتن کلمات کلیدی مناسب تنها نیمی از نبرد در تحقیقات کلمات کلیدی است ، زیرا کلمات کلیدی منفی تقریباً به همان اندازه مهم هستند.
کلمات کلیدی منفی عبارتهای جستجویی هستند که نمی خواهید تبلیغ شما روی آنها نمایش داده شود ، بنابراین این عبارات باید حذف شوند. این موارد ، برای مثال ، شامل واژه هایی است که برای مشتریانی که آماده خرید هستند ، یا کلمات کلیدی “خطرناک” که می توانند هزینه تبلیغات شما را بدون ارائه ارزش معادل افزایش دهند ، در نظر گرفته نشده است.
فرهنگ محلی
هنگام نوشتن نسخه تبلیغاتی برای تبلیغات محلی ، فرهنگ محلی یا شرایط خاص منطقه نیز باید در نظر گرفته شود. این شامل عبارات محلی است ،
هنگام نوشتن نسخه برای تبلیغات hyperlocal خود ، باید فرهنگ محلی یا ویژگی های منطقه را نیز در نظر بگیرید. این ، در میان چیزهای دیگر ، به معنای عبارات محلی ، کلیشه ها و عبارات منطقه ای است. این امر به کمپین های تبلیغاتی شما جلوه ای از شخصیت می دهد ، که به نوبه خود مشتریان محلی را به خود جذب می کند زیرا آنها بلافاصله احساس مراقبت و درک می کنند.
بسیاری از مارک ها از این استراتژی استفاده می کنند و حتی به عنوان بخشی از فرهنگ محلی شناخته می شوند. این امر همچنین می تواند وفاداری به برند را افزایش دهد.
از مزیت رقبای خود استفاده کنید
اغلب اوقات ، بهترین ایده ها از بعیدترین منابع به دست می آیند. این امر در مورد کمپین های تبلیغاتی بسیار محلی نیز صدق می کند.
البته منظورم رقبای شماست. اما چگونه می توانید رقبای خود را به کاربر تبدیل کنید؟
خیلی راحت. با اجرای کمپین محلی خود در نزدیکی کسب و کار خود.
البته ، این استراتژی تنها در صورتی کار می کند که بتوانید مشتریان را متقاعد کنید که محصول شما انتخاب بهتری است. شما به یک USP قانع کننده ، که پیشنهاد ارزش منحصر به فرد (UVP) نیز نامیده می شود ، احتیاج دارید ، یا باید به آنها انگیزه خاصی بدهید.
یک مثال بسیار قانع کننده کمپین WhopperDetour Burger King است. برگر کینگ مشتریان گرسنه را به رستوران های خود با ارائه برنامه های کاربردی Whopper به مدت یک سانت تا زمانی که نزدیک مک دونالد (200 متر) بودند ، جذب کرد.
بهترین کار این است که از این طریق فقط به مشتریانی که آماده خرید هستند ، خطاب می کنید. این باعث می شود مشتری بازی کودک را جذب کند.
اهداف رویدادهای نزدیک شما از
کسی که او را دوست ندارد مناسبت ها. هیجان و انتظار همراه با یک رویداد.
می توانید با ایجاد تبلیغات فوق محلی که رویدادهای خاصی را هدف قرار می دهند ، از این پیش بینی استفاده کنید. به این ترتیب ، شما نه تنها به مشتریان مناسب دسترسی پیدا می کنید ، بلکه از هیجان آنها نیز استفاده کرده و انتظارات آنها را به محصول خود منتقل می کنید. هر بازاریابی می داند که مشتریان خوشحال تصمیمات خرید سریع تری می گیرند.
در صورت حضور مشتریان در خارج از حوضه آبریز معمولی خود ، می توانید از رویدادهای محلی برای مخاطبین استفاده کنید.
بازاریابی فوق محلی را با تبلیغات در فضای باز ترکیب کنید
قدیمی ترین شکل بازاریابی hyperlocal مطمئناً تبلیغات در فضای باز است . اینها پوسترهای معمولی و سایر قالب های تبلیغاتی در فضاهای عمومی به منظور هدف قرار دادن مشتریان ورودی هستند.
با توجه به افزایش تحرک در جامعه ما ، تبلیغات در فضای باز نیز برای ترکیب با اشکال مدرن ارتباطات ، مانند کمپین های تبلیغاتی محلی بسیار مناسب است. ارتباطات هوشمند منجر به گزینه های آدرس دهی جدید می شود و شانس تبدیل بیشتر را افزایش می دهد.
نتیجه
بازاریابی Hyperlocal راهی عالی برای جذب مشتریان بیشتر به کسب و کار شما است. به ویژه در عصر حاضر و به دلیل رقابت شدید ، شما باید استراتژی خود را برای دستیابی به اهداف بازاریابی خود بهبود بخشید .
بازاریابی Hyperlocal می تواند تنها موردی برای کسب و کار شما باشد.
اگرچه ممکن است در ابتدا به نظر برسد که در گروه هدف کوچکتر وارد بازار شوید ، اما مکان یابی برتر این مزیت را دارد که شما کیفیت رهبری خود را افزایش می دهید ، زیرا فقط مشتریانی را که آماده خرید هستند و در مجاورت کسب و کار شما هستند ، مخاطب قرار می دهید.
این امر هزینه های سرب (CPL) شما را کاهش می دهد و ROAS شما را همزمان افزایش می دهد.
این قطعاً یک دارایی برای هر کتاب بازاریابی است .
آیا تا به حال یک کمپین بازاریابی فوق محلی انجام داده اید؟ تجربه شما چیست؟