چگونه یوتیوبر مجازی[1] شوید؟ درمورد یوتیوبر مجازی شدن؟ شاید شگفت زده بشوید اگر بدانید نیازی نیست خیلی محتوی بسازید. فرایند مرحله به مرحلهی یوتیوبر مجازی شدن در اینجا آمده است.
1- با فناوری شروع کنید: مطمئن شوید یک دوربین باکیفیت، میکروفون و کامپیوتر برای ضبط و ویرایش ویدئو دارید. به سرمایه گذاری هزاران دلار نیازی نیست. اگر میتوانید، با آنچه دارید شروع کنید و سپس روی تجهیزات ویدئویی بهتر همان اندازه که بیشتر یاد میگیرید سرمایه گذاری کنید.
2- یک نرم افزار آواتار را انتخاب کنید: ده ها پلتفورم نرم افزار وجود دارند، بنابراین امتحان چند نرم افزار را قبل از انجام تنظیمات توصیه می کنم. چند پلتفورم محبوب عبارتنداز VRChat، Wakaru و PrprLive. بسیاری از اینها نسخههای رایگان را عرضه میکنند، اگرچه باید برای جنبههای پیشرفته پرداخت کنید.
3- آواتار خود را بسازید: ساخت آواتار یکی از جالبترین قسمتهای یوتیوبر مجازی شدن است. با استفاده از نرم افزار آواتار میتوانید آواتار خود را از اسکرچ[2] بسازید یا از آواتار سمپل (نمونه) استفاده کنید و رنگ پوست، چشمها، مژهها و غیره را تغییر دهید. همانطور که آواتار خود را طراحی می کنید، درمورد هدف طولانی مدت محتوای یوتیوبر مجازی تان فکر کنید. آیا مورد هدف شما نوجوانان، جوانان یا حتی کاربران نرم افزار حرفه ای هستند؟ مطمئن شوید آوارتان برای مخاطب هدف تان جذاب باشد. بخاطر داشته باشید اصلاً لازم نیست شبیه شما باشد.
4- کانالتان را راه اندازی کنید: آفریدههای یوتیوبر مجازی تان را کجا به اشتراک خواهید گذاشت؟ درحالیکه بیشتر محتوای یوتیوبر مجازی روی یوتیوب است، میتوانید ویدئوها را روی وب سایت تان، اینستاگرام، تیک تاک یا سایر پلتفورم های رسانه های اجتماعی به اشتراک بگذارید. ویدئوهای آپلودی و هاستینگ روی یوتیوب را به دقت نگاه کنید، سپس آن لینک ها را روی پلتفورم های دیگر به اشتراک بگذارید. اگر این است مسیری که پیش می روید، از بهینه سازی کانال یوتیوب تان مطمئن شوید.
5- تقویم محتوا بسازید: وقتی آواتار خود را ساختید و کانال را راه اندازی کنید، در مورد نوع محتوایی که خواهید ساخت تصمیم گیری کنید. درحالیکه هر روز به پست محتوای جدید نیازی نیست، باید دائماً پست بگذارید. درچه مورد صحبت خواهید کرد؟ آیا با متخصصین مصاحبه خواهید کرد، بازی های ویدئویی دارید یا اندیشه های خود در مورد اخبار صنعت را به اشتراک می گذارید ؟ هنگام طراحی تقویم محتوایی تان به اهداف بازاریابی تان به دقت بنگرید.
6- اولین ویدئوی خود را ضبط کنید: اینک زمان درخشش شما است. اولین ویدئوی خود را ضبط کنید، آن را در نرم افزار آواتار تبدیل کنید و پخش زنده ی ویدئوتان را ارسال کنید. انتظار موفقیت یک شبه را نداشته باشید؛ جذب فالوئر در یوتیوب ممکن است چندین ماه زمان ببرد.
بازاریابان چگونه می توانند از یوتیوبرهای مجازی استفاده کنند؟
بازاریابان می توانند از سازندگان یوتیوبرهای مجازی بعنوان بخشی از کمپین های بازاریابی اینفلوئنسر استفاده کنند. اگرچه شخصیت ها انیمه هستند، سازندگان اغلب هزاران یا حتی میلیون ها دنبال کننده دارند. آن مخاطبان بزرگ می توانند برای تبلیغ موسیقی، لاین های فشن، فیلم ها و حتی بالابردن گردشگری استفاده شوند.
مثلاً کیزونا اِیآی[3] یوتیوبر مجازی معروف با سازمان گردشگری ملی ژاپن (JNTO) برای تبلیغ کمپین «بیایید به ژاپن» با هدف جذب گردشگران آمریکایی به ژاپن مشارکت کرد.
دراینجا چند راه دیگر برای استفاده از یوتیوبرهای مجازی در بازاریابی ارائه شده است:
- مشارکت با یوتیوبر مجازی معروف برای بازبینی نرم افزار یا محصول تان: این برای بازی ها، پوشاک یا محصولات دیگری ایده آل است که مخاطبان جوان تر مورد هدف شان هستند.
- هزینه کنید یک یوتیوبر مجازی لوگوی شما را در استریم[4] خود نشان دهد: مثلاً روی لباس، ماگ قهوه یا حتی در پشت زمینه (بک گراند).
- آواتار خود را با یک یوتیوبر مجازی معروف شریک کنید: سوبارو[5] یوتیوبر مجازی معروف (نه کمپانی خودرو) هیجان خود را از بازاشتراک گذاری توسط توئیتر KFC به اشتراک گذاشت. درحالیکه این ویدئو نمی تواند حامی مالی داشته باشد، کمک زیادی به برند کرده بود:
چگونه می توانند کسب و کارها از یوتیوبرهای مجازی استفاده کنند؟
کسب و کارها میتوانند از سازندگان یوتبوبر مجازی به چند روش استفاده کنند. مثلاً می توانند آواتار برند یا شریک را با سازندگان معروف ازطریق بازاریابی اینفلوئنسر بسازند.
ممکن است عجیب غریب بنظر برسد، اما کار میکند.
کسب و کارها علاوه بر بازاریابی می توانند از یوتیوبرهای مجازی به چند روش استفاده کنند. چند ایده در ذیل ارائه شده است:
- ساخت ویدئوهای کمکی خنده دار یا عجیب با استفاده از یک آواتار.
- با انتقادات مشتری انیمیشن بسازید.
- از آواتارها برای کارمندان تان برای ساخت ویدئوهای پشت صحنه استفاده کنید.
- کلیپ های کوتاه برای استفاده در تبلیغات رسانه های اجتماعی یا تلویزیون بسازید.
- یک وبینار با آواتار یوتیوبر مجازی تان ضبط کنید.
- ویدئوهای خرید برای نمایش محصولات تان در محیط مجازی بسازید.
یوتیوبر مجازی همانند یک کسب و کار می تواند به شما برای ارتباط با مخاطب جوان تر کمک کند. این درحالی است که تصور نکنید به محتوای بازاریابی محدود شده اید. کاربرد فناوری یوتیوبرمجازی می تواند هر محتوایی را که میسازید سرگرم کننده تر بسازد.
یوتیوبر مجازی غالباً پرسشهایی دارد.
چه اندازه برای یوتیوبرمجازی شدن هزینه میشود؟
اگر یک کامپیوتر یا گوشی هوشمند ازقبل دارید، هزینهی زیادی لازم نیست. همه ی آنچه نیاز دارید، یک کامپیوتر یا گوشی هوشمند و نرم افزار ساخت آواتار است. گزینههای نرم افزاری رایگان یا رایگان پایه (فری میوم) وجود دارند که میتوانند برای شروع کار کمک کنند.
درآمد یوتیوبرمجازی چقدر است؟
درآمد یوتیوبرهای مجازی همانند یوتیوبرهای مجازی همیشگی (عادی) بسیار چشمگیر است. بالاترین درآمد بیش از 4.8 میلیون دلار در سال در سوپر چت ها است.
یوتیوبرهای مجازی معروف چه کسانی هستند؟
برخی از معروف ترین یوتیوبرهای مجازی معروف عبارتنداز: کیزونا ای آی، یوسا[6]، لیل میکلا[7]، کی.اف.سی، آی ای گیمز[8] و مومو[9].
آیا همهی شخصیت های یوتیوبرمجازی به فرم انیمیشن هستند؟
خیر. اگرچه اکثریت از شخصیتهای فرم انیمیشن یا انیمیشن استفاده میکنند، برخی نظیر ای آی انجل واقعیتر هستند. این درحالی است که باتوجه به اینکه اکثر نرم افزارهای ساخت آواتار از فرمهای انیمیشن استفاده میکنند، ساخت دیگر فرم های انیمیشن به نرم افزار گران تر و ضبط حرکت نیازدارند.
آیا به نرم افزار ضبط حرکت برای یوتیوبر مجازی شدن نیاز دارم؟
خیر. ضبط حرکت میتواند به شما در ساخت ویدئوهای فوق العاده واقعی و شیک کمک کند، اما ضروری نیست. بسیاری از پلتفورمهای نرم افزار یوتیوبرمجازی به شما امکان میدهند آواتار خود را بسازید و حرکات را ازطریق ویرایش طراحی کنید.
یوتیوبرهای مجازی چگونه پول درمیآورند؟
یوتیوبرهای مجازی میتوانند با نشان دادن تبلیغات روی کانال، هاستینگ سوپر چت ها، مشارکت با کسب و کارها یا برندها برای تبلیغ محصولات یا فروش خدمات یا محصولات درآمد داشته باشند.
سرانجام یوتیوبرهای مجازی
یوتیوبرهای مجازی، بازاریابی ویدئویی را به سطوح جدید رسانده اند. این خالقان محتوایی متحرک به خودی خود سلبریتی شده اند که میلیونها دلار درامد دارند و دنبال کنندگان زیادی را جذب کرده اند.
آیا آنها آینده ی خلق محتوای ویدئویی هستند؟ تنها زمان خواهد گفت. این درحالی است که دست اندرکاران بازاریابی و برندها باید افزودن محتوای یوتیوب مجازی را به راهبردهای بازاریابی دیجیتالی شان مورد توجه قراردهند.
منبع: neilpatel.com
[1] VTuber
[2] scratch
[3] Kizuna AI
[4] stream
[5] Subaru
[6] Yousa
[7] Lil Miquela
[8] AI Games
[9] Momo