
ادوبی کانکت یکی از بهترین ابزارها برای برگزاری وبینار میباشد. این پلتفرم دارای ویژگیها و امکانات متنوع و کاربردی است به همین جهت گزینه بسیار مناسبی برای برگزاری کلاس آنلاین است. به کمک ادوبی کانکت میتوانید کلاسهای آنلاین حرفهای و پیشرفته برگزار کنید و اطلاعات خود را در اختیار مخاطبان خود قرار دهید. در این مقاله نحوه برگزاری وبینار در ادوبی کانکت را معرفی خواهیم کرد.
معرفی ادوبی کانکت
Adobe connect جزو نرم افزارهای شرکت ادوبی است که برای برگزاری کلاس آنلاین (وبینار) استفاده میشود. این نرم افزار در سرتاسر جهان محبوبیت بسیار زیادی دارد و در ایران نیز توانسته است مخاطبان زیادی را برای خود جمع کند. ادوبی کانکت به عنوان اولین نرم افزار برای برگزاری وبینار شناخته میشود به همین جهت محبوبیت بسیار زیادی دارد. به کمک این نرم افزار میتوانید کلاسهای مجازی خود را با بالاترین کیفیت ممکن برگزار کرده و اطلاعات خود را با مخاطبان خود به نمایش بگذارید.
ادوبی کانکت چه ویژگیهایی دارد؟
ادوبی کانکت اولین نرم افزار برگزاری وبینار است و ویژگیهای بسیار زیادی دارد. این نرم افزار فوقالعاده به دلیل بهرهمندی از امکانات متنوع گزینه مناسبی برای برگزاری کلاس آنلاین است. ویژگیهای adobe connet که منجر به محبوبیت آن شده است عبارتاند از:
- قابلیت اتصال به نرمافزار به وسیله انواع وسایل ارتباطی که دارای اینترنت مناسب هستند
- قابلیت نمایش فیلم و فایل صوتی به صورت همزمان برای مشارکت کنندگان
- کنترل ورود افراد جدید و خارج کردن شخص یا اشخاص مورد نظر
- امکان تغییر چیدمان ابزارها با توجه به سلیقه و نیاز شما
- امکان به اشتراک گذاری فایل ها و محتوای وبینار
- پشتیبانی از سیستمهای مختلف برای شرکت در وبینار موبایل، تبلت، لپ تاپ، سیستم عاملهای اندروید، ویندوز، لینوکس، مک و ios
- تنظیم و تبادل صدا، تصویر و چت در وبینار
- امکان پرسش و پاسخ بصورت خصوصی و عمومی
- قابلیت ضبط جلسات وبینار و استفاده مجدد از آن به صورت پخش مجدد
- قابلیت دریافت و ذخیره جلسات برگزار کننده
- امکان برگزاری انواع نظرسنجی
- نمایش نتایج به صورت نمودار
- قابلیت مشاهده برگزار کننده و مشارکت کنندگان حاضر در وبینار
- پشتیبانی از ابزارهای کمک آموزشی همچون تخته وایت برد
- پشتیبانی از انواع فرمتهای پخش همچون mp3 وpdf
- قابلیت به اشتراک گذاری تصاویر و صفحه نمایش توسط برگزار کننده و مشارکت کنندگان
- نمایش وضعیت اتصال و سرعت کاربران
- کیفیت عالی هنگام برگزاری وبینار با کمترین میزان قطع و وصل
چطور داخل ادوبی کانکت وبینار برگزار کنیم؟
حال که با ادوبی کانکت و ویژگیهای آن آشنا شدید سراغ مراحل راهاندازی و برگزاری وبینار داخل این نرم افزار می رویم. با اجرای این مراحل میتوانید به راحتی و با کیفیت عالی یک وبینار حرفهای برگزار کنید.
مرحله اول
پس از دانلود و نصب نرم افزار ادوبی کانکت به قسمت meeting بروید. البته باید توجه داشته باشید که شما باید دسترسی Administrator داشته باشید.
مرحله دوم
حال باید انتخاب کنید که وبیناری که قرار است برگزار کنید در چه دسته بندی قرار دارد. برای اینکار روی گزینه new folder کلیک کنید و انتخاب نمایید که وبینار شما مربوط به چه حوزهای است. به عنوان مثال میتوانید انتخاب کنید که وبینار در سال 1401 و در دسته بندی مهارتهای فردی قرار دارد. پس از انجام این مراحل میتوانید
مرحله سوم
حال وارد بخش meeting information شده و سه کادر موجود را پر کنید.
Name: در این بخش باید نام وبینار را وارد کنید. به عنوان مثال میتوانید نام « وبینار پیشرفته تقویت مهارتهای فردی» را انتخاب نمایید.
Custom url: در این بخش میتوانید یک url شخصی و اختصاصی برای وبینار خود انتخاب کنید. توجه داشته باشید اگر این بخش را خالی بگذارید سیستم به طور خودکار یک url برای شما انتخاب خواهد کرد.
Summury: در این قسمت باید اطلاعات مربوط به وبینار را وارد کنید. آنچه که داخل وبینار آموزش داده خواهد شد و اطلاعات مربوط به برگزار کننده وبینار بهترین گزینه برای این بخش هستند. این اطلاعات هنگام ورود کاربر به وبینار نمایش داده خواهد شد.
مرحله چهارم
در این بخش باید تنظیمات مربوط به کاربران و دسترسی آنها را درست کنید.
الف: در این مرحله باید اجازه دسترسی و نوع ورود کاربران به وبینار را مشخص کنید. چهار گزینه برای شما نمایش داده میشود که با توجه به سلیقه خود میتوانید گزینه دلخواه را انتخاب نمایید.
1- Only registered users may enter the room (quess access is blocked)
تنها کاربرانی که تعریف شده میتوانند در وبینار حضور داشته باشند. کاربران مهمان اجازه ورود به کلاس را ندارند.
2- Only registered usersand account members may enter the room
تنها کاربران تعریف شده در سیستم ادوبی کانکت می توانند در وبینار شرکت کنند.
3- Only registered users and accepted quests may enter the room
تنها کاربران تعریف شده و مهمانانی که درخواست آنها قبول میشود حق حضور در وبینار را دارند.
4- anyone who has the url for the meeting can enter the room
هر کس که url مربوط به وبینار را داشته باشد میتواند داخل کلاس حضور داشته باشد.
با توجه به گزینههای موجود بهتر است گزینه سوم را انتخاب کنید تا افرادی که خود شما تایید میکنید داخل وبینار حضور داشته باشند.
ب: در این بخش میتوانید یک کد تعریف کنید که کاربران برای ورود به وبینار از آن استفاده کنند. به عنوان مثال می توانید کد یکتای webiar123را انتخاب کنید. دقت داشته باشید که برای فعالسازی این کد باید تیک مربوط به آن روشن باشد.
مرحله پنجم
در این بخش باید تنظیمات مربوط به کلاس آنلاین و تنطیمات صدا را مشخص و تایید کنید. دو گزینه برای فعالسازی وجود دارد که شما باید یکی از آن روشها را تایید و سپس گزینه next یا finish را بزنید. اگر گزینه next را بزنید باید کاربران مورد نظر را از لیست از قبل تعیین شده انتخاب کنید و سپس سطح کاربران و نحوه دسترسی آنها را انتخاب نمایید. اما اگر تمایلی به این کار ندارید بر روی گزینه finish کلیک کرده و مراحل برگزاری وبینار را به پایان برسانید.
جمع بندی
در این آموزش نحوه برگزاری کلاس آنلاین در ادوبی کانکت را مورد بررسی قرار دادیم. به کمک این آموزش میتوانید کلاسهای آنلاین خود را در ادوبی کانکت برگزار کرده و اطلاعات خود را در اختیار کاربران قرار دهید.
امیدوارم این آموزش برای شما مفید بوده باشد. اگر هر گونه سوالی در رابطه با برگزاری وبینار در ادوب یکانکت دارید با ما در میان بگذارید تا مشکل را با هم حل کنیم.
۱۰ سال تجربه برگزاری وبینار را شما هم یاد بگیرید
مثل یک مدرس حرفه ای وبینار برگزار کنید
تا کی میخواهید برای هر سوال خود درباره وبینار در گوگل سرچ کنید؟
کامل ترین دوره برگزاری وبینار حرفه ای در ایران, کافیست روی لینک زیر کلیک کنید
https://netiko.ir/Webinar-course