خرید فالوور اینستاگرام خرید لایک اینستاگرام
خانه / مقالات ✍️ / کسب و کار اینترنتی / داستان سرایی برند چیه؟ ( این 3 اشتباه را مرتکب نشوید)

داستان سرایی برند چیه؟ ( این 3 اشتباه را مرتکب نشوید)

داستان سرایی برند

شفاف سازی: داستان سرایی برند کاربرد های گوناگونی داره و برای رسیدن به اهداف مختلفی میتونه استفاده بشه.این مطلب درباره اون نوعی از داستان سرایی برند هست که کمک میکنه یک برند کارفرمای معرکه بسازین و با آن کسب و کار خود را بهبود خواهید داد.

داستان و داستان سرایی برند همه جا دیده میشه.

حتی شرکت هایی که به نظر میاد تصویر برند ندارن هم برای خودشون داستان هایی دارن.

مشکل اونا اینه که هیچکس نیست تا داستان هاشون رو تعریف کنه.

مهمترین مساله ای که یک شرکت در زمینه برندسازی کارفرما باهاش مواجه هست اینه که شرکت اصلا داستان سرایی برند نداره. سایر مسائل چیزهای کوچکی هستن که شما به راحتی میتونید حلشون کنید. هروقت که بخواید.

لذا، توی این مطلب میخوایم شما رو با سه اشتباه در داستان سرایی برند که اهمیت زیادی دارن آشنا کنیم.

1) آدم ها رو نشون نمی دید

برای داستان سرایی برند، هیچ چیز نمیتونه جذاب تر از شخصی باشه که لبخندزنان به دوربین نگاه میکنه.

بیشتر وقت ها، شرکت ها عکس هایی از گردش گروهی شون رو منتشر میکنن که حتی چهره یک نفر هم داخل عکس به وضوح دیده نمیشه. درسته که عکس های گروهی میتونن کلی جذابیت داشته باشن، ولی یادتون باشه که قدرت یک تصویر انفرادی رو دست کم نگیرید.

متن یا کپشن عکس فوق می تونه هرچیز مرتبط با اون فرد باشه.از مواردی که در مناسبت های مختلف، میتونید زیر عکس بنویسید:

  • مثلا سالگرد ورودش به این عرصه باشه و شما بخواید نشون بدید که چه آدم موفقی هست.
  • تولدش باشه و شما بخواید لطیفه ای مرتبط با اون شخص تعریف کنید.
  • یه وبلاگ شخصی داشته باشه و شما بخواید وبلاگش رو معرفی کنید.
  • طرف یه سری استعداد های عجیب و خاص و البته جدا از مهارت های شغلی اش داره که به نظر شما ارزش به اشتراک گذاشتن داره.
  • اگر در یک “رویداد” شرکت کرده یا در آینده نزدیک قراره شرکت کنه، میتونید اطلاع رسانی کنید، تا کسی این رخداد رو ازدست نده.

علاوه بر این، عکس اکشن (این اسم رو خودمون گذاشتیم) یه راهکار موفق دیگه محسوب میشه. بنا به تعریف ما، عکس اکشن عکسی است که یک شخص رو در حال انجام دادن یک کار بامزه،حیرت انگیز یا الهام بخش نشون میده.

ممکنه فکر کنید که ایده تصاویر اینچنینی سخت به ذهن میرسه؛ ولی یه چیزی بهتون بگم ، حتی کسل کننده ترین آدم ها هم بعضی وقتا میتونن کارهای جالبی انجام بدن. با کسی که قراره ازش عکس اکشن گرفته بشه حرف بزنید، سوالات جور و واجور بپرسید،از یه مکالمه کوتاه فراتر برید و سعی کنید که علاقه ‌مندی های فرد رو پیدا کنید.سپس حول این قضیه یه داستان جالب درست کنید. سخت نیست!

یادتون نره که افراد رو روی عکس ها تگ کنید. این کار باعث میشه عکس شما توسط کاربران بیشتری دیده بشه. ضمنا سایر کارمندهاتون رو تشویق می‌کنه که خودشون عکس منتشر کنن؛ چون به نوعی یک سفیر برند برای شرکت شما در شبکه های اجتماعی مختلف محسوب میشن.

2- درباره انتشار کالاها و خدمات صحبت میکنید ولی جشن نمی گیرید

به عنوان یک شرکت، شرکا و مشتری هایی دارید. این افراد قطعا درباره موفقیت هاشون داستان هایی برای گفتن دارن. یک محصول موفق، سرویسی که در جشنواره برنده شده یا هرچیز مشابه دیگه ای، ارزش جشن گرفتن رو داره؛ جشن شما محدود به داخل خود شرکت نیست، بلکه در کانال های شبکه های اجتماعی مختلف هم باید برگذار بشه.

داستان سرایی برند

وقتی قراره اپ منتشر کنید یا یک استارتاپ جدید رو از نظر مالی حمایت کنید، صرفا یه خبر مطبوعاتی رسمی و کسل کننده ننویسید.راستش این کار رو هم میتونید انجام بدید ولی به فکر راه های جذاب تری باشید.

چگونگی و جزییات جشن شما برای انتشار بی ارزش نیستن ولی مهم تر از همه باید مضمون جشن رو به خوبی نمایش بدید. زنجیره ی علت و معلول رو داخل داستانتون نشون بدین. فقط به نمایش پروسه جشن اکتفا نکنید. توضیح بدید چی باعث شد که در شرکت شما جشنی به این بزرگی برپا بشه.

و نوشته ها و داستان سرایی هاتون رو خیلی آکادمیک و ادبی ننویسید.هیچ کس در شبکه های اجتماعی انتظار نداره یه متن آکادمیک خشک رو بخونه.

3- فقط جنبه تفریحی رو نمایش میدید و اشتراک دانش رو فراموش میکنید.

تاحالا از خودتون پرسیدین که چرا باید استعداد های برتر قصد پیوستن به شرکت شما رو داشته باشن؟

فکر میکنید که کل ماجرا یه حقوق رقابتی و یه ناهار فوق العاده اس؟

خب، این طوریا هم نیست! بیشتر وقتا استعداد های برتر به خاطر تمایل شون به رشد حرفه ای و دیدن تاثیر و اعتباری که برای شرکت به ارمغان میارن، وارد اون شرکت میشن.

بنابراین، شما باید به همه نشون بدید که شرکت شما شرکتیه که حرفه ای ترین متخصصان ممکن رو کنار هم جمع کرده. یه قانون ساده هست که میگه استعداد برتر، استعداد برتر رو جذب میکنه، به طور مستقیم یا غیرمستقیم. به همین علت ضروریه که ثابت کنید شما آدم هایی رو دارید که کارکردن با اونا ارزش زیادی داره.

یادتون باشه که قرار نیست شرکت شما فقط تفریح و جشن و گردش گروهی داشته باشه. در کنار این ها شرکت شما افراد بزرگی رو داره که آماده اشتراک دانش هستن.

جمع بندی داستان سرایی برند

برندسازی کار یک شبه نیست.خیلی ها با این که ماه ها تلاش و هزینه میکنن، موفق به این کار نمیشن.
برای برندسازی کارفرما، میتونید با داستان سرایی برند شروع کنید.

در این صورت، حواستون باشه تا اشتباهاتی که خیلی از شرکت ها انجام میدن رو تکرار نکنید. برای خلق داستان های جذاب، کارفرماهای شرکتتون با ارزش ترین دارایی شما هستن. بهترین ویژگی های افرادتون از جمله افتخارات و موفقیت هاشون رو به خوبی نمایش بدید؛ بعد باید نشون بدید که این افراد چطور موفقیت هاشون رو جشن میگیرن.

روشن کنید که تیم شما میتونه شدیدا کار کنه درعین حال میتونه شدید تر تفریح کنه. و در نهایت سعی کنید بین امور جدی و امور تفریحی تعادل رو برقرار کنید.همیشه حواستون باشه که متخصصان برتر شرکت شما، اشتیاق لازم برای اشتراک دانش در جمع خودشون رو داشته باشن.

و یادتون باشه که همه شرکت ها داستان هایی دارن.تنها چیزی که لازم دارن اینه که داستان سرایی رو شروع کنن.

منبع: markgrowth

ترجمه و بازنویسی: نتیکو

درباره ی admin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *