همه ما می دانیم که لینک سازی بخشی جدایی ناپذیر از هر استراتژی سئو است. اما به دست آوردن لینک های درجه یک آنطور که به نظر می رسد آسان نیست. برای انجام این کار به تجربه، مهارت و زمان زیادی نیاز است. پس اگر خودتان نتوانید لینک بیلدینگ را مدیریت کنید اما همچنان بهترین نتایج را می خواهید چه؟
اگر تجربه پیدا کردن مشتریان بالقوه لینک با کیفیت بالا را ندارید یا نمی توانید ساعات کاری خود را به انجام خدمات ارتباطی اختصاص دهید، ممکن است اکنون زمان استخدام یک آژانس لینک بیلدینگ باشد. یک محصول با کیفیت می تواند بدون سردرد به نتایج مورد نیاز شما برسد.
اما با وجود آژانسهای زیادی که ادعا میکنند بهترین در این تجارت هستند، دانستن اینکه چه کسی قانونی است، میتواند چالش برانگیز باشد. در این مقاله، نحوه استخدام یک آژانس لینک بیلدینگ را بررسی خواهیم کرد، از جمله ویژگی ها و پرچم های قرمز که باید به آنها توجه کنید.
ایجاد لینک، زمانی که به خوبی انجام شود، یک کار تمام وقت است. ارزیابی یک سایت و ارائه یک استراتژی و نقشه راه، تولید محتوای با کیفیتی که برندها می خواهند منتشر کنند، و ایجاد روابط طولانی مدت با مشاغل و روزنامه نگاران به مهارت نیاز دارد.
حتی اگر تمام مهارت های لازم برای ایجاد پیوندهای استثنایی که سوزن را حرکت می دهند را دارید، انجام این کار زمان زیادی می برد. اگر قبلاً یک سئو یا صاحب کسب و کار هستید، به احتمال زیاد زمان لازم برای یافتن پیوندهای قاتل را ندارید.
یک آژانس لینک بیلدینگ یک تیم متخصص اختصاصی دارد که به طور خاص برای ایجاد لینک برای مشتریان خود به صورت تمام وقت تشکیل شده است. یک آژانس با کیفیت بالا از همه چیزهایی که نیاز دارید مراقبت می کند – از استراتژی و برنامه ریزی گرفته تا اجرا – و شما را در حین پیشرفت به روز می کند.
بهترین آژانس های لینک بیلدینگ از نویسندگان خبره، سئوکارها، مدیران روابط عمومی و مدیران با تجربه تشکیل شده اند تا یک سرویس موفق را به صورت یکپارچه ارائه دهند. این بدان معنی است که می توانید بدون دردسر به نتایج مورد نیاز خود دست یابید و به سادگی با آنها تماس بگیرید تا به روز رسانی های کمپین خود را دریافت کنید.
برون سپاری به یک آژانس در مقابل ایجاد یک تیم داخلی
اگر در نقطهای هستید که میدانید برای ساخت لینک به کمک نیاز دارید، ممکن است بخواهید چند لحظه وقت بگذارید و به این فکر کنید که آیا بهترین گزینه استخدام یک آژانس پیوند بیلدینگ یا ایجاد تیم داخلی خود است.
بدیهی است که استخدام آژانس مزایای متعددی دارد. شما برای سال ها تجربه، یک تیم کاملاً کاربردی و هماهنگ با روابط از پیش ساخته شده و سیستم های موجود هزینه می کنید. به خصوص در کوتاه مدت، همه این ها لینک سازی را آسان می کند (و یک چیز کمتر برای مدیریت).
با این حال، آژانس های لینک بیلدینگ هزینه های تجاری بالایی دارند. برای کسب سود، آژانسهای لینکسازی معمولاً قیمتهای بالاتری را دریافت میکنند که اغلب بخش بزرگی از بودجه سئوی شما را به خود اختصاص میدهد. به این معنی که استفاده از یک آژانس برای ایجاد پیوندها در مقیاس طولانی مدت ممکن است بهترین گزینه نباشد.
اگر در حال ایجاد کسب و کار خود هستید، چه به عنوان یک مشاور سئوی مستقل و چه به عنوان یک دارایی دیجیتال مانند یک سایت خاص، ممکن است ایجاد تیم داخلی خود سودمندتر باشد (مخصوصا در دراز مدت).
اول اینکه این کار مقرون به صرفه تر خواهد بود. و اگر خودتان تجربه لینک سازی دارید و فقط به دست های اضافی برای کمک به مقیاس نیاز دارید، می توانید یک تیم داخلی را با رویه های عملیاتی استاندارد (SOP) خود آموزش دهید تا دقیقاً همانطور که می خواهید کار کنند.

بنابراین اکنون ما مشخص کردهایم که چرا ممکن است به یک آژانس پیوند بیلدینگ نیاز داشته باشید، سؤال این است: “چگونه یک آژانس با کیفیت بالا پیدا میکنید که واقعاً به نتیجه برسد؟”
به راحتی می توانید هر زباله قدیمی را از Fiverr یا لیستی از یک جنگجوی Linkedin بردارید. اما به دست آوردن بک لینک هایی که از کسب و کارهای بزرگی مانند HubSpot یا دوشنبه استفاده می کنند، بیش از یک ایمیل سرد از یک “متخصص سئو” تصادفی نیاز دارد.
برای اینکه شما را برای موفقیت آماده کنید، ما به ویژگی های یک آژانس لینک بیلدینگ با کیفیت نگاه می کنیم.
1. ارتباط عالی
ارتباطات عالی یک عامل کلیدی برای موفقیت در هر کسب و کاری است. با آژانس های لینک بیلدینگ، پاسخگویی و شفافیت می تواند شاخص های کلیدی کیفیت باشد.
اگرچه همیشه باید زمان معقولی را برای پاسخگویی یک آژانس پرمشغله در نظر بگیرید (در نظر داشته باشید که یک آژانس ممکن است در منطقه زمانی متفاوت با شما باشد و روزهای کاری متفاوتی داشته باشد)، انتظار پاسخ در عرض 24 ساعت در طول ساعات کاری استاندارد است. .

یک آژانس همچنین باید شفافیت را در مورد نحوه کار خود و آنچه می توان از آن انتظار داشت ارائه دهد. این یک روش استاندارد برای یک آژانس باکیفیت است که یک فرآیند پذیرش برای مشتریان جدید داشته باشد، و شما را در مورد چگونگی پیش رفتن دقیقاً راهنمایی کند.
اگر آژانسی تمایلی به برقراری ارتباط یا اشتراکگذاری روشها، جدولهای زمانی و غیره خود ندارد، باید یک پرچم قرمز بزرگ باشد و احتمالاً میخواهید به جای دیگری نگاه کنید.
2. جدول زمانی و اهداف واقع بینانه ایجاد می کند
هر کسی که به شما بگوید میتواند 762 لینک را در 30 روز به دست آورد، احتمالاً در زندگی قبلی روغن مار فروخته است.
لینک بیلدینگ با کیفیت بالا زمان می برد و بسته به خدمات لینک بیلدینگ که انتخاب می کنید، حتی ممکن است ماه ها طول بکشد تا نتایج مشاهده شود.
خدماتی مانند روابط عمومی دیجیتال و لینک سازی HARO به زمان نیاز دارد. از این گذشته، ایجاد روابط با روزنامه نگاران و دیدن مکان ها در حین انتشار مقالات، مدتی طول می کشد. این یک فرآیند یک شبه نیست. یک آژانس خوب در مورد جدولهای زمانی واقعگرایانه صحبت میکند، و بسیاری از آنها میگویند که در وبسایتهای خود چه انتظاری دارند.

اگر یک آژانس معیارهای غیر واقعی را به شما ارائه دهد (اعم از تعداد پیوندهایی که می تواند به دست آورد یا بازه زمانی مورد انتظارش)، احتمالاً از روش های کلاه سیاه برای به دست آوردن پیوندها استفاده می کند یا به سادگی شما را ناامید می کند.
3. خود را مسئول می داند
نکته ای که در مورد لینک بیلدینگ عالی وجود دارد این است: این یک راه حل یکسان نیست!
آژانس های لینک سازی با کیفیت باید استراتژی خود را بر اساس مشتری به مشتری تطبیق دهند. برای به دست آوردن بهترین نتایج، آنها باید بدانند که سایت شما به چه چیزهایی نیاز دارد و فاکتورهای زیادی مانند جایگاه و نوع کسب و کار را در نظر بگیرند.
اغلب، این می تواند به معنای آزمون و خطا باشد، زیرا آنها برنامه فردی مشتری را توسعه می دهند. گاهی اوقات، این می تواند به این معنی باشد که همه چیز اشتباه می شود.
آژانسی که بتواند خود را در قبال اشتباهات مسئول بداند و اطمینان دهد که چگونه میتواند مشکل را اصلاح کند و به مسیر خود بازگردد، برای یک همکاری طولانیمدت موفق ضروری است.
4. به طور مداوم شما را با پیشرفت به روز می کند
بهروزرسانی در مورد پیشرفت حسابتان ضروری است، بهویژه برای خدمات پیوند بیلدینگ که انجام آنها کمی بیشتر طول میکشد.
این به شما کمک می کند تا اطمینان حاصل کنید که کاری که برای آن هزینه کرده اید انجام می شود و می توانید سایر بخش های استراتژی سئو و کمپین های خود را در کنار تلاش های مداوم لینک سازی هماهنگ کنید.
اکثر آژانس های بزرگ و تثبیت شده این روزها نوعی داشبورد مشتری دارند که می توانید پیشرفت مداوم کمپین های خود را نظارت کنید. اما حتی آژانسهای کوچک با پرسنل محدود نیز باید بهعنوان بخشی از خدمات، بررسیهای منظم پیشرفت را از قبل ترتیب دهند.

5. روش ها و ابزار
یک آژانس لینک بیلدینگ حرفه ای روش های خاصی برای به دست آوردن لینک ها (بسته به انواع لینک ها) دارد که باید مایل باشد با شما به اشتراک بگذارد.
اگرچه ممکن است مایل نباشد هر راز داخلی را که باعث موفقیت آن نسبت به سایر رقبا میشود، به اشتراک بگذارد، اما باید یک نمای کلی از روند آن در طول ورود مشتری به شما ارائه دهد.
آژانس هایی که تمایلی به به اشتراک گذاشتن فرآیندهای خود ندارند، چیزی است که باید مراقب آن بود. اغلب، آنها از فهرستی از ارائهدهندگان پست مهمان کار میکنند یا از تکنیکهایی استفاده میکنند که میتواند شما را جریمه Google کند، مانند خرید لینک.
اما یک آژانس حرفهای از ابزارهای حرفهای بسیاری برای اجرای تحلیلهای رقبا، ممیزی بک لینکها، یافتن مشتریان بالقوه، برقراری ارتباط با روزنامهنگاران، اجرای کمپینهای توسعه و ردیابی نتایج استفاده میکند. یک آژانس باید خوشحال باشد که از کدام ابزار و چرا استفاده می کند.
6. شهرت
همیشه باید بتوانید از یک آژانس آینده نگر برای توصیف مشتریان راضی بخواهید. در واقع، اکثریت گواهینامه ها را در وب سایت های خود فهرست می کنند.
با این حال، هر کسی میتواند یک گواهی جعلی از جو بلاگهایی که قبلاً نشنیدهاند درباره شگفتانگیز بودن آنها بنویسد. از سوی دیگر، توصیههای متخصصان مشهور صنعت، لایهای از اطمینان را اضافه میکند که آژانس میداند چه کاری انجام میدهد و به نتیجه میرسد.

علاوه بر این، آژانسهای لینکسازی که به خوبی تثبیت شدهاند، اطلاعات بیشتری را در کنار گواهینامهها در دسترس خواهند داشت و به اعتبار آنها میافزایند. مثالها شامل مطالعات موردی دقیق و جوایزی است که برنده شدهاند. اینها همه چیزهایی است که باید مراقب آنها بود.


شما همچنین می توانید یک گام فراتر از آنچه یک آژانس در وب سایت خود تبلیغ می کند بروید (بپذیریم که همیشه مثبت خواهد بود). بررسیها را در رسانههای اجتماعی، Reddit و حتی کارمندان قبلی در Glassdoor انجام دهید و بررسی کنید.

7. قیمت گذاری
من فکر می کنم مهم است که در اینجا بگوییم که گران بودن همیشه به معنای بهتر نیست. پرداخت 300 دلار در ساعت به شخصی لزوماً به این معنی نیست که بهترین نتایج ممکن را خواهید گرفت.
آژانسهایی با کیفیت بالا در سرتاسر جهان وجود دارند، و آنهایی که از کشورهایی کار میکنند که هزینه زندگی و اداره یک تجارت ارزانتر است، اغلب قیمتهای پایینتری نسبت به آژانسهای بریتانیا یا ایالات متحده دارند.
با این اوصاف، باید یک رسانه شاد وجود داشته باشد. هر آژانس لینک بیلدینگ با کیفیت بالا چندین هزینه اجتناب ناپذیر دارد که باید حتی قبل از کسب سود آن را پوشش دهد، از جمله:
- ابزارهای حرفه ای
- کارکنان خدمات رسانی.
- نویسندگان (مثلاً برای پست های مهمان).
- سایر کارکنان آژانس (مدیران حساب، مدیران و غیره).
- هزینه های عمومی کسب و کار (فضای اداری، آب و برق و غیره).
همه اینها باید با حاشیه سود اضافی برای فعالیت یک آژانس پوشش داده شوند. بنابراین، اگر آژانسی برای هر پیوند 20 دلار هزینه می کند، صرف نظر از اینکه در کجا مستقر است، باید آن را یک پرچم قرمز در نظر بگیرید.
همچنین شایان ذکر است که قیمت (و همچنین مقیاس و زمان چرخش) بسته به نوع پیوندهایی که می خواهید به دست آورید متفاوت است.
قیمت پیوند در میان محبوب ترین آژانس ها از 1 دلار به ازای هر پیوند (برای نقل قول های محلی) تا 700 دلار به ازای هر پیوند (برای ساخت لینک HARO) متغیر است.

8. توانایی مقیاس
اگر قصد دارید از یک آژانس لینک بیلدینگ برای بلندمدت استفاده کنید، احتمالاً می خواهید عملیات را با پیشروی افزایش دهید. اگر آژانسی که از آن استفاده می کنید یک عملیات کوچک چهار نفره است، احتمالاً نمی تواند با شما رشد کند.
موقعیت ایده آل این است که یک آژانس لینک بیلدینگ عالی پیدا کنید که بتوانید با آن روابط طولانی مدت برقرار کنید. این سایت باید وب سایت و اهداف شما را بشناسد، بنابراین مجبور نیستید هر بار که می خواهید تلاش خود را دوچندان کنید، ارائه دهندگان را تغییر دهید.
اگر به دنبال فرصت های رشد بلندمدت هستید، یافتن آژانسی که در حال حاضر به خوبی با یک تیم بزرگ از کارکنان تاسیس شده است، بهترین گزینه است.
افکار نهایی
استخدام یک آژانس لینک سازی می تواند سس راز موفقیت سئو برای هرکسی که می خواهد بک لینک های حماسی در مقیاس ایجاد کند، باشد. اما یافتن آژانس مناسب میتواند زمان، تلاش و در برخی موارد آزمون و خطا نیاز داشته باشد.
یافتن آژانسی که حرفه ای باشد، ارتباطات باز داشته باشد و روی موفقیت شما سرمایه گذاری کند، کلید ایجاد یک شراکت طولانی مدت خواهد بود.
سوالاتی دارید؟ به من پینگ کن در توییتر.