برای جذب مشتریان از مکانهای جغرافیایی خاص با جستجوی ارگانیک، باید پیادهسازی SEO را برای چندین مکان آغاز کنید. اما چگونه دقیقا می توانید این کار را انجام دهید؟
بیا شروع کنیم.
SEO مکان چندگانه (MLS) فرآیند بهینه سازی حضور جستجوی ارگانیک کسب و کار شما برای چندین مکان جغرافیایی است. ممکن است پیچیده به نظر برسد، اما شبیه به سئوی معمولی است، با چند مورد اضافه.
MLS مخصوصاً برای مشاغلی مانند رستورانها، مشاغل مبتنی بر خدمات یا زنجیرههای خردهفروشی که چندین فروشگاه با حضور ثابت خود دارند، مهم است.
مزایا این است که کسب و کار شما را قادر میسازد تا به مخاطبان بیشتری دست یابد – هم در دنیای آنلاین و هم در دنیای آفلاین.
پس چگونه شروع می کنید؟
در Google، دو راه اصلی برای نمایش جستجوهای مبتنی بر جغرافیا وجود دارد، یا به عنوان بخشی از نتایج ارگانیک معمولی یا بسته نقشه (همچنین به عنوان بسته محلی شناخته میشود).

بیایید نگاهی به نحوه بهینه سازی این موارد برای چندین مکان بیندازیم.
نحوه ظاهر شدن در نتایج ارگانیک موضعی
اولین چیزی که به آن نگاه می کنم ساختار وب سایت است.
اگر چندین مکان فیزیکی دارید، ایده خوبی است که صفحات فرود مخصوص مکان را تنظیم کنید. اما فقط در صورتی که تقاضای جستجو برای این صفحات وجود داشته باشد و فقط در صورتی که موقعیت فیزیکی در آن مکان ها داشته باشید.
اما چگونه می توانید بفهمید که تقاضای جستجو چقدر است؟ ساده – می توانید از کاوشگر کلمات کلیدی Ahrefs استفاده کنید.
فرض کنید شما صاحب یک کسب و کار سگبازی در ایالات متحده هستید و میخواهید آن را برای مکانهای فیزیکی در شهر نیویورک و شیکاگو بهینه کنید. چگونه آن را انجام دهید؟
اگر Keywords Explorer را باز کنیم، «خدمات پیاده روی سگ» را وصل کرده و به آن بروید تطبیق شرایط گزارش، ما می توانیم ببینیم شیکاگو یک مکان کلیدی است بدون اینکه حتی به لیست کلمات کلیدی نگاه کنیم.

بیایید کمی بیشتر به کلمات کلیدی بپردازیم و به همه مکان های محبوب برای خدمات پیاده روی سگ نگاه کنیم.

از لیست بالا، می بینیم که این مناطق بیشترین جستجو را برای خدمات پیاده روی سگ دارند:
- شیکاگو
- استراحت در
- نیویورک
- بوستون
- مینیاپولیس
با استفاده از این دانش تازه به دست آمده، میتوانیم صفحات فرود را برای فروشگاههای شیکاگو و نیویورک خود به عنوان اولویت راهاندازی کنیم، زیرا میدانیم که تقاضای جستجو برای این مکانهای خاص وجود دارد.
هنگام تنظیم صفحات فرود جدید خود، ایده خوبی است که با URL ها شروع کنید.
آنها باید چیزی شبیه به این باشند:
yourwebsite.com/dog-walking-services/chicago/
yourwebsite.com/dog-walking-services/nyc/
نکته
اگر میبینید مکانی در Keywords Explorer به شکل کوتاه ظاهر میشود، به عنوان مثال، «NYC» به جای «نیویورک سیتی»، معمولاً بهتر است نسخهای را که بیشترین جستجو را داشتهاید، انتخاب کنید.
هنگامی که این صفحات را راه اندازی کردیم، می توانیم آنها را با تمام اطلاعات مهم در مورد آن مکان خاص پر کنیم.
جزئیات مهمی که باید گنجانده شود عبارتند از آنچه به عنوان “NAP” شما شناخته می شود – نام، آدرس و شماره تلفن محل کسب و کار.
هنگامی که این مورد را اضافه کردید، می توانید صفحه(های) فرود مکان را با جزئیات بیشتر کسب و کار بسازید. این به ایجاد اعتماد با مشتریان شما کمک می کند.
ایده خوبی است که هنگام انجام این کار خود را به جای مشتریان خود بگذارید و به این فکر کنید که آنها به چه اطلاعاتی علاقه مند هستند.
اگر نگاهی به یکی از صفحات فرود در SERPها برای “راه رفتن سگ Reston va” بیندازیم، می بینیم که به خوبی بهینه شده است.

این شامل اطلاعات مفید برای مشتریان است، مانند:
- ساعات کار
- گواهینامه ها و جوایزی که برنده شده است و انجمن هایی که بخشی از آن است.
- برنامه تعطیلات و جزئیات قیمت.
- ویجت رتبه بندی گوگل
- “سایر مناطق خدمت شده» لیست.
- فرم تماس.
- جاسازی نقشه گوگل
جزئیات NAP در پایین صفحه با فرم تماس و شماره تلفن در گوشه سمت راست بالا قرار دارد.

اگرچه این عناصر برای سایت پیاده روی سگ هستند، اما می توانید ببینید که این عناصر ساده برای بسیاری از مشاغل قابل تکرار هستند.
تنها اطلاعات اضافی که من به این صفحه فرود اضافه می کردم، جزئیات بیشتر در مورد کارکنان ارائه دهنده خدمات است.
با بررسی سریع این صفحه با استفاده از تست نتایج غنی، می توانم متوجه شوم که هیچ نشانه گذاری طرح واره مکان ندارد.
Schema افزودنی دیگری است که می توانید به صفحات فرود چندمکانی خود اضافه کنید.
بدون پرداختن به جزئیات فنی زیاد، توصیه میکنم این راهنما را بررسی کنید که به شما نشان میدهد چگونه برای مکانهای مختلف با استفاده از طرحواره بهینهسازی کنید.
پس از اتمام کار، باید چیزی شبیه به این در تست نتایج غنی شود:

نحوه ظاهر شدن در بسته محلی
هنگامی که صفحه(های) فرود مبتنی بر مکان خود را راه اندازی کردید، وقت آن است که سایر عناصر حضور آنلاین خود را در نظر بگیرید، مانند نحوه نمایش در نتایج بسته محلی.
برای جستجوهای مبتنی بر مکان، Google معمولاً بسته محلی را قبل از نتایج ارگانیک در بالای صفحه نشان میدهد.
اگر عبارت “brewdog manchester” را جستجو کنیم – (یک برند محبوب آبجو صنایع دستی + شهری در بریتانیا)، میتوانیم بسته محلی را بالای نتایج ارگانیک ببینیم.

اگر همان عبارت کلیدی را در اکسپلورر کلمات کلیدی Ahrefs جستجو کنیم، نمای کلی SERP جزئیات بسته محلی را به ما نشان می دهد و همان نتایج را در قالبی آسان تر برای اسکن نشان می دهد.

راهاندازی نمایه کسبوکار Google کلید نمایش در نتایج بسته محلی است.
برای انجام این کار، برای شروع به اینجا سر بزنید.

هنگامی که مکان اصلی خود را تنظیم کردید و تأیید شد، باید مکان های دیگر خود را تنظیم کنید.
برای این کار بر روی آن کلیک کنید کسب و کار را اضافه کنید در نمایه کسب و کار Google شما:

سپس بر روی کلیک کنید کسب و کار واحد را اضافه کنید.

هنگامی که تمام اطلاعات مربوطه را برای مکان های مختلف خود پر کردید، نمایه کسب و کار Google خود را ایجاد خواهید کرد. زمانی که Google نمایه شما و سایر مکانها را تأیید کرد، مکانهای کسبوکار باید در بسته محلی نشان داده شوند.
اگر بیش از 10 مکان برای اضافه کردن دارید، میتوانید با کلیک کردن روی آنها را به صورت انبوه وارد کنید مشاغل وارداتی به جای آن را فشار دهید.
سپس از شما خواسته می شود که یک الگو را دانلود کنید. پس از دانلود و پر کردن اطلاعات، چیزی شبیه به این خواهد شد:

بعد از اینکه همه چیز را پر کردید، فقط یک سوال آپلود فایل با انتخاب است فایل را انتخاب کنید و سپس درخواست تأیید انبوه.

پس از تکمیل این مراحل، می توانید چندین کسب و کار خود را از طریق نمایه کسب و کار Google خود مدیریت کنید.
بهینه سازی پس از انجام موارد فوق متوقف نمی شود – در واقع، شما تازه شروع کرده اید.
این یک فرآیند مداوم برای حفظ و بهینه سازی نمایه شما است، به همان صورتی که چگونه وب سایت خود را بهینه می کنید.
اگر کمتر از 10 مکان دارید و بارگذاری انبوه را انجام نداده اید، ابتدا باید دوباره بررسی کنید که تمام اطلاعات نمایه کسب و کار Google را برای مکان های خود پر کرده باشید.
یعنی باید موارد زیر را بررسی می کردید:
هرچه اطلاعات بیشتری به گوگل بدهید، شانس شما برای رتبه بالاتر در بسته محلی بیشتر است.
اگر قبلاً این کار را نکردهاید، باید عکسهای باکیفیت از کسب و کار خود اضافه کنید. می توانید این کار را با ورود به نمایه کسب و کار Google و سپس بازگشت به نتایج جستجو انجام دهید.
در بالای SERP، Google یک داشبورد کوچک نشان میدهد که در آن میتوانید نمایه کسبوکار خود را بهروزرسانی و مدیریت کنید. برای به روز رسانی عکس های خود بر روی آن کلیک کنید عکس اضافه کنید.

میتوانید سه نوع عکس اضافه کنید: لوگو، عکس روی جلد یا عکسهای تجاری. اینها شرایط لازم برای عکس ها هستند:
- قالب: JPG یا PNG
- اندازه پیشنهادی: بین 10 کیلوبایت تا 5 مگابایت
- قطعنامه پیشنهادی: 720 پیکسل ارتفاع، 720 پیکسل عرض
- حداقل وضوح: 250 پیکسل ارتفاع، 250 پیکسل عرض
- کیفیت: عکس باید فوکوس داشته باشد، نور خوبی داشته باشد و هیچ تغییر قابل توجهی یا استفاده بیش از حد از فیلترها نداشته باشد
نکته
نماهای داخلی کسب و کار خود را بگنجانید. و اگر صاحب رستوران هستید، ایده خوبی است که عکس هایی از منوی خود قرار دهید.
بهروزرسانی نمایه کسبوکار Google برای مشتریان در روزهای تعطیل بسیار مهم است.
Google به قدری نگران دقت نتایج خود است که گاهی اوقات با شما تماس می گیرد تا ساعات کاری کسب و کارتان را در این دوره ها تأیید کند.
من با Google تماس گرفتم تا تأیید کنم که آیا این هنوز بخشی از بررسی های آن است یا خیر، و او تأیید کرد که اینطور است.
اکنون که مکان های خود را با موفقیت اضافه کردید، می توانید شروع به اندازه گیری عملکرد خود کنید.
می توانید این کار را با بازگشت به نتایج جستجو و کلیک کردن بر روی آن انجام دهید کارایی آیکون.

پس از انجام این کار، شما را به یک صفحه نمایش کلی می برد.
برای مشاهده می توانید از طریق برگه ها کلیک کنید:
- تماس می گیرد
- پیام ها
- رزروها
- جهت ها
- کلیک های وب سایت

از این صفحه، می توانید درک درستی از نحوه عملکرد کسب و کار خود در سطح محلی داشته باشید.
اگر می خواهید عملکرد صفحات فرود محلی خود را نظارت کنید، می توانید این کار را در اکسپلورر سایت Ahrefs انجام دهید.
بیایید به مثال BrewDog برگردیم و تصور کنیم که میخواهیم عملکرد ترافیکی میلههای برتر آن در ایالات متحده را بدانیم.
برای انجام این کار، میتوانیم وبسایت BrewDog را به آن متصل کنیم صفحات برتر گزارش دهید و سپس a را اضافه کنید فیلتر URL که حاوی “/bars/usa/” مانند این است:

این به ما امکان می دهد صفحات فرود با عملکرد برتر را بر اساس فیلتر کنیم ترافیک.

از این رو، میتوان دریافت که کلیولند از نظر ترافیک ارگانیک بهترین مکان است.
با استفاده از Site Explorer، میتوانیم تمام معیارهای کلیدی صفحات مکان خود را بررسی کنیم، مانند:
- ترافیک.
- موقعیت.
- کلمه کلیدی برتر
- تعداد کلمات کلیدی رتبه بندی صفحه.
- ارزش ترافیک ارگانیک صفحه مکان را تخمین بزنید.
در نهایت، اگر می خواهید موقعیت ها را ردیابی کنید، می توانید از ابزار ردیابی کلمات کلیدی مانند ردیاب رتبه Ahrefs استفاده کنید.
در اینجا مثالی از وارد کردن کد پستی من برای ردیابی در ایالات متحده آمده است:

Rank Tracker می تواند رتبه بندی کلمات کلیدی را بر اساس کشور، ایالت، شهر یا کد پستی ردیابی کند.
افکار نهایی
اگر کسب و کار شما به مشتریانی از مناطق خاص متکی است، حضور آنلاین برای چندین مکان ضروری است.
با این حال، حفظ نمایه ها و صفحات فرود می تواند یک چالش باشد. بهینه سازی برای چندین مکان زمان می برد. اما اگر اکنون تلاش کنید، در دراز مدت از آن سود خواهید برد.
سوالات بیشتری دارید؟ به من پینگ کن در توییتر. 🙂