خرید فالوور اینستاگرام خرید لایک اینستاگرام
خانه / مقالات ✍️ / آموزش سئو / چگونه برند شخصی خود را بهینه سازی کنیم؟ (سئو برندینگ)

چگونه برند شخصی خود را بهینه سازی کنیم؟ (سئو برندینگ)

سئو برندینگ

آیا اخیراً خودتان یا شرکت خود را در گوگل جستجو کرده اید؟

شرط می بندم که دارید ، اما این بدان معنا نیست که شما یک استراتژی بهینه سازی جستجوی برند دار دارید.

جستجوی برند محور بسیار بیشتر از URL هایی است که برای نام تجاری خود رتبه بندی می کنید. این یک روند مداوم است که منجر به تبدیل بیشتر و سفرهای خرید قابل پیش بینی تر می شود.

بیایید از ابتدا شروع کنیم.

جستجوی برند چیست؟

عبارت جستجوی برند دار (که به آن برند تجاری نیز گفته می شود) عبارت است از نام تجاری یا نام محصول شما. جستجوی برند دار عبارتهای جستجویی را شامل می شود که شامل کلمات شخصی و بر اساس برند است ، مانند نام مدیرعامل یا نویسندگان شما.

چرا جستجوی برند شما باید اولویت بازاریابی شما باشد؟

به نظر می رسد پاسخ واضحی برای این سوال وجود دارد. پس از همه ، SEO عالی با نام تجاری شما شروع می شود ، بنابراین تحقیقات SEO با برند تجاری باید اولویت هر شرکتی باشد. با این حال ، بسیار باورنکردنی است که چگونه بسیاری از برند ها به طور کامل جستجوهای جستجو را نادیده می گیرند.

جستجوی برند تجاری به چند دلیل مهم است:

  • جستجوی مبتنی بر برند معمولاً هدف بالایی دارد: افرادی که نام تجاری شما را در کادر جستجو وارد می کنند ، می خواهند قبل از خرید مستقیماً به سایت شما مراجعه کرده یا از شما تحقیق کنند.
  • جستجوهای جستجوی برند دار نشان می دهد که مشتریان فعلی یا آینده شما چه مشکلاتی را در مورد سایت یا محصول شما تجربه می کنند.
  • جستجوی برند محور برای درک احساس آنلاین در مورد نام تجاری شما (و رقیب) مهم است.
  • سرانجام (و بدیهی است) ، هر یک از SERP های برند دار ممکن است بر تصمیمات خرید تأثیر بگذارد ، که آنها را بخشی از قیف فروش شما می کند.

مانند یک هشتگ برند دار ، SERP های برند دار شما متعلق به شما نیست ، و شما واقعاً نمی توانید آنچه را که مردم در آنجا می بینند کنترل کنید ، مگر اینکه زمان و تلاش خود را برای بهینه سازی جستجوی برند خود اختصاص دهید.

چگونه در مورد جستجوهای جستجوی برند دار خود تحقیق کنید

با پیشنهادات فوری برند Google خود شروع کنید

وقتی افراد فقط نام تجاری شما را در کادر جستجو تایپ می کنند ، چه چیزی را می بینند؟

پیشنهادات Google بر اساس برند تجاری باید به دو دلیل مهم اولویت شما باشد:

  • پیشنهادات Google نشان می دهد که مردم تا چه حد در مورد برند شما جستجو می کنند. آنها از لحاظ تاریخی بر داده های فرکانس جستجو تکیه کرده اند ، بنابراین هرچه افراد بیشتر یک عبارت خاص را جستجو کنند ، این عبارت بیشتر در پیشنهادات Google نشان داده می شود.
  • پیشنهادات Google ممکن است (و احتمالاً) بر بسیاری از تصمیمات خرید مشتریان شما تأثیر بگذارد. به این فکر کنید که شخصی نام برند شما را در نوار آدرس دستگاه تلفن همراه خود تایپ می کند (در تلاش برای مراجعه مستقیم به سایت شما) و “جایگزین های نام تجاری” را به عنوان یک پیشنهاد می بیند. چقدر شانس دارد که آن شخص کنجکاو شود تا روی آن پیشنهاد کلیک کرده و رقبای شما را کشف کند؟ طبق مطالعه اخیر ، جستجوگران گوگل در 23 درصد مواقع از یکی از پیشنهادات گوگل استفاده می کنند این تقریباً یک چهارم مشتریان شما هستند که شما را به اندازه کافی می شناسند تا نام شما را جستجو کنند. ناگهان ، شما برای جلب توجه فردی که مستقیماً به سایت شما مراجعه کرده است رقابت می کنید:

“این حتی یک جعبه جستجو نیست. این نوار آدرس Safari است. Safari از پیشنهادات برتر Google استفاده می کند ، که ممکن است مشتریان فعلی یا آینده شما را به سمت رقبا سوق دهد.”

اساساً ، این بدان معناست که پیشنهادات برنددار Google ممکن است بر تصمیمات خریداران شما تأثیر بگذارد حتی زمانی که آنها واقعاً به دنبال چیزی نیستند.

مطمئن هستم که برای شما این سال پیش آمده است: آیا راهی وجود دارد که گوگل در هنگام تایپ نام تجاری شما نشان دهد؟

متأسفانه ، n o.

راهی بلندمدت برای تأثیرگذاری بر پیشنهادهای Google وجود ندارد. البته ، می توانید گروهی از جستجوگران را استخدام کنید تا برخی از ترکیبات دیگر را با نام تجاری شما تایپ کنند تا گوگل را متقاعد کند که در آن نتایج گنجانده شود. اما حتی اگر کار کند ، گوگل این پیشنهاد را بلافاصله پس از توقف پرداخت ارتش شما حذف می کند.

راه دیگر برای تأثیرگذاری بر پیشنهادات برند دار این است که با برخی محصولات ، گزارش ها یا اخبار جدید ویروسی شوید. یک عبارت جستجوی سریع در حال افزایش است که اغلب در آن پیشنهادات گنجانده شده است.

با این حال ، به محض اینکه مردم جستجوی آن پرس و جو را متوقف کردند ، نتیجه نیز با یک مورد دیگر جایگزین می شود.

گفته می شود ، به احتمال زیاد ، شما باید با نتایج پیشنهادی برند گوگل همانطور که هست برخورد کنید.

انواع پیشنهادات برند دار Google

شگفت انگیز است که اغلب برند ها به طور کامل از پیشنهادات جستجوی برند دار خود غافل می شوند. در واقع ، این نتایج براساس نوع شما ممکن است اطلاعات زیادی در مورد درک برند شما و همچنین سفرهای خریداران شما به شما بگوید:

در مثال ما ، دامنه برند تنها برای چهار پرس و جو در رتبه 1 قرار دارد. همه پیشنهادات برند دیگر توسط دامنه های شخص ثالث کنترل می شوند:

از ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی استفاده کنید

نام تجاری شما مهمترین کلمه کلیدی شما است. شما می خواهید مردم بیشتر در جستجوی نام تجاری شما باشند زیرا به شما در ارزیابی تلاش های بازاریابی و اندازه گیری آگاهی از برند کمک می کند. اما شما همچنین می خواهید اطمینان حاصل کنید که نتایج جستجوی برند شما به جای ترساندن آنها ، آنها را به سمت پایین تر از قیف فروش شما سوق می دهد.

Moz’s Keyword Explorer برای این کار مناسب است:

  • این طیف گسترده ای از جستجوهای جستجوی برند شما را جلب می کند.
  • حجم جستجو برای هر پرس و جو حاوی نام تجاری شما را نشان می دهد.
  • چند فیلتر جالب ارائه می دهد که به شما امکان می دهد با لیست های خود بازی کنید. به عنوان مثال ، می توانید جستجوهای جستجوی خود را بر اساس سوالات فیلتر کرده یا آنها را بر اساس شباهت لغوی گروه بندی کنید.

مراقب سوالات برند دار باشید

س Questالات اغلب در جستجوی ارگانیک دید بیشتری پیدا می کنند زیرا اغلب قطعات برجسته را فعال می کنند. علاوه بر این ، Google یک بخش جداگانه برای سوالات در صفحات نتایج جستجو با عنوان “مردم همچنین می پرسند” نیز دارد.

من دوست دارم از سوالات به عنوان زیر عنوان هر محتوایی که روی آن کار می کنم استفاده کنم. به نظر می رسد که عنوان فرعی به عنوان س questionsال ، خوانندگان را به عمق بیشتری از صفحه جذب کند.

سه منبع مفید الهام از کلمات کلیدی برند دار عبارتند از:

  1. Moz Keyword Explorer

Moz Keyword Explorer راهی آسان برای فیلتر کردن لیست کلمات کلیدی بر اساس سوالات به شما ارائه می دهد:

  1. گوگل “مردم همچنین می پرسند”

جستجوی ساده در گوگل می تواند به شما الهام بخش باشد. آن جعبه های ” مردم همچنین می پرسند ” را زیر نظر داشته باشید و سوالی را که نیاز به توجه شما دارد در آنجا ثبت کنید. همچنین هدف شما این است که پاسخ خود را برای هر یک از موارد زیر رتبه بندی کنید:

برای برند های بزرگتر که دارای صدها پرسش و س searchال برند دار هستند ، استفاده از ابزارهایی مانند ابزار بهینه سازی محتوا IMN که افراد را جمع آوری می کند و همچنین نتایج مهم ترین درخواست های شما را می پرسد ، آسان تر خواهد بود ( سلب مسئولیت: این شرکتی است که من در آن کار می کنم ).

اگر تمایل دارید بیشتر بازی کنید ، جعبه های افراد همچنین س Ask ال می کنند ممکن است در مورد آنچه که Google مرتبط می داند ایده ای به شما ارائه دهد ، زیرا Google س questionsالات متفاوتی را بر اساس س questionال برند محور که روی آن کلیک می کنید نشان می دهد:

  1. بهینه ساز متن

در نهایت ، ابزار کاربردی من برای تقریباً هر کار SEO ، Text Optimizer یک بخش جداگانه برای سوالات ارائه می دهد که به شما کمک می کند الگوهای جستجوی مخاطبان خود را بهتر بشناسید:

به این س questionsالات توجه کنید تا در برنامه بازاریابی محتوا خود قرار دهید.

کلمات کلیدی خود را گروه بندی کنید

مانند هر فهرست کلمات کلیدی ، متن شما چندین نوع از یک ایده و یکسان دارد که کمی متفاوت بیان شده است. این امر به ویژه در مورد برند های بزرگتر در طاق های گسترده ای که بسیار جستجو می شوند صادق خواهد بود.

اینجاست که Moz’s Keyword Explorer دوباره مفید خواهد بود. به نتایج پیشنهادی Google خود نگاهی بیندازید و از کلید واژه های کلیدی استفاده کنید تا لیست خود را با یک کلمه رایج گروه بندی کنید:

[اینها در اصل عبارت های کلیدی هستند که باید در یک مقاله استفاده شوند.]

همچنین می توانید از ویژگی گروه بندی کلمات کلیدی Moz برای کشف گروه های بیشتر برای تمرکز استفاده کنید:

در نهایت ، برای هر کلمه کلیدی که برای کار انتخاب می کنید ، می توانید یک تجزیه و تحلیل SERP را برای مشاهده نتایج رتبه بندی بالا و عناصر جستجوی Google انجام دهید:

چگونه برای جستجوی برند خود بهینه سازی کنیم

مکان فعلی خود را مشخص کنید

من یک سئو کار هستم و هر یک از استراتژی های بازاریابی دیجیتال من با تجزیه و تحلیل رتبه شروع می شود. برای این منظور ، Moz دارای یک راه حل قدرتمند برای ردیابی رتبه است .

ابزاری که من در حال حاضر از آن استفاده می کنم SE Ranking نام دارد ، زیرا من دوست دارم که چگونه آنها یک عکس فوری ذخیره شده از هر SERP تحت نظارت را هر روز ذخیره کنند. برای نظارت جستجوی برند دار که در آن سعی می کنم بیش از وب سایت خودم برای هر پرس و جو رتبه بندی کنم (بیشتر در مورد آن در زیر) ، این نمای نزدیک هر SERP (و همه سوابق ذخیره شده) دقیقاً همان چیزی است که من نیاز دارم:

گروههای جستجوی برند تجاری خود را با قصد و اقدام بیشتر گروه بندی کنید

در بالا اشاره کردم که من کلمات کلیدی برند دار را با یک اصلاح کننده معمولی یا معنی معنایی نزدیک گروه بندی کردم ، بنابراین برنامه عمل من بیشتر از آن گروه ها را شامل می شود تا یک پرسش فردی.

این کار را بسیار راحت تر می کند زیرا معمولاً به جای صدها پرس و جو جستجوی فردی ، مجبورم با بیش از 20 گروه کلمات کلیدی برند دار برخورد کنم.

هنگام تهیه برنامه ، همیشه توجه می کنم:

  • قصد جستجو
  • اقدامات بعدی ، که تا حد زیادی متکی به جایی است که سایت من در حال حاضر برای هر یک رتبه بندی شده است

مورد اقدام احتمالی شما برای هر یک از گروه های کلید واژه برند دار ممکن است موارد زیر باشد:

  • بهینه سازی صفحه موجود
  • ایجاد صفحه جدید
  • انتشار پست وبلاگ
  • افزودن بخش جداگانه به صفحه پرسش و پاسخ شما
  • آن را در پایگاه دانش خود پوشش دهید

همانطور که ممکن است بدانید ، من از صفحات گسترده برای هر چیزی استفاده می کنم ، زیرا آنها سازماندهی داده ها را بسیار آسان می کنند و حتی در صورت نیاز می توانند به یک برنامه زمانبندی تبدیل شوند.

من [هزینه] و [قیمت] را به گروه های مختلف تقسیم می کنم زیرا حجم جستجو برای هر دو بسیار زیاد است ، هر کدام مستحق یک برنامه بازاریابی جداگانه هستند.

بالاتر و فراتر بروید

وقتی صحبت از جستجوی برند تجاری می شود ، هرچه تعداد SERP بیشتری را کنترل کنید ، شانس شما برای برنده شدن آن جستجوگران آگاه از نام تجاری بهتر است.

علاوه بر این ، SERP های برند دار (درست مانند هر SERP دیگری در آنجا) بیش از پیوندهای ارگانیک هستند. آنها اغلب شامل فیلم ها ، تصاویر ، نتایج “مردم همچنین می پرسند” و موارد دیگر می شود. شایان ذکر است که همه عناصر جستجوی اضافی را در صفحه گسترده خود نیز ذکر کنید:

بنابراین بهینه سازی سایت شخصی شما برای هریک از این گروه های کلیدواژه ممکن است کافی نباشد. برای اینکه نمای برند شما در SERP های برند دار ایجاد شود ، ممکن است نیاز داشته باشید:

  • ایجاد و بهینه سازی ویدئوها (و همچنین میزبانی آنها در مکانهای دیگر ، به غیر از Youtube ).
  • ایجاد و بهینه سازی تصاویر (و همچنین میزبانی آنها در سراسر کانال های موجود ، از جمله Instagram ، Pinterest و غیره)
  • ایجاد و انتشار دارایی های متنوع تر با استفاده از بسته بندی مجدد محتوا
  • کانال های طولانی تر و مبتنی بر محتوا ، از جمله Medium و LinkedIn و غیره را حفظ کنید.
  • مینی سایت هایی را راه اندازی کنید که برخی از محبوب ترین درخواست های برند دار شما (از جمله کوپن ، بررسی و غیره) را مورد هدف قرار دهد. Namify یک ابزار عالی برای ارائه نام دامنه های جالب برای ثبت نام است:

ایده خوبی است که دارایی های اضافی را نیز ایجاد کنید که در صفحه گسترده شما ایجاد می شود:

علاوه بر این ، همیشه ایده خوبی است که برای قطعات غنی Google بهینه سازی کنید تا قطعات جستجوی متعلق به نام تجاری شما در جستجو برجسته شوند. یکی از انواع نشانه گذاری طرحواره زیر را به دارایی های محتوای برند محور خود اضافه کنید:

  • طرح پرسش و پاسخ تقریباً برای هر صفحه ای که به بیش از دو س answersال پاسخ دهد (اینجاست که تحقیقات س questionالات شما مفید خواهد بود)
  • HowTo برای دستورالعمل
  • اگر ویدئویی تعبیه شده است طرح ویدئویی را اجرا کنید

شما همچنین می خواهید بخش های دیگر شرکت شما از برخی یا بسیاری از آن عبارتهای جستجوی برند دار مطلع باشند. به عنوان مثال ، جستجوهای جستجوی ناوبری ممکن است سیگنال برخی از مشکلات کاربردی جدی برای برطرف شدن باشد ، و برخی از پرس و جوهای مربوط به محصول ممکن است به شما در شناسایی برخی از اشکالات محصول برای کار کمک کند:

پیوند و نظارت

بدیهی است ، برای رتبه بندی همه دارایی های خود در بالای SERP های برند شده ، هنوز به پیوندهایی نیاز دارید ، بنابراین مهم است که دارایی های خود را به طور مثر به هم پیوند دهید ، به خصوص اگر از وب سایت خود برای بهینه سازی جستجوی برند بیشتر استفاده می کنید.

  • از قدرت وب سایت خود برای پیوند دادن به دارایی های شخص ثالث خود استفاده کنید. این راحت ترین کار است. می توانید از صفحه درباره خود و همچنین وبلاگ خود برای ارسال پیوندها به ستون ها و کانال های دیگر خود برای رتبه بندی آنها استفاده کنید.
  • فراموش نکنید که پیوند توصیفات ویدئویی را به سایت خود برگردانید.
  • همه کانالهای خود را با هم پیوند دهید و همه ستونها و حسابهای اضافی خود را تا جایی که ممکن است لیست کنید.

برخورد با تعداد زیادی از کانال ها و دارایی ها می تواند طاقت فرسا باشد ، اما اگر روال نظارت خود را به درستی تنظیم کنید ، این کار امکان پذیر است:

  • باز هم ، از یک پلت فرم نظارت بر موقعیت برای مراقبت از موقعیت های خود استفاده کنید.
  • از ابزارهایی مانند LinkChecker استفاده کنید تا همه پیوندها را زیر نظر داشته باشید و مطمئن شوید که هیچ پیوندی را از دست نداده اید.
  • ترافیک جستجوی برند دار خود را زیر نظر داشته باشید. کنسول جستجوی Google یک راه رایگان و آسان برای انجام این کار است. تنها چیزی که نیاز دارید این است که س quالات خود را به نام تجاری خود محدود کنید و سپس آن را با دوره قبل مقایسه کنید تا ببینید آیا در مسیر درستی قرار دارید یا خیر:

اگر گوگل تنها موتور جستجویی نیست که به آن علاقه دارید (به عنوان مثال ، اگر بازارهای روسیه و چین را هدف قرار می دهید) ، می توانید از Finteza استفاده کنید ، که داده های کلی ترافیک از تمام موتورهای جستجو را ارائه می دهد:

نتیجه

برندسازی دارای مزایای زیادی از جمله تبدیل و درآمد بیشتر است. اما همچنین با یک چالش همراه است که بسیاری از برند ها برای آن آماده نیستند: جستجوی برند با رشد سریع. از آنجایی که افراد بیشتری در حال تحقیق در مورد نام تجاری شما هستند ، شما باید استراتژی بهینه سازی جستجوی برند خود را بهبود بخشید.

به این ترتیب ، بهینه سازی برای جستجوی برند تجاری شما یک تلاش مداوم است (زیرا همه ما امیدواریم نام تجاری شما همچنان رشد کند) ، اما امیدوارم مراحل بالا به طور واضح به تعریف و پیاده سازی آن کمک کند.

درباره ی admin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *