مدیریت یک پیج اینستاگرام متشکل از چندین ترفند، تکنیک، روش و مسیر است تا یک پیج در مسیر درستی قرار گیرد و روز به روز پیشرفت کند. کپشن اینستاگرام یکی قسمت های مهم یک پست اینستاگرام است و نقش زیادی در موفقیت و بازدید یک پست اینستاگرام دارد. در این مقاله شیوه نوشتن کپشن اینستاگرام را به بهترین شکل با گفتن چندین نکته و ترفند به شما آموزش می دهیم تا بتوانید آمار بهتری در پیج خود دریافت کنید.
کپشن اینستاگرام
کپشن اینستاگرام که یکی از مهم ترین قسمت های یک پست اینستاگرامی است متشکل از چندین قسمت است که شما باید به آنها توجه کنید که رعایت این نکات کلیدی به پست شما خیلی کمک کرده و باعث دیده شدن بیشتر پست شما می شوند. اینستاگرام برای اینکه یک پست به بازدید خوبی برسد یک الگوریتم دارد که یکی از نکات مهم این الگوریتم کپشن است. یکی سری ایراد هایی در اکثر پست ها وجود دارد که باعث می شود اینستاگرام پست شما را کمک نکنید و بازدید زیادی دریافت نکند. اگر شما این ایراد ها را در یک کپشن رفع کنید به راحتی پست شما بازدید بالایی می گیرد. یک کپشن خوب یک سری ویژگی هایی دارد برای مثال باید به مخاطب را وادار به کامنت گذاشتن کند، به خوبی مکمل محتوای عکسی یا ویدئویی باشد، نکات مهمی را به بیننده القا کند و موارد دگیر که به ترتیب بررسی خواهیم کرد پس در ادامه با ما همراه باشید.
ترتیب بندی داشته باشید
وظیفه اصلی کپشن نشان دادن یک محتوا یا یک سوال یا یک جواب به مخاطب است و مهم است که مخاطب به خواندن کپشن بپردازد و از آن خارج نشود برای همین موضوع شما باید مطالب ممهم برای مخاطب را در قسمت اول کپشن قرار دهید. منظور از مطالب مهم برای مخاطب مطالبی است که مخاطب در ویدیو به دنبال آن است ولی شما آن را در کپشن قرار داده اید یا مطالبی که در ویدیو به آن اشاره مرده اید و آن را در کپشن قرار داده اید. یا اگر حرفی دارید که برای مخاطب جالب است بهتر است آن را در اول کپشن قرار دهید تا مخاطب سریع با آن رو به رو شود و به خواندن مشغول شود. در اینستاگرام وقتی که یک کپشن بسیار طولانی باشد بعد از خط سوم مطلب بقیه کپشن را مخفی می کند و مخاطب باید روی گزینه { بیشتر ، more} کلیک کند تا ادامه ی کپشن برایش نمایش داده شود پس اگر 3 خط اولیه شما مطالب مهم و جالب نباشد که ذهن مخاطب را درگیر کند و او را وادار به به خواندن کپشن کند شما کپشن درستی ننوشته اید و مطمعنن اکثر مخاطبان شما به خواندن کپشن شما مشغول نمی شوند و مطمعنن بقیه کار هایی که از آن ها در کپشن نیز خواسته بودید انجام نمیگیرد. اهمیت این موضوع ترتیب بندی وقتی زیاد می شود که شما در کپشن خود مطالب مهمی برای پیج خود همانند تگ کردن دوستان یا نوشتن نظرات قرار داده اید تا مخاطب را وادار به انجام این کار ها کند ولی اگر ترتیب بندی درستی داشته باشید و مخاطب را وادار به خواندن کپشن کنید مطمعنن می توانید نظر بیننده را جلب کنید تا طبق میل شما به رشد پیج شما کمک کند. همانطور که اشاره کردیم مطالب مهمی در کپشن قرار می گیرند که تحت تاثیر ترتیب بندی مطالب شما هستند مانند تگ یا نظرات که در ادامه به آنها می پردازیم پس ادامه ی مطلب را از دست ندهید.
کامنت زیر پست شما
یک کپشن خوب و استاندارد مخاطب را وادار به کامنت گذاشتن می گذارد. مهم نیست چقد شما مطالب خوب یا کلیدی در کپشن خود بنویسید تا زمانی که از چندین تکنیک برای کامنت گذاری استفاده نکنید پست شما کامنت چندانی نمیگیرد در حالی که با رعایت چندین تکنیک شما علاوه بر کامنت های انگیزشی زیر پست خود می توانید تعداد زیادی نظر از دیگر موضوعات نیز کسب کنید که این موضوع برای رشد پیج شما بسیار خوب و ضروری است. نکته مهم در کامنت گیری با استفاده از کپشن این است که با دروغ و اشتباه های عمدی مخاطب را به نوشتن کامنت وادار نکنید زیر این کار شاید یک بار جواد بدهد ولی در دفعات دیگر مخاطبان حتی کپشن شما را نیز نمیخوانند پس حتما از راه های درست پیش بروید تا پیجی با مخاطبانی که همواره منتظر پست هایتان هستند داشته باشید. در ادامه راه های کامنت گیری با استفاده از کپشنی استاندارد را به شما آموزش می دهیم.
سوال پرسیدن و انتظار برای جواب
یک کپشن موفق و خوب همیشه دارای چندین سوال از مخاطب است تا مخاطب را مجاب به نوشتن کامنت کند. شما می توانید در جای مناسب از کپشن خود با توجه به محتوایی که منتشر کرده اید یک سوال از مخاطبین خود بپرسید تا آنها نیز به سوال شما جواب بدهند. این سوال سوال شما بستگی به محتوای شما دارد برای مثال اگر مشکلات یک موضوع یا یک وسیله را بررسی کرده اید می توانید از مخاطبین خود بخواهید، آیا با مشکل دیگر نیز رو به رو شده اید ؟ یا اگر یک مشکل را با راه حل های خود حل کردت اید می توانید بپرسید، آیا راه حل ساده تر و مطمعن تر سراغ دارید؟ با این روش ها می تاون مخاطب را مجاب به نوشتن کامنت کرد به صورت کاملا استاندارد و طبق الگوریتم اینستاگرام البته در این مقاله کوتاه نمی شود تمامی روش های سوال پرسیدن از مخاطب را به شما آموزش داد ولی طبق رویه بالا و دو مثالی که زده شد شما به راحتی می توانید با توجه به محتوای خود سوالاتی را مطرح کنید تا مخاطبین به شما پایخ دهند و آمار کامنت شما افزایش پیدا کند. یک کپین موفق به این صورت باعث میش ود که پیج شما پیشرفت کند ولی باید به یک سری نکات مهم و ضروری دقت کنید یکی از این نکات این است که سعی کنید بیشتر از یک سوال یا دو سوال نپرسید تا مخاطب گم نشود و تمام تمرکزش روی پاسخ دادن به یک سوال باشد و از پاسخ دادن خسته و پشیمان نشود.
نظرسنجی کنید
پرسیدن نظر کاربران همیشه جزو وظایف یک پیج موفق بوده و هست پس از این کار اصلا دریغ نکنید زیرا هم حس مهم بودن به مخاطب القا می کنید هم با جواب دادن نظر هایشان آنها را وابسته به پیج خود می کنید. پس حتما به کاربران خود توجه نشان دهید و مطمعن باشید که این کار به نفع پیج شما نیز هست. برای نظر سنجی شما نیاز به نوع خاصی از محتوا دارید. برای مثال شما با معرفی چندین محصول برای یک کار می توانید از مخاطبان خود بخواهید تا نظراشون را راجع به بهترین محصول بخواهید و آنها نیز به شما پاسخ می دهند. یا با پست هایی که چندین فیلم یا بازی یا کتاب را معرفی می کند می توانید مخاطبین خود را به یک نظر سنجی دعوت کنید که کدام را پسندیدند. در این تکنیک سعی کنید نظر سنجی شما خیلی جذاب باشد یعنی یک موضوعی را به نظر سنجی بگذارید که مطمعن باشید هر دو سمت نظر سنجی طرفداران خود را دارند و یک رقابت شکل می گیرد برای مثال نظر سنجی بین پرسپولیس و استقلال، لامبورگینی و فراری و از این گونه نظر سنجی ها که مخاطب را وادار کند از موضوع مورد علاقه خود حمایت کند و حتما کامنت بگذارد. این نکات ریز به شما خیلی کمک می کنند و در همین زمان رابطه بین مخاطب و پیج نیز بهتر می شود و شما مخاطبانی وفادار به دست می آورید ولی حتما باید به افرادی که کامنت گذاشته اند توجه کنید و جواب آنها را بدهید یا ترجیحا یک سوال دیگر از آنها بپرسید تا همینطور تعداد کامنت ها افزایش پیدا کند.
هشتگ
هشتگ از مهم ترین قسمت های یک پست اینستاگرامی است که پست شما را می تواند موفق کند یا که آن پست را به بدترین شکل ممکن از دید مخاطبین دور کند. برای اینکه پست شما دارای هشتگ های مناسب باشد یک سری نکات را باید رعایت کنید. اولین نکته این است که تعداد هشتگ های شما نباید زیاد باشد زیرا اینستاگرام به این گونه عمل می کند که اگر پست شما به اکسپلور برود آن پست را برای افرادی که هشتگ های پست شما را در دیگر پست ها دنبال کرده اند نشان می دهد پس آنها علاقمند به پست شما می شوند و شما را دنبال می کنند حال اگر پست شما هشتگ های زیادی داشته باشد و بسیاری از این هشتگ ها حتی مربوط به پست شما نیز نباشند پست شما حتی اگر به اکسپلور برود باز هم برای افرادی نمایش داده می شود که شاید علاقه ای به موضوع پیج شما نداشته باشند. پس حتما از تعداد 1 تا 6 عدد هشتگ استفاده کنید و این 6 هشتگ باید مرتبط به پست شما و موضوع پیج شما باشند تا در اکسپلور نتایج موفقی داشته باشید.
تگ گردن دوستان
یکی از روش های معرفی پیج خود به دیگران روش تگ کردن توسط مخاطبین است. شما با برگزاری یک نظرسنجی یا یک مسابقه می توانید مخاطبین خود را وادار کنید که دوستان خود را زیر پست شما تگ کنند به این صورت دیگران نیز با پیج شما اشنا می شوند.
منبع: نتیکو