مهم نیست خط کاری شما، مردم هستند جستجوی آنلاین کسب و کار شما
بیایید به چند دلیل برای اهمیت بهینه سازی موتور جستجو (SEO) نگاه کنیم.
به این آمار سئو نگاه کنید:
- 53.3 درصد از کل ترافیک وب سایت از جستجوی ارگانیک است.
- 92.96 درصد از ترافیک جهانی از جستجوی Google، Google Images و Google Maps است.
- SEO بیش از 1000٪ ترافیک بیشتری نسبت به رسانه های اجتماعی ارگانیک ایجاد می کند.
اگر می خواهید ترافیک بیشتری به وب سایت شما بیاید، باید رتبه بالایی در گوگل داشته باشید. برای این کار به سئو نیاز دارید.
آیا می دانستید 90.63 درصد از صفحات ترافیک صفر از گوگل دریافت می کنند؟

این احتمالاً به این دلیل است که این صفحات:
- بدون بک لینک
- موضوعاتی با پتانسیل ترافیک جستجو را هدف قرار نمی دهند.
- با هدف جستجو مطابقت ندارند.
- توسط گوگل ایندکس نشده اند.
برای رفع آنها باید:
- صفحات خود را توسط گوگل ایندکس کنید.
- موضوعات با پتانسیل ترافیک جستجو را هدف قرار دهید.
- محتوای خود را با هدف جستجو تراز کنید.
- کسب یا ساخت بک لینک
حدس بزن چی شده؟ اینها همه هستند حیاتی جنبه های سئو به همین دلیل سئو مهم است.
وقتی محتوای خود را تبلیغ می کنید، ترافیک کوتاهی خواهید داشت. اما این دوام ندارد

با این حال، اگر محتوای شما در گوگل رتبه بالایی داشته باشد، می توانید ماه به ماه ترافیک ثابتی داشته باشید.

به عنوان مثال، به ترافیک ارگانیک که به راهنمای ساخت لینک ما می رسد نگاهی بیندازید. اولین بار در سال 2016 منتشر شد و ترافیک فقط به رشد خود ادامه داد:

مشتریان بالقوه شما تقریباً در صورت بروز مشکل به Google مراجعه می کنند. بسته به جایی که آنها در سفر خریدار هستند، نحوه جستجو و پرس و جوهایی که استفاده می کنند متفاوت خواهد بود.

به عنوان مثال، اگر محصولی دارید که به کسب و کارها در ارسال ایمیل فروش خارجی کمک می کند، یک مشتری ساده لوح ممکن است از جستجو برای کشف مشکل خود استفاده کند، با پرس و جوهایی مانند این:
- چرا ایمیل های من به اسپم ختم می شوند؟
- خطوط موضوع ایمیل فروش
- نحوه بررسی باز شدن ایمیل
بعداً، همین جستجوگر ممکن است درباره اتوماسیون فروش بیاموزد و متوجه شود که محصولاتی وجود دارند که به آنها کمک میکند ایمیلهای قابل تحویل ارسال کنند و نرخهای باز را بررسی کنند.
آنها اکنون به مرحله متفاوتی از سفر خریدار رفتهاند و عباراتی مانند “بهترین ابزارهای فروش” یا حتی نامهای تجاری و ویژگیهای فنی خاص را جستجو میکنند.
در هر مرحله، فرصتی برای ایجاد و رتبه بندی محتوایی وجود دارد که به طیف گسترده ای از سوالات و نگرانی ها پاسخ می دهد:

اگر بتوانید برای محتوایی که به سوالاتی که مشتریان شما دارند و جستجو میکنند، رتبهبندی استراتژیک داشته باشید، گویی به شکلی جادویی در هر مرحله از راه ظاهر میشوید و برند خود را در ذهن مشتریان بالقوه خود تثبیت میکنید.
زمانی که زمان خرید فرا می رسد، در ذهن خود خواهید بود.
تنها 0.63 درصد از جستجوگران گوگل روی نتایج صفحه دوم کلیک می کنند. اگر شما برای کلمات کلیدی برتر جایگاه خود رتبه بندی نمی کنید، پس شخص دیگری رتبه بندی می کند.
می تواند یک رقابت بی رحمانه باشد.

و سئو بهای ورود است.
وبلاگ Ahrefs تقریباً 380000 بازدید ماهانه جستجو می کند:

اگر مجبور بودیم این ترافیک را از Google Ads بدست آوریم، باید حدود 860000 دلار در ماه بپردازیم.
اما ما برای تلاشهای بازاریابی محتوایمان به این مبلغ پرداخت نمیکنیم، بنابراین منطقی است که بگوییم سئو در دراز مدت مقرون به صرفهتر است.
اگر یک کسبوکار محلی هستید یا کسبوکار شما حضور فیزیکی دارد، میخواهید زمانی که شخصی کسبوکار شما یا کلمات کلیدی مرتبط را جستجو میکند، در Google Maps ظاهر شوید:

برای انجام این کار، باید یک نمایه کسب و کار Google ایجاد کنید – که بخشی از انجام سئوی محلی است.
تنظیم نمایه کسب و کار Google ساده است:
- نمایه کسب و کار خود را ادعا کنید
- ساعات کاری و جزئیات خود را اضافه کنید
- نمایه خود را مدیریت کنید، هرگونه به روز رسانی کسب و کار را به اشتراک بگذارید و به نظرات مشتریان پاسخ دهید
سئو لیلی ری یک نظرسنجی از 1100 پاسخدهنده انجام داد و متوجه شد که اکثریت آنها به اطلاعاتی که در گوگل پیدا میکنند اعتماد دارند – هم از نظر خود نتایج و هم از نظر محتوایی که در ویژگیهای SERP پیدا میکنند (به عنوان مثال، قطعههای برجسته).
این بدان معناست که اگر هر زمان که مشتریان بالقوه شما در گوگل جستجو می کنند، وب سایت یا محتوای شما در بالای نتایج ظاهر می شود، نشان می دهد که شما قابل اعتماد هستید و در صنعت خود دارای اعتبار هستید.
وقتی زمان خرید آنها فرا می رسد، برند شما در ذهن شما خواهد بود.
متقاعد شده اید که باید سئو را شروع کنید؟ در اینجا نحوه شروع شما آمده است.
1. یک ممیزی فنی وب سایت خود را اجرا کنید
اگر موتورهای جستجو نتوانند وب سایت شما را بیابند، بخزند یا فهرست کنند، نمی توانید وب سایت خود را برای کلمات کلیدی مهم رتبه بندی کنید. بنابراین اولین و مهمترین قدم این است که مطمئن شوید هیچ مشکل فنی سئوی شما را از رتبه بندی باز نمی دارد.
برای انجام این کار، با ثبت نام در ابزار رایگان Ahrefs Webmaster Tools و اجرای خزیدن با استفاده از Site Audit، وب سایت خود را بررسی کنید.
هنگامی که خزیدن انجام شد، تمام مشکلات اصلی سایت خود را خواهید دید. روی عدد موجود در قسمت کلیک کنید خزیده است ستون برای دیدن URL های تحت تاثیر قرار گرفته است.

همچنین می توانید روی “؟” کلیک کنید. برای اینکه ببینید چرا این مشکل وجود دارد و چگونه آن را برطرف کنید:

2. موضوعات با پتانسیل ترافیک جستجو را هدف قرار دهید
اگر می خواهید ترافیک جستجو به وب سایت شما بیاید، باید موضوعاتی را که افراد هستند هدف قرار دهید در حقیقت جستجو برای. شما می توانید این موضوعات را با انجام تحقیق در مورد کلمات کلیدی پیدا کنید.
یکی از راه های شروع این است که ببینید رقبای شما در حال حاضر برای چه موضوعاتی رتبه بندی می کنند. در اینجا به این صورت است:
- به اکسپلورر سایت Ahrefs بروید
- دامنه یک رقیب را وارد کنید
- برو به صفحات برتر گزارش
- تغییر وضعیت عناوین SERP بر

در اینجا، صفحاتی را خواهید دید که بیشترین ترافیک جستجو را به وب سایت رقیب شما ارسال می کنند.
گزارش را بررسی کنید و کلمات کلیدی مرتبط با وب سایت خود را انتخاب کنید.
3. محتوایی ایجاد کنید که رتبه بندی کند
هنگامی که لیستی از کلمات کلیدی را که می خواهید هدف قرار دهید تهیه کردید، باید صفحاتی را ایجاد کنید که برای آنها بهینه شده است.
منظور من از بهینه سازی این نیست که «کلمات کلیدی را تا حد امکان چند بار ذکر کنید». پر کردن کلمات کلیدی دیگر کار نمی کند. امروزه گوگل می تواند مترادف ها و کلمات مرتبط معنایی را درک کند.
اونوقت باید چیکار کنی؟ در اینجا بهترین شیوه ها آمده است:
- محتوای خود را با هدف جستجو – این دلیلی است که کسی در حال جستجو است. شما باید به SERP ها برای کلمه کلیدی مورد نظر خود نگاه کنید و ببینید چه نوع صفحاتی رتبه بندی می شوند. به عنوان مثال، آیا آنها بیشتر صفحات دسته بندی، صفحات محصول، صفحات فرود یا پست های وبلاگ هستند؟ اگر آنها پست های وبلاگ هستند، چه نوع پست های وبلاگ هستند؟
- موضوعات فرعی مهم را پوشش دهید – اگر صفحات با رتبه برتر بیشتر در مورد موارد مشابه صحبت می کنند، ممکن است به این معنی باشد که جستجوگران به دنبال آنها هستند. بنابراین شما می خواهید این موضوعات فرعی را در محتوای خود بگنجانید. به عناوین فرعی صفحات با رتبه برتر نگاه کنید یا تجزیه و تحلیل شکاف محتوا را اجرا کنید.
- محتوای خود را منحصر به فرد کنید – در نهایت، محتوای شما باید برجسته باشد تا مردم از طریق SERP ها کلیک کنند. (منحصر به فرد بودن همچنین به کسب لینک کمک می کند.) زاویه ای را پیدا کنید یا نکات اصلی را که صفحات با رتبه برتر ندارند را درج کنید. اینها می تواند از تجربه شخصی، تخصص، داده ها، مصاحبه ها و موارد دیگر باشد.
- اطمینان حاصل کنید که محتوای شما برای خواندن ساده است – مردم مشغول هستند. آنها نمی خواهند بیش از آنچه لازم است بخوانند. کلمات خود را ساده نگه دارید، از قالببندی مانند گلولهها استفاده کنید و تعداد زیادی عکس، ویدیو، GIF و موارد دیگر را درج کنید.
- روی سئوی صفحه خود بپاشید – این «خوشخوش» روی کیک است که به گوگل و جستجوگران واضح میکند که صفحه شما مرتبط است. بهترین شیوه ها را در راهنمای سئو داخلی ما دنبال کنید.
4. محتوای خود را تبلیغ کنید
لینک ها یک عامل مهم رتبه بندی گوگل هستند. در واقع، به گفته آندری لیپاتسف از گوگل، پیوندها یکی از سه سیگنال برتر رتبه بندی هستند:

اما پیوندها نمی توانند از هیچ جا ظاهر شوند. حتی اگر محتوای شما ارزشمند باشد، مردم قبل از اینکه بتوانند به آن لینک دهند باید بدانند که وجود دارد. به همین دلیل است که باید محتوای خود را تبلیغ کنید و آگاهی ایجاد کنید.
در اینجا چند نکته برای تبلیغ محتوای شما وجود دارد:
- آن را با مخاطبان خود در ایمیل و رسانه های اجتماعی به اشتراک بگذارید – اگر هنوز مخاطب ندارید، وقت آن است که ساختن را شروع کنید!
- به افرادی که در محتوای خود نام برده اید ایمیل بزنید – اگر به کسی یا کارش در پست خود لینک داده اید یا نام برده اید، به او اطلاع دهید.
- محتوای خود را در جوامع توزیع کنید – اگر عضوی از یک انجمن آنلاین هستید، مثلاً Slack، Discord، یا Reddit، محتوای خود را در آنجا به اشتراک بگذارید. اطمینان حاصل کنید که ارزش ارائه می کنید و هرزنامه نکنید.
- لینک های داخلی اضافه کنید – پیوندهای داخلی نحوه یافتن صفحات جدید توسط گوگل و بازدیدکنندگان است. فراموش نکنید که هر زمان که مطلب جدیدی منتشر می کنید آنها را اضافه کنید. اگر از Ahrefs Webmaster Tools استفاده می کنید، می توانید آن را بررسی کنید گزارش فرصت های پیوند داخلی در حسابرسی سایت برای پیدا کردن مکان هایی که می توانید صفحات را به صورت داخلی به یکدیگر پیوند دهید.
- ساخت لینک – به دنبال افراد بالقوه ای بگردید که می توانید از طریق اکسپلورر محتوای Ahrefs با آنها ارتباط برقرار کنید، ایمیل های آنها را پیدا کنید، سپس با آنها تماس بگیرید.

به عنوان مثال، میگوییم «صفحهکلید مکانیکی» را جستجو میکنیم و فیلترهای زیر را اعمال میکنیم:
- رتبه بندی دامنه: 30–90
- ترافیک وب سایت: 500+
- کلمات: 500+
- زبان: انگلیسی
- زنده و شکسته: فقط زندگی کن
- فیلتر کردن نتایج صریح: بر
- یک صفحه در هر دامنه: بررسی شد
- حذف صفحات اصلی: بررسی شد
- زیر دامنه ها را حذف کنید: بررسی شد
با انجام این کار، بیش از 3800 وبسایت بالقوه به دست میآورید که میتوانید به آنها دسترسی داشته باشید:

ایمیل های آنها را پیدا کنید و با آنها تماس بگیرید.
بیشتر بدانید
آیا باید رئیس یا مدیران ارشد خود را متقاعد کنید که در سئو سرمایه گذاری کنند؟ این منابع را بررسی کنید:
به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد سئو هستید؟ این راهنماها را بررسی کنید:
هر سوال یا نظری دارید؟ خبرم کن در توییتر.