Examine.com توانست ماهانه بیش از 1 میلیون بازدید کننده را از نتایج جستجوی گوگل جذب کند. بهترین قسمت؟ این کار را بدون بک لینک دستی یا حتی تمرکز بر سئو انجام داد.

این همش نیست. علیرغم عدم استفاده از دسترسی، لینکهایی را از سایتهایی مانند نیویورک تایمز و فوربس بهصورت خودکار دریافت کرد.
چگونه؟ من با یکی از بنیانگذاران، سول اورول صحبت کردم تا بفهمم.
او کل رویکرد سایت در مورد سئو را با من به اشتراک گذاشت، از جمله اینکه چگونه از کاهش 90 درصدی ترافیک بهبود یافت و چگونه تجارت به بیش از 30 کارمند رسید. در اینجا چند درس از یک شرکت چند میلیون دلاری آموخته شده است.
Examine تجزیه و تحلیل مبتنی بر شواهد مکمل ها و تغذیه را از طریق تیم محققین خود با سوابق مختلف، از جمله دکترای فیزیولوژی، نوروبیولوژی، تغذیه و غیره ارائه می دهد.

با فروش یک سرویس اشتراک که به شما امکان می دهد به تحقیقات عمیق خود در مورد شرایط و اهداف سلامتی دسترسی داشته باشید، درآمد کسب می کند. بنابراین اگر میخواهید یاد بگیرید که چگونه استئوآرتریت را بهبود بخشید، میتوانید به عملیترین و بهروزترین تحقیقاتی که آنلاین وجود دارد دسترسی داشته باشید.
اگر دقت کرده باشید، متوجه می شوید که من قبلاً برخی از اسرار SEO Examine را فاش کرده ام. اما اجازه دهید هفت درس خاص سئو را که می توانید از آن بیاموزید را بیان کنم:
Examine ده ها لینک بسیار با کیفیت از گاردین دریافت کرده است. چگونه؟ سول آن را به محصول جانبی مراقبت از مردم نسبت می دهد.
او سالها قبل از اینکه پیوندی دریافت کند، با شخصی آشنا شد، و آن شخص اتفاقاً با نویسندهای برای گاردین ارتباط برقرار کرد و از Examine به آنها یاد کرد – نویسنده از آنچه که میدید دوست داشت و اکنون مرتباً در مقالههایش به آنها پیوند میدهد.

البته Examine نیز نیاز داشت که محتوایی در خور دریافت این لینک ها داشته باشد. روابط به تنهایی برای شما پیوند ایجاد نمی کند، حداقل بهترین پیوندها.
اما چگونه می توانید روابطی ایجاد کنید که منجر به بک لینک شود؟
بیشتر از ملاقات و کمک به افراد زیادی که ممکن است. یکی از بهترین راهها برای انجام این کار، رفتن به جلسات و رویدادهای حضوری است. اما اگر این امکان وجود ندارد، فعال بودن در انجمن ها و انجمن های آنلاین نیز یک گزینه عالی است.
برای شروع، این جوامع بازاریابی آنلاین را بررسی کنید. فقط به یاد داشته باشید – شما در حال تلاش برای ایجاد روابط واقعی هستید، نه اینکه فقط افراد را برای پیوند دادن به وب سایت خود دستکاری کنید. کمک کننده باشید و بدون اینکه انتظاری در عوض داشته باشید، ببخشید.
اینجاست که Examine واقعا می درخشد. هر ماه بیش از 150 مطالعه را با یافته های کلیدی و راهکارهای عملی خلاصه می کند.
داده های منحصر به فرد یکی از بهترین راه ها برای گرفتن بک لینک های بسیار با کیفیت است.
به عنوان مثال، صفحه تحقیقاتی Examine در مورد L-theanine شامل تمام یافته های خود در مورد اثرات L-theanine بر بدن در یک صفحه منفرد و آسان برای هضم با داده های منحصر به فرد است.

این صفحه بیش از 1000 بک لینک جذب کرده است. برخی از این پیوندها از سایتهای قدرتمندی مانند Psychology Today و The Huffington Post هستند و به صورت ارگانیک و بدون نیاز به دسترسی به دست آمدهاند.

نگران نباشید – برای استفاده از این استراتژی نیازی به ایجاد 150 خلاصه مطالعه در ماه ندارید. درعوض، فقط چند صفحه خلاصه آماری هدفمند می توانند این کار را انجام دهند.
به عنوان مثال، ما خلاصه ای از آمار سئو را ایجاد کردیم. برای کلمات کلیدی مانند “Seo statistics” در رتبه اول گوگل قرار دارد و نزدیک به 4000 بک لینک جمع آوری کرده است.

آیا می خواهید یاد بگیرید که چگونه این کار را انجام دادیم؟ مطالعه موردی کامل ما را بررسی کنید.
علاوه بر بک لینک های فوق العاده قوی، Examine مرتباً در پادکست “Huberman Lab” اشاره هایی دریافت می کند که یکی از مشهورترین پادکست های علمی و بهداشتی در جهان است.
این به این دلیل است که محتوای مضحک خوبی منتشر می کند.
پس راز آن چیست؟
خوب، فرآیند ایجاد محتوای دقیق خود را در صفحه خط مشی تحریریه خود نشان می دهد:
- محقق و بازبین طرح کلی ایجاد می کنند تا به طور کامل به سؤال / موضوع مورد نظر رسیدگی کنند
- محقق مقاله را می نویسد
- مقاله توسط ویرایشگر محتوا کپی شده است
- مقاله توسط ویرایشگر ویرایش می شود
- مقاله توسط داور بررسی می شود
- اصلاحات و شفاف سازی ها در هر سطح گنجانده شده است
- مقاله در وب سایت منتشر شده است
همچنین بحث می کند که چگونه تعصب را به حداقل می رساند.
در مجموع، چندین لایه ویرایش و بررسی برای هر قسمت از محتوای منتشر شده در سایت دارد.
مهمتر از همه، این بررسیها توسط «تیم متنوعی از محققان که تمام مقالات علمی مرتبط را به طور کامل مطالعه میکنند و هیچ تضاد منافعی ندارند» انجام میشود.
این فرآیند سخت گران و زمان بر است، اما باید در فضای سلامت و علم باشد. فضاهای سستتر میتوانند با بررسی بسیار کمتر از بین بروند، اما همچنان باید کار کنید تا مطمئن شوید محتوای شما در سطح بالایی قرار دارد.
در اینجا چند راه برای بهتر کردن محتوای شما وجود دارد:
- قبل از نوشتن مقالات خود، خطوط کلی محتوا ایجاد کنید
- تحقیقات گسترده ای انجام دهید و به مقالات خود حداقل یک «گذر ویرایشی» بدهید
- در صورت امکان از ادعاهای خود با مدرک پشتیبانی کنید
- در مورد چگونگی تبدیل شدن به یک نویسنده بهتر بخوانید – و هر روز تمرین کنید
- برای ارتقای محتوای خود با رسانه روی طراحی گرافیک، عکاسی و/یا ویدیو سرمایه گذاری کنید
همچنین اگر ویرایشگر ندارید، ممکن است ارزش استخدام یک ویرایشگر را داشته باشد. میتوانید یکی را در سایتهای کاریابی مانند Indeed یا در سایتهای خدماتی مانند Fiverr پیدا کنید.
قبلاً اشاره کردم که Examine هرگز روی سئو به عنوان بخشی از استراتژی خود تمرکز نکرده است.
بله، سرفصلهای خود را بهینهسازی کرد و نشانهگذاری طرحوارهای را اضافه کرد – اما هرگز تحقیقات گستردهای برای کلمات کلیدی انجام نداد و مقالاتی را بهطور خاص برای رتبهبندی در گوگل ننوشت.
در عوض، بر ارائه بهترین تجربه ممکن برای مشتریان خود متمرکز شد. این در داستانی که سول درباره شرکتش به من گفت برجسته شده است:
یکی از کارمندان اگزمین در راه بازگشت به خانه از خلوتگاه شرکت بود. راننده Uber احساس گپ زدن داشت و از او یک سوال معمولی پرسید: “برای کار چه کار می کنی؟”
وقتی کارمند پاسخ داد، راننده اوبر جلو رفت و چشمانش را بیرون کشید.
ظاهراً وضعیت سلامت مزمن راننده آنقدر وخیم شده بود که دیگر نمی توانست کار کند. اما اطلاعات مبتنی بر شواهد Examine به او کمک کرد تا با شرایط سلامتی خود کنار بیاید تا جایی که احساس خوبی داشته باشد تا بتواند دوباره کار کند و به او اجازه داد تا همان سواری Uber را انجام دهد.
او به کارمند گفت که از Examine بسیار سپاسگزار است و زندگی او را تغییر داد.
تجربههایی مانند این با شرکتها در دنیایی که سودآور است و غوغا میکند، بسیار نادر است. اما این چه ربطی به سئو دارد؟
این به ساختن یک برند قوی و شرکتی برمی گردد که مردم آن را دوست دارند.
یکی از دلایل اهمیت این موضوع این است که دید جستجوی شما را افزایش می دهد، یعنی درصد افرادی که هنگام دیدن نتیجه جستجوی شما روی آن کلیک می کنند. این یکی از مهم ترین معیارهای سئو برای ردیابی است زیرا هرچه دید جستجوی شما بیشتر باشد، افراد بیشتر به نتایج شما نسبت به نتایج رقیب ارزش می دهند.
اگر مردم بدانند شما کی هستید و برند شما را دوست دارند، به احتمال زیاد روی نتیجه شما به جای رقیب کلیک می کنند. صحبت از برندسازی شد، اجازه دهید به …
Examine پس از بهروزرسانی اصلی Google در سال 2018 که مربوط به EAT بود، دچار افت شدید ترافیک شد.

پس از اجرای الگوریتم، 90٪ از ترافیک آن از جستجوهای مارک تجاری، مانند “examine.com creatine” بود. این بدان معناست که این افراد به طور خاص منابعی را از برند Examine بر خلاف سایر وب سایت ها جستجو می کنند.

در واقع، تقریباً 4000 بازدید در روز از این عبارات جستجوی مارک دار دریافت می کرد. این مهم است زیرا حتی اگر سایت شما در به روز رسانی الگوریتم شکست بخورد، همچنان رتبه خود را برای شرایط مارک دار حفظ خواهید کرد.
اما چگونه توانست از افرادی که بهطور خاص میخواهند برند آن را جستجو کنند، «پیروان فرقهای» به دست آورد؟ با تمرکز بر موارد دیگری که در این مطالعه موردی ذکر می کنم:
- یک تجربه شگفت انگیز برای مشتری ارائه دهید
- بهترین محتوای دنیا را بسازید
- روابط قوی ایجاد کنید
متأسفانه هیچ میانبری برای کار سخت در این مورد وجود ندارد.
همانطور که در بالا ذکر شد، Examine اکثر ترافیک خود را در سال 2018 به دلیل به روز رسانی Google مربوط به EAT (اکنون EEAT یا تجربه، تخصص، اعتبار و قابل اعتماد بودن) از دست داد.
به عبارت دیگر، گوگل فقط می خواهد محتوایی را نمایش دهد که توسط افرادی نوشته شده است که در واقع شرایط لازم برای نوشتن در مورد یک موضوع خاص را دارند.
وقتی Examine وب سایت را مجددا راه اندازی کرد، می خواست قابل اعتمادتر باشد. در اینجا نحوه انجام این کار آمده است:
1. بخشی را در بالای صفحه هر مقاله اضافه می کند که دقیقاً نشان می دهد چه کسی در تحقیق و بررسی واقعیت مقاله مذکور شرکت کرده است.

2. صفحه “درباره” خود را عمیقاً گسترش داد تا بایوس را برای همه افراد شرکت خود اضافه کند، توضیحی در مورد نحوه تامین مالی آن و بخشی در مورد اینکه چرا می توانید به آن اعتماد کنید.
3. یک صفحه «سیاست ویرایشی» ایجاد کرد که نشان میدهد تیمش دقیقاً چگونه هر مقاله را قبل از انتشار تحقیق، مینویسد و ویرایش میکند.
اساساً، تا حد امکان شفاف است که اطلاعات از کجا آمده است، چه کسی اطلاعات را پیدا کرده است و چرا آنها واجد شرایط نوشتن در مورد آن اطلاعات هستند. این شفافیت به سایت کمک کرد تا ترافیک خود را به میزان بیش از 1 میلیون بازدید در ماه بازیابی کند.
نکته مهم در اینجا برای شما این است که باید در یک موضوع خاص تجربه یا تخصص داشته باشید تا در مورد آن بنویسید و در گوگل نمایش داده شوید. شما همچنین باید به طور موثر EEAT را در وب سایت خود نشان دهید، همانطور که Examine در راه اندازی مجدد خود انجام داد.
یعنی:
- از محصولاتی که در حال بررسی آن هستید استفاده کنید
- به جاهایی که می گویید بروید
- با کارشناسان واقعی صحبت کنید اگر شما یکی از آنها نیستید
- یک صفحه «درباره» و صفحه «خط مشی تحریریه» ایجاد کنید که نشان دهد چرا مردم باید به شما اعتماد کنند
در حالی که Examine هرگز روی SEO به عنوان یک استراتژی اصلی تمرکز نکرد، از آن غافل هم نبود. دو بار در سال ممیزی سئو را در سایت خود اجرا می کند تا مطمئن شود چیزهای ساده را از دست نمی دهد.
ممیزی سئو آن شامل پرسیدن سوالاتی مانند:
- آیا صفحاتی یتیم وجود دارد؟
- آیا لینک های مرده وجود دارد؟
- آیا صفحاتی وجود دارد که متداول ترین سؤالات کاربران را پوشش می دهد؟
شما می توانید به سرعت و به راحتی یک ممیزی سئو مانند این را در سایت خود با حسابرسی سایت Ahrefs اجرا کنید. فقط سایت خود را وصل کنید، و توصیه های عملی در مورد چگونگی رفع هر مشکلی دریافت خواهید کرد:

از اینجا، پیدا کردن و رفع تمام مشکلات سئو در وب سایت شما آسان است. هر کدام را مرور کنید و آنها را اصلاح کنید تا شانس خود را برای رتبه بندی بالا افزایش دهید.
اگر مشکلی را درک نمی کنید، ممکن است ارزش داشته باشد که یک توسعه دهنده را استخدام کنید تا به شما در رفع مشکل کمک کند.
افکار نهایی
دلایل زیادی وجود دارد که Examine تا این حد موفق بوده است. اما اگر بخواهم فقط به سه موردی که میتوانید تکرار کنید محدود کنم، آنها به شرح زیر خواهند بود:
- با صرف زمان برای تبدیل شدن به یک محقق و نویسنده بهتر، محتوایی در سطح جهانی ایجاد کنید و افرادی را برای کمک به شما استخدام کنید، مانند یک ویرایشگر.
- با پیشنهاد کمک به سایر متخصصان در صنعت خود، بدون هیچ انتظاری برای دریافت چیزی در ازای آن، روابط با کیفیتی ایجاد کنید
- از طریق تحقیق و تجربه در زمینه خود متخصص شوید و یک صفحه “درباره” ایجاد کنید که نشان دهد چرا مردم باید به شما و وب سایت شما اعتماد کنند.
سول به من گفت که بیشتر موفقیت Examine را به منبعی بسیار باکیفیت برای روزنامه نگاران، پزشکان و مهمتر از همه مشتریان نسبت می دهد.
این سطح از اعتماد به راحتی به دست نمی آید، اما می توان آن را انجام داد. من تمام کارهایی را که برای رسیدن به آن باید انجام دهید در درس های بالا بیان کرده ام.