خرید فالوور اینستاگرام خرید لایک اینستاگرام
خانه / مقالات ✍️ / آموزش بازاریابی و مبانی آن / 11 روش برای جلب اعتماد مشتریان به فروشگاه آنلاین

11 روش برای جلب اعتماد مشتریان به فروشگاه آنلاین

یکی از دغدغه‌ها و چالش‌های اصلی صاحبان سایت‌ها به ویژه صاحبان سایت‌های فروشگاهی، جلب اعتماد کاربران است. هر چقدر یک سایت بتواند در اعتماد سازی برای کاربران قوی‌تر عمل کند، فروش و درآمد بیشتری خواهد داشت. اگر سایت‌های موفق را هم بررسی کنید، متوجه اهمیت بالای جلب اعتماد کاربران برای این کسب و کارهای اینترنتی می‌شوید. مهمترین پرسشی که مطرح می‌شود این است که چگونه می‌توان در یک سایت فروشگاهی، اعتماد سازی کرد؟

در این مقاله از نتیکو 11 روشی را که می‌توانید با استفاده از آن‌ها در سایت فروشگاهی خود اعتمادسازی کنید، بیان شده‌اند.

جلب اعتماد مشتریان

روش‌های اعتمادسازی در سایت فروشگاهی

یکی از مهمترین کارهایی که شما باید در طراحی سایت فروشگاهی و پس از آن مد نظر قرار دهید، جلب اعتماد مشتریان است. چون این موضوع یکی از مهمترین مواردی است که می‌تواند باعث بقاء و موفقیت بیشتر یک کسب و کار اینترنتی شود. در ادامه روش‌های جلب اعتماد مشتریان در یک فروشگاه اینترنتی توضیح داده می‌شوند.

1- پشتیبانی

پشتیبانی 24 ساعته، چت آنلاین و پاسخگویی به سؤالات کاربران باعث افزایش اعتماد آنان به سایت می‌شود. این کار موجب می‌شود آنان بدانند یک تیم متخصص همواره در پس سایت حضور دارند و می‌توانند در صورت بروز مشکل به آن‌ها کمک کنند. از طرفی این احساس در افراد ایجاد می‌شود که سایت فعال است و حتما به سفارش آنان رسیدگی خواهد شد.

2- ظاهر و طراحی حرفه‌ای فروشگاه

در زمان ورود کاربران به سایت، چیزی که توجه آنان را به خود جلب می‌کند، ظاهر آن است. رنگ سایت فروشگاهی، تصاویری که در آن استفاده می‌کنید، چیدمان المان‌ها، محتوا ، فونت سایت و هر آن چیزی که کاربران در بدو ورود به سایت با آن روبرو می‌شوند، همگی در موفقیت سایت فروشگاهی تأثیر دارند. برای اینکه سایت شما فاکتورهای ظاهری لازم برای جلب اعتماد کاربران را داشته باشد، باید طراحی آن را به یک شرکت یا شخص مطمئن و حرفه‌ای واگذار کنید.

در بسیاری از مواقع زمانی که صحبت از سایت یا شرکت طراحی سایت حرفه‌ای می‌شود، افراد تصور می‌کنند که باید هزینه زیادی را برای این کار در نظر بگیرند. در صورتی که امکانات معمول و متداول مدنظر شما باشد، طراحی سایت ارزان هم امکان‌پذیر است. به عنوان مثال بسیاری از سایت‌های آماده وردپرسی، امکانات خوب، ظاهر زیبا و قیمت مناسبی دارند. یکی از شرکت‌هایی که هم در زمینه‌ی طراحی سایت اختصاصی و هم سایت‌های آماده‌ی وردپرسی فعالیت می‌کند و در این زمینه تجربه‌ و تخصص بالایی دارد، سایت ساز زرین می‌باشد.

3- ضمانت

ضمانت در یک سایت فروشگاهی می‌تواند انواع مختلفی از جمله ضمانت کیفیت کالا، مرجوع کردن آن، بازگشت وجه، تعویض و … داشته باشد. ضمانت باعث می‌شود شما ریسک خرید را از دوش مشتری بردارید و بر روی دوش خود بگذارید و همین موضوع جلب اعتماد مشتریان و افزایش فروش را رقم می‌زند.

گارانتی

4- صفحه‌ی ارتباط با ما

یکی از کارهایی که می‌تواند تا حدی باعث آرامش خیال کاربران یک سایت شود، وجود صفحه‌ی ارتباط با ما در آن است. شما می‌توانید در این بخش اطلاعات مربوط به محل فیزیکی فروشگاه، شماره‌های تماس، آدرس ایمیل، آیدی شبکه‌های اجتماعی و امکان ارسال متن و پرسش را قرار دهید.

5- نحوه پرداخت

یکی از دلایلی که مانع خرید اینترنتی افراد می‌شود، نگرانی افراد از کلاهبردار بودن فروشگاه اینترنتی و عدم ارسال کالا توسط این فروشگاه‌ها و یا ارسال کالای نامرغوب می‌باشد. در صورتی که امکان پرداخت درب منزل برای مشتریان وجود داشته باشد، آن‌ها می‌توانند راحت‌تر به سایت فروشگاهی اعتماد کنند . حتی ممکن است با مشاهده‌ی این امکان در سایت، پرداخت خود را به صورت اینترنتی انجام دهند.

6- نماد اعتماد الکترونیکی (ٍEnamad)

“اینماد” توسط سازمان مرکز توسعه‌ی تجارت الکترونیکی برای متقاضیان آن و با ارسال مدارک لازم، صادر می‌شود. سایت‌هایی که این نماد را دریافت کرده‌اند، لوگوی آن را در سایت خود قرار می‌دهند. به این ترتیب درصد اعتماد کاربران سایت تا حد زیادی افزایش میابد.

7- تولید محتوای مفید

مواردی مثل ایجاد وبلاگ برای سایت و تولید محتوای آموزشی، توضیحاتی که برای محصولات نوشته می‌شوند، ذکر خصوصیات و ویژگی‌های کالاها به صورت دقیق، مقایسه‌ی محصولات و ذکر مزایا و معایب هر محصول از جمله کارهایی هستند که می‌توانند باعث جلب اعتماد بیشتر کاربران شوند.

در نگارش محتوا باید به این نکته توجه کنید که محتوای شما نباید هیچگونه غلط املایی و نگارشی داشته باشد. زیرا این موضوع می‌تواند اعتماد کاربران را به سایت شما کاهش دهد.

تولید محتوا

8- نداشتن لینک خراب

لینک‌هایی که با کلیک بر روی آن‌ها، صفحاتی شامل اطلاعات خطا مانند “صفحه مورد نظر یافت نشد” و … به کاربران نمایش داده می‌شود، باعث کاهش اعتماد کاربران به سایت می‌گردند.

9- داشتن گواهینامه SSL

گواهینامه SSL بر روی وب سرور نصب می‌شود و با فعال کردن پروتکل https، اتصال امن و مطمئن بین وب‌سرور و مرورگر را امکان‌پذیر می‌کند. در اغلب اوقات از SSL برای اطمینان از امنیت تراکنش‌های مالی آنلاین، ورود به سیستم و انتقال داده‌ها استفاده می‌شود. به همین دلیل داشتن این گواهینامه می‌تواند تا حدی خیال مشتریان را برای وارد کردن اطلاعات کارت بانکی خود راحت کند.

10- امکان ثبت دیدگاه‌ها

در بسیاری از مواقع، افراد در مورد خرید یا عدم خرید محصولات دو دل هستند. در چنین موقعیت‌هایی مشاهده‌ی نظرات و دیدگاه‌های سایر افراد می‌تواند اعتماد آن‌ها را جلب کرده و در تصمیم‌گیری راحت‌تر کمکشان کند.

11- فعالیت در شبکه‌های اجتماعی

یکی از کارهایی که می‌تواند باعث افزایش اعتماد افراد به یک کسب و کار اینترنتی شود، فعالیت مستمر و اصولی آن کسب و کار در شبکه‌های اجتماعی مختلف است. این موضوع در حال حاضر به حدی اهمیت پیدا کرده که حتی افراد صفحات کسب و کارهای اینترنتی مورد نظرشان در شبکه‌های اجتماعی را جستجو می‌کنند.

جمع‌بندی

جلب اعتماد مشتریان یک سایت فروشگاهی، مهمترین عامل بقای کسب و کار اینترنتی و رشد آن می‌باشد. برای جلب اعتماد مشتریان روش‌های زیادی وجود دارد که مهمترین آن‌ها را در مقاله عنوان کردیم. اما پیش از رعایت کردن هر یک از این موارد، به این نکته توجه کنید که افراد در ابتدا تنها سایت شما را می‌بینند و بر اساس آن تصمیم می‌گیرند که در سایت شما بمانند یا آن را ترک کنند. بنابراین علاوه بر زیبایی سایت موارد دیگری مثل ریسپانسیو بودن و سرعت سایت هم در جلب اعتماد مشتریان تاثیر دارند. به همین دلیل شما باید در خرید سایت فروشگاهی خود، دقت لازم را داشته باشید. سایت ساز زرین میتواند شما را در خرید سایت مناسب یاری کند. برای دریافت مشاوره‌ی رایگان پیش از خرید سایت از این سایت ساز، می‌توانید با شماره‌های 09104326225 و یا 02171053933 تماس بگیرید.

درباره ی admin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *