خرید فالوور اینستاگرام خرید لایک اینستاگرام
خانه / مقالات ✍️ / آموزش سئو / چگونه محتوای وب سایتی بنویسیم که رتبه بندی کند (و مردم بخواهند بخوانند)

چگونه محتوای وب سایتی بنویسیم که رتبه بندی کند (و مردم بخواهند بخوانند)

اگر می‌خواهید ترافیک به وب‌سایت شما بیاید، به محتوای وب‌سایت نیاز دارید، اما نه هر محتوایی.

به طور خاص، شما به محتوای وب سایت نیاز دارید که:

  • رتبه در گوگل – شما به راهی نیاز دارید که مردم بتوانند محتوای شما را کشف کنند. بهترین گزینه گوگل: 53.3 درصد از کل ترافیک وب سایت از جستجوی ارگانیک است.
  • مخاطب شما را درگیر می کند – خواننده هدف شما باید محتوای شما را مصرف کند و مجبور شود گام بعدی را بردارد، خواه عضویت در لیست ایمیل شما باشد یا خرید محصول شما.

در این پست، یاد خواهید گرفت که چگونه محتوایی ایجاد کنید که به هر دو هدف دست یابد.

اگر کسی کلمات کلیدی شما را در گوگل جستجو نکند، نمی توانید ترافیک جستجو را دریافت کنید. به همین دلیل اولین قدم این است که بفهمید مخاطب هدف شما به دنبال چه چیزی است.

این فرآیند به عنوان تحقیق کلمات کلیدی شناخته می شود.

برای شروع، برای خود یک فنجان جو درست کنید، بنشینید و از خود بپرسید: “اگر مخاطبان هدف من در گوگل به دنبال وب سایت من باشند، چه تایپ می کنند؟”

به عنوان مثال، اگر وب‌سایت شما تجهیزات قهوه می‌فروشد، ممکن است شخصی با استفاده از این کلمات کلیدی وب‌سایت‌هایی شبیه به شما را جستجو کند:

  • قهوه
  • اسپرسو
  • کاپوچینو
  • دانه های قهوه
  • مطبوعات فرانسه

سپس این کلمات کلیدی را می گیریم و از آنها به عنوان دانه در ابزار تحقیق کلمات کلیدی مانند اکسپلورر کلمات کلیدی Ahrefs استفاده می کنیم. بنابراین این چیزی است که ما انجام خواهیم داد:

  1. به Keywords Explorer بروید
  2. کلمات کلیدی خود را وارد کنید (در این مثال، ما از پنج کلمه کلیدی قهوه استفاده خواهیم کرد)
  3. برو به تطبیق شرایط گزارش
گزارش شرایط مطابق، از طریق کاوشگر کلمات کلیدی Ahrefs

در اینجا، بیش از 4 میلیون کلمه کلیدی بالقوه را می بینید که می توانید هدف قرار دهید. با این حال، نه تنها این تعداد زیاد است، بلکه بسیاری از آنها نیز بسیار رقابتی هستند. به هر حال، جستجوی گوگل در خلأ وجود ندارد – اگر وب سایت های زیادی برای کسب موقعیت قطبی رقابت کنند، رتبه بندی سخت تر می شود.

بنابراین ما می خواهیم نتایج را محدود کنیم. ما این کار را با استفاده از دو فیلتر انجام خواهیم داد:

  1. مشکل کلمه کلیدی (KD) – رتبه بندی برای یک کلمه کلیدی خاص چقدر سخت است. ما آن را روی چیزی کم و قابل کنترل، حدود 20 تنظیم می کنیم.
  2. پتانسیل ترافیک – میزان بالقوه ترافیک جستجوی صفحه شما اگر رتبه 1 را کسب کند. ما آن را روی 500 تنظیم می کنیم.
KD و TP در گزارش شرایط تطبیق، از طریق کاوشگر کلمات کلیدی Ahrefs فیلتر شدند

الان خیلی قابل کنترل تره فهرست را مرور کنید و کلمات کلیدی را که فکر می کنید مربوط به سایت شما هستند انتخاب کنید.

با فهرستی از کلمات کلیدی برای هدف، زمان ایجاد محتوا فرا رسیده است.

در اینجا به این صورت است:

قالب محتوای خود را انتخاب کنید

محتوای شما می تواند یک فهرست، یک راهنما، یک نظر یا موارد دیگر باشد.

کدام را باید انتخاب کنید؟

ساده ترین راه این است که به رتبه بندی در گوگل برای موضوع انتخابی خود نگاه کنید. به عنوان مثال، اگر به صفحه نتایج موتورهای جستجو (SERP) برای «چگونه در پول صرفه‌جویی کنیم» نگاه کنیم، می‌توانیم ببینیم که – علیرغم دو کلمه «چگونه» – مردم در حقیقت به دنبال یک لیست نکات

نمای کلی SERP برای "چگونه پول پس انداز کنیم،" از طریق Ahrefs' Keywords Explorer

بنابراین اگر به این موضوع می پردازید، قالب محتوای شما احتمالاً فهرستی خواهد بود. این به شما کمک می کند تا با نتایج موجود در SERP رقابت کنید.

زاویه خود را انتخاب کنید

شما باید محتوای خود را خاص کنید تا مخاطبانتان بتوانند ارزش آن را به وضوح تشخیص دهند. این از طریق زاویه محتوای شما منتقل می شود.

به عنوان مثال، یک پست وبلاگ آموزش پخت برنج سرخ شده سریع پیشنهاد واضح تری نسبت به طرز تهیه برنج سرخ شده دارد.

هیچ زاویه “بهترین” یا “درست” برای انتخاب وجود ندارد، بنابراین یکی را انتخاب کنید که برای خوانندگان شما جدید و جالب باشد. در اینجا چند سوال وجود دارد که می تواند ایده هایی را ایجاد کند:

  • آیا تجربه یا تخصص شخصی دارید؟ اگر دستور پخت برنج سرخ شده بی نظیری دارید، آن را به اشتراک بگذارید.
  • آیا می توانید با کارشناسان مصاحبه کنید؟ برای مثال، می‌توانید با سرآشپزی که برنج سرخ‌شده‌ای را که دارای امتیاز ۴.۵* در گوگل است، مصاحبه کنید.
  • آیا می توانید ایده های جمع سپاری کنید؟ برای مثال، می‌توانید از افرادی که بخشی از آشپزی چینی هستند، در مورد بهترین دستور العمل‌های برنج سرخ شده نظرسنجی کنید.
  • آیا می توانید محتوای خود را با داده یا علم پشتیبان گیری کنید؟ برای مثال، می‌توانید طرز تهیه برنج تخم‌مرغ‌شده را با استفاده از غذای مولکولی توضیح دهید (و علم پشت آن را توضیح دهید).

موضوعات فرعی مهمی را برای پوشش پیدا کنید

شما نمی خواهید موضوعات فرعی پست خود را از دست بدهید – به خصوص اگر چیزی باشد که جستجوگران انتظار دیدن آن را دارند.

ما می توانیم با نگاه کردن به رتبه بندی کلمات کلیدی رایج در بین صفحات با رتبه برتر بفهمیم که این موضوعات فرعی چیست:

  1. کلمه کلیدی خود (به عنوان مثال، “بازاریابی ورودی”) را در اکسپلورر کلمات کلیدی Ahrefs وارد کنید
  2. به پایین اسکرول کنید نمای کلی SERP
  3. سه تا پنج مقاله با رتبه برتر را انتخاب کنید (مطمئن شوید که مشابه هستند)
  4. کلیک باز کردن در و انتخاب کنید شکاف محتوایی
با استفاده از ویژگی "در Content Gap باز کنید" برای مشاهده رتبه بندی کلمات کلیدی رایج، از طریق کاوشگر کلمات کلیدی Ahrefs

در اینجا، ما می خواهیم مطمئن شویم که فقط مرتبط ترین موضوعات فرعی را می بینیم. ما این کار را با انتخاب تقاطع کشویی و انتخاب بالاترین دو هدف (در این مثال، 4 و 5).

رتبه بندی کلمات کلیدی رایج، از طریق گزارش شکاف محتوا Ahrefs

از اینجا، می توانیم ببینیم که جستجوگران همچنین می خواهند بدانند:

  • تعریف بازاریابی درونگرا
  • نمونه هایی از بازاریابی درونگرا
  • استراتژی های بازاریابی درونگرا

اگر موضوع مشابه (“بازاریابی ورودی”) را از زاویه ای مشابه پوشش دهیم (“راهنمای مبتدیان”)، آنگاه این موضوعات فرعی زیرعنوان های خوبی خواهند بود.

محتوای خود را طوری طراحی کنید که قابل خواندن باشد

هیچ چیز بدتر از خواندن یک تکه متن نیست. شما می خواهید محتوای خود را برای خواندن راحت و برای چشم آسان کنید.

شما می توانید این کار را با استفاده از فرمول ASMR:

  • حاشیه نویسی ها – برای از بین بردن یکنواختی پست، عناصری مانند یادداشت‌ها، بلوک‌ها و کادرهای فراخوان اضافه کنید.
  • جملات و پاراگراف های کوتاه – جملات طولانی را با کلمات انتقالی زیادی مانند «و»، «چون» و «آن» به جملات کوتاه‌تر تقسیم کنید.
  • چند رسانه ای – شامل ویدئوها، تصاویر و فایل های GIF به نشان دادن نکات شما بدون کلمات اضافی کمک می کند.
  • نسخه خود را با صدای بلند بخوانید – این قسمت‌هایی را مشخص می‌کند که محتوا در آن‌ها هموار جریان ندارد.

طوری بنویسید که چگونه صحبت می کنید

برای تحت تاثیر قرار دادن خوانندگان خود لازم نیست یک کلمه سالاد بیرون بیاورید. بهترین نوشتن آنلاین دوستانه و معمولی است. طوری با آن رفتار کنید که انگار دارید با یک دوست صحبت می کنید.

اگر می ترسید نوشته شما بیش از حد تجاری باشد، پیش نویس خود را در همینگوی بچسبانید:

اپلیکیشن همینگوی

خوانندگان خود را با عنوانی چشم نواز جذب کنید

دیوید اوگیلوی، مدیر مشهور، یک بار گفت:

به طور متوسط، تعداد افرادی که تیتر را می خوانند، پنج برابر بیشتر از خواندن متن اصلی هستند.

مردم مشغول هستند. باید توجه آنها را با تیتر جلب کنید. بنابراین مهم نیست که چقدر روی محتوای خود کار می کنید، اگر عنوان شما آنها را جذب نکند، آنها آن را نمی خوانند.

بهترین راه برای رسیدن به یک تیتر خوب حجم است. به عبارت دیگر، تا آنجا که ممکن است، سرفصل های ممکن را برای مقاله خود بنویسید. سایت ویروسی Upworthy برای هر یک از مقاله‌های خود 25 عنوان ایجاد می‌کرد، و نویسنده پرفروش جیمز کلیر قبل از ارائه «عادات اتمی»، 400 عنوان را بررسی کرد:

خوشبختانه برای شما، امروز راه سریع تری برای رسیدن به این حجم وجود دارد. می توانید از ChatGPT استفاده کنید:

سرفصل های قابل کلیک ایجاد شده توسط ChatGPT

از آنچه تولید می شود استفاده نکنید کلمه به کلمه، اما از آن برای ایجاد الهام و کمک به ایجاد تیتر عالی استفاده کنید.

سئوی درون صفحه خود را اضافه کنید

سئوی درون صفحه بر کمک به گوگل و جستجوگران برای درک و هضم محتوای شما تمرکز دارد.

این بهترین شیوه ها را دنبال کنید:

3. از یک همتا برای بررسی کارتان استفاده کنید

محتوای ما در صنعت سئو شناخته شده است، و ما اغلب به دلیل کیفیت محتوای خود مورد تحسین قرار می گیریم:

سس مخفی ما؟ بررسی دقیق.

هر نویسنده در تیم ما با دیگری جفت می شود تا کار یکدیگر را بررسی کند. به نادرستی ها، خلأهای منطقی، مسائل ساختاری، غلط های املایی و اشتباهات دستوری اشاره می کنیم. ما به یکدیگر کمک می‌کنیم تا عبارت‌بندی را بهبود ببخشیم، مثال‌هایی را پیشنهاد کنیم یا ایده‌های بیشتری ارائه کنیم.

این برای ما آنقدر مهم است که حتی بخشی را در جعبه نویسنده به مشارکت کنندگان اختصاص می دهیم:

برجسته کردن مشارکت کننده برای یک پست وبلاگ Ahrefs

یک نویسنده نمی تواند به تنهایی بنویسد – آنها خیلی به کار خود نزدیک هستند. آن‌ها به شخص ثالثی نیاز دارند که چشم‌های تازه‌ای داشته باشد تا بتواند بازخورد ارائه کند. به همین دلیل است که نویسندگان ویراستارانی را استخدام می‌کنند—آن‌ها آنجا هستند تا نثر را تیز کنند و کپی را محکم‌تر کنند.

اگر ویرایشگری دارید که پیش نویس خود را به آن نشان دهید، عالی است. اگر نه، همیشه می توانید از یک دوست، یکی از اعضای خانواده یا همکار کمک بگیرید.

حتی اگر خواندن را تمام نکنند، باز هم مفید است زیرا به شما می گوید کجا خواندن را متوقف کرده اند. به احتمال زیاد این بخشی است که آنها علاقه خود را از دست داده اند، بنابراین شما می دانید که در کجا باید پیشرفت کنید.

4. عملکرد خود را منتشر و نظارت کنید

قبل از انتشار، پیش نویس خود را از طریق ابزاری مانند Grammarly اجرا کنید تا هر گونه اشتباه نهایی گرامری، املایی یا عبارتی را برطرف کنید.

پس از انجام این کار، «انتشار» را بزنید.

سپس، به Ahrefs’ Rank Tracker بروید و یک پروژه برای وب سایت خود راه اندازی کنید.

ایجاد پروژه در Rank Tracker Ahrefs

مراحل را طی کنید. و سپس در مرحله 4، کلمه(های) کلیدی مورد نظر خود را اضافه کنید:

افزودن کلمات کلیدی برای ردیابی در ردیاب رتبه Ahrefs

این ابزار موقعیت های رتبه بندی وب سایت شما را برای کلمات کلیدی که اضافه کرده اید ردیابی می کند.

سئو یک فرآیند مستمر است و ابزاری مانند Rank Tracker شما را قادر می سازد تا محتوای ضعیف خود را پیگیری کنید تا بتوانید در طول زمان آن را بهبود ببخشید.

در ضمن آیا من باید همه مطالب را خودم بنویسم؟

نه. می توانید برون سپاری کنید.

برای کمک به تصمیم گیری در مورد اینکه آیا باید خودتان محتوا تولید کنید، در اینجا چند نکته وجود دارد که باید در نظر بگیرید:

  • آیا نوشتن را دوست دارید؟ اگر هر بار که برای نوشتن یک پست می نشینید احساس استفراغ می کنید، باید برون سپاری را در نظر بگیرید.
  • آیا تولید محتوا مهمترین کاری است که می توانید انجام دهید؟ من یک بازاریاب محتوا هستم، بنابراین نوشتن مهمترین وظیفه من است. اما اگر در نقش دیگری هستید، مثلاً یک کارآفرین یا یک فروشنده، شاید نوشتن نه “یک چیز” شما این بدان معنا نیست که شما نباید محتوا ایجاد کنید، اما ممکن است به این معنی باشد که شما نوشتن واقعی را انجام نمی دهید. (به یاد داشته باشید: بسیاری از کتاب ها توسط نویسندگان ارواح نوشته شده اند.)
  • آیا غرق در وظایف هستید؟ اگر هرگز نمی توانید زمانی برای تولید محتوا پیدا کنید، مثلاً یک فرد انفرادی هستید، احتمالاً بهتر است که برون سپاری کنید.
  • آیا در صنعتی هستید که به تخصص دامنه نیاز دارد؟ برای برخی از صنایع (به عنوان مثال، سلامت)، تخصص نه تنها به خاطر خوانندگان بلکه برای رتبه‌بندی حیاتی است. اگر تخصص لازم را ندارید، ممکن است بخواهید آن را به فردی برون سپاری کنید که این کار را انجام می دهد. (اگرچه می توانید از طریق مصاحبه با کارشناسان بر این مشکل غلبه کنید.)
  • آیا بودجه ای برای استخدام دارید؟ زمان نیز پول است، بنابراین به این معنا نیست که باید خلق کنید همه محتوا را خودتان فقط به این دلیل که بودجه ندارید. مطمئن شوید که این مهمترین کاری است که می توانید انجام دهید.

اگر تصمیم گرفته اید برون سپاری کنید، می توانید به دنبال نویسندگان آزاد در تابلوهای کار و بازارها بگردید. موارد کلی مانند Upwork وجود دارد، و همچنین باید مواردی خاص برای صنعت شما وجود داشته باشد (به عنوان مثال، Swipe Files یک تابلوی شغلی برای بازاریابان است).

افکار نهایی

اگر مراحل بالا را دنبال کنید، محتوایی را ایجاد خواهید کرد که Google آن را دوست دارد.

با گذشت زمان، تلاش های شما پاداش خواهد گرفت و جریان ترافیک ارگانیک به وب سایت خود را خواهید دید.

هر سوال یا نظری دارید؟ خبرم کن در توییتر.

درباره ی admin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *