زیبایی سئو در این است که جستجوگران هستند به طور فعال به دنبال محصول/خدمت یا مشکلی که حل می کنید.
این معمولاً به معنای سرنخهای با کیفیت بالاتر است که SEO را به یک کانال تولید سرنخ فوقالعاده تبدیل میکند.
با این حال، این بدان معنا نیست که شما می توانید هر قطعه ای از محتوا را ایجاد کنید، به آن دسترسی داشته باشید و امیدوار باشید که هزاران سرنخ را به سمت کسب و کار خود هدایت کنید.
همچنین نمی توانید این سرنخ ها را به یک توالی پاسخگوی خودکار اختصاصی بفرستید، و آنها ناگهان “پرورش” و “آماده خرید” می شوند.
سفر خریدار در دنیای واقعی اینطور کار نمی کند:
- سفر خریدار خطی نیست – هیچ کس به دنبال یک مشکل نیست، راه حل را پیدا نمی کند، بلافاصله از یک تماس آزمایشی پرش می کند و به مشتری تبدیل نمی شود.
- اگر محتوای برتر (TOFU) ایجاد میکنید، «سرنخهای» شما در ابتدای راه هستند. قیف بازاریابی – آنها احتمالاً نمی دانند که مشکلی دارند یا فقط آن را کشف کرده اند. بنابراین در حالی که آنها می توانند از نظر فنی نمایندگان توسعه فروش (SDR) به عنوان “واجد شرایط بازاریابی” در نظر گرفته می شوند، آنها را بی کیفیت و اتلاف وقت می بینند. (و این سرنخ ها تعجب خواهند کرد که چرا SDR ها آنها را صدا می کنند!)
به همین دلیل، در این پست، ما قصد داریم راه بهتری برای ایجاد سرنخ از طریق سئو را بررسی کنیم.
نحوه استفاده از محتوای مبتنی بر محصول برای تولید سرنخ از طریق SEO
محتوای هدایتشده محصول، محصول شما را در روایت میپیوندد تا به حل مشکل کمک کند. این است نه فروش سخت شما سعی نمی کنید به طور تهاجمی محصول خود را معرفی کنید. شما همچنان در تلاش برای ارائه توصیه های مفید هستید، به استثنای ارائه محصول یا خدمات خود به عنوان بهترین راه حل.
محتوای محصول محور اصلی ترین روشی است که ما در Ahrefs سرنخ و مشتریان ایجاد می کنیم. و کار می کند:

به خوبی به عنوان تولید سرنخ کار می کند زیرا:
- برای اکثر مشاغل، گروهی از افراد وجود دارند که به دنبال راه حل هستند یا آماده خرید هستند. این افراد سرنخ های بزرگی دارند. میخواهید قبل از بالا رفتن از قیف، ابتدا آنها را هدف قرار دهید. فرآیند ما برای ایجاد محتوای مبتنی بر محصول عمدتاً چنین کلمات کلیدی را هدف قرار می دهد.
- محتوای هدایتشده محصول، محصول یا خدمات شما را در عمل نشان میدهد. این یک مرحله ساده بعدی را برای آنها تشویق می کند تا برای یک تماس آزمایشی، آزمایشی یا موارد دیگر ثبت نام کنند.
بنابراین، چگونه میتوانید محتوای مبتنی بر محصول ایجاد کنید که سرنخ ایجاد کند؟ در اینجا به این صورت است:
1. تحقیق در مورد کلمات کلیدی انجام دهید
بر اساس محصول یا نه، شما به راهی نیاز دارید که مردم محتوای شما را کشف کنند. با توجه به اینکه 53.3 درصد از کل ترافیک وب سایت از جستجوی ارگانیک است، گوگل مکان خوبی برای شروع است.
اما اگر میخواهید ترافیک جستجو را از گوگل دریافت کنید، باید موضوعاتی را هدف قرار دهید که افراد در جستجوی آن هستند. اینجاست که تحقیقات کلیدواژه مطرح می شود.
تحقیق کلمات کلیدی فرآیند کشف عبارتهای جستجوی ارزشمندی است که مشتریان هدف شما برای جستجوی محصولات، خدمات و اطلاعات در موتورهای جستجو تایپ میکنند.
ساده ترین راه برای شروع استفاده از ابزار تحقیق کلمات کلیدی مانند Ahrefs’ Keywords Explorer است:
- به Keywords Explorer بروید
- یک یا چند کلمه کلیدی مرتبط را وارد کنید
- برو به تطبیق شرایط گزارش

گزارش را بررسی کنید و کلمات کلیدی مرتبط با سایت خود را انتخاب کنید.
به این فکر نکنید که آیا هنوز میتوانید محتوای مبتنی بر محصول برای آن کلمات کلیدی ایجاد کنید. در مرحله بعد این کار را انجام خواهیم داد. در حال حاضر، روی جمع آوری هر چه بیشتر کلمات کلیدی مرتبط تمرکز کنید.
2. به هر کلمه کلیدی یک امتیاز «پتانسیل تجاری» اختصاص دهید
برای اینکه محتوای مبتنی بر محصول کار کند، بهترین راه این است که کلمات کلیدی را با قصد خرید بالا هدف قرار دهید.
روشی که ما این کلمات کلیدی را شناسایی می کنیم به این صورت است که همه کلمات کلیدی را که در مرحله اول کشف کرده ایم با امتیاز “پتانسیل تجاری” اختصاص می دهیم.

با اولویت بندی تنها موضوعاتی که حداقل نمره 2 دارند، مطمئن می شویم که هر ذکر محصول ما طبیعی است.
3. محتوای مبتنی بر محصول ایجاد کنید که رتبه بندی کند
این سخت ترین بخش فرآیند است. به این دلیل است که ایجاد یک محتوای عالی از محصول به سادگی ایجاد یک پست وبلاگ 1000 کلمه ای و افزودن پیوندی به تماس آزمایشی یا مشاوره شما نیست.
اغلب به دانش عمیق محصول، خلاقیت و کپینویسی هوشمند نیاز دارد. اساساً نویسنده باید:
- آنچه را که گوگل و جستجوگران به دنبال آن هستند، درک کنید و آن را مطابقت دهید.
- محصول یا خدمات را درک کنید خیلی خوب که می توانند در موارد استفاده به طور طبیعی ببافند.
- اطلاعات منحصربفردی را اضافه کنید تا پست نه تنها در SERP ها متمایز شود، بلکه افراد را تشویق کند تا به آن پیوند دهند.
- اطمینان حاصل کنید که محتوا جذاب است و محصول را «بیش از حد فروش» نمی کند.
بیایید ببینیم چه چیزی شامل می شود:
هدف جستجو را مطابقت دهید
اگر می خواهید در گوگل رتبه بالایی کسب کنید، باید درک کنید چرا جستجوگر به دنبال موضوع خاصی است. این به عنوان هدف جستجو شناخته می شود و شما می توانید با تجزیه و تحلیل SERP برای سه C به آن پی ببرید:
- نوع محتوا – آیا آنها پست های وبلاگ، صفحات محصول، صفحات فرود یا چیز دیگری هستند؟
- فرمت محتوا – آیا آنها آموزش ها، فهرست ها، راهنماهای نحوه کار، دستور العمل ها، ابزارهای رایگان یا چیز دیگری هستند؟
- زاویه محتوا – آیا نقطه فروش غالبی مانند قیمت های پایین وجود دارد یا چقدر آسان است؟
به عنوان مثال، اگر کلمه کلیدی “بازاریابی ورودی” را هدف قرار دهیم، سه C عبارتند از:

- نوع محتوا – همه آنها پست های وبلاگ هستند.
- فرمت محتوا – همه آنها راهنمای سبک تعریف هستند.
- زاویه محتوا – زاویه خاصی برای این کلمه کلیدی وجود ندارد.
بنابراین اگر می خواهید برای این کلمه کلیدی رتبه بندی کنید، احتمالاً باید یک پست وبلاگی به سبک تعریف ایجاد کنید.
موضوعات فرعی مهم را پوشش دهید
اگر موضوعات فرعی وجود داشته باشد که بیشتر صفحات با رتبه برتر پوشش می دهند، به احتمال زیاد مهم هستند و جستجوگران انتظار دیدن آنها را دارند.
ما میتوانیم با نگاه کردن به رتبهبندی کلمات کلیدی رایج، بفهمیم که این موضوعات فرعی چیست:
- کلمه کلیدی خود را در اکسپلورر کلمات کلیدی Ahrefs وارد کنید
- به پایین اسکرول کنید نمای کلی SERP
- سه تا پنج مقاله با رتبه برتر را انتخاب کنید (مطمئن شوید که مشابه هستند)
- کلیک باز کردن در و انتخاب کنید شکاف محتوایی

سپس منوی کرکره تقاطع را انتخاب می کنیم و «4، 5» را انتخاب می کنیم تا فقط مرتبط ترین موضوعات فرعی را ببینیم:

در این مثال، احتمالاً باید این موارد را پوشش دهیم:
- بازاریابی درونگرا چیست؟
- نمونه هایی از بازاریابی درونگرا
- استراتژی های بازاریابی درونگرا
آنها زیرعنوان های خوبی برای پست خواهند ساخت.
قطعات منحصر به فرد اطلاعات را درج کنید
لینک ها یک فاکتور رتبه بندی تایید شده گوگل هستند.

اما اگر میخواهید افراد به محتوای شما لینک دهند، باید دلیلی برای آنها ارائه کنید. در اینجا چند دلیل وجود دارد که افراد پیوند می دهند:
- داده ها – داده ها، اعداد یا آمار اصلی دارید. این می تواند از داده های داخلی، نظرسنجی ها یا نظرسنجی های شرکت شما باشد. به عنوان مثال، ما پایگاه داده خود را مورد مطالعه قرار دادیم تا متوجه شویم که 66.5 درصد از پیوندها به سایت ها در 9 سال گذشته مرده هستند.
- تحلیل و بینش تخصصی – شما بینش هایی از کارشناسان صنعت دارید که هیچ کس دیگری به آنها دسترسی ندارد. اینها می توانند داخلی یا خارجی باشند. به عنوان مثال، پست ما در مورد موارد استفاده ChatGPT برای SEO بر اساس درک ما از این است که چگونه ابزار هوش مصنوعی می تواند و نمی تواند کمک کند.
- تجربه شخصی – شما مجموعه ای منحصر به فرد از تجربیات دارید که هیچ کس نمی تواند آن ها را تکرار کند. به عنوان مثال، پست ما در مورد کاری که یک آژانس سئو انجام می دهد، بر اساس تجربه 10 ساله کار کریس هاینز در یک آژانس نوشته شده است.
- نظرات قوی – شما مجموعه ای از نظرات مخالف، جایگزین یا به سادگی متفاوت از سایر کارشناسان دارید. به عنوان مثال، پست پاتریک استوکس در مورد اینکه چگونه ویروسی شدن به سئو کمک نمی کند، باعث ایجاد برخی موارد شد بحث و جدل.
- محصولات یا خدمات جدید و منحصر به فرد – شما محصول یا خدماتی ایجاد کرده اید که غیر معمول، منحصر به فرد است یا مشکل مهمی را حل می کند. برای مثال، راهاندازی بتا موتور جستجوی ما، تعداد کمی از رسانهها را به خود اختصاص داد.
شما باید راه هایی برای درج چنین اطلاعات منحصر به فردی در محتوای خود بیابید.
محصول خود را به طور طبیعی در محتوا ببافید
هر جا که در محتوا منطقی است، موارد استفاده از محصول خود را نیز درج کنید. با جزئیات گام به گام (با استفاده از اسکرین شات، گیف و ویدیو)، به خوانندگان خود نشان دهید که چگونه مشکلات محصول شما را حل کنند.
هیچ روش «درستی» برای انجام این کار وجود ندارد و نه تعداد «درست» موارد استفاده وجود دارد که باید در آن قرار دهید. این بستگی به محصول شما، مشکلی که به طور خاص حل می کنید و مهارت های کپی رایتینگ شما دارد.
شما دیده اید که چگونه من به طور طبیعی موارد استفاده از Ahref را در این پست قرار داده ام. در اینجا مثال دیگری وجود دارد که کریس موارد استفاده Ahrefs را در پست خود ادغام کرده است.

این طبیعی است به دلیل موضوع – انجام تجزیه و تحلیل رقبا بدون Ahrefs دشوار است.
افکار نهایی
آیا این بدان معنی است که شما نباید محتوای TOFU ایجاد کنید؟
نه. محتوای TOFU هنوز جای خود را دارد.
من پرسیدم برایان کیسی، مدیر دیجیتال در IBM، و این چیزی است که او باید بگوید:
خریداران B2B در 95٪ مواقع در بازار محصولات نیستند، اما در 100٪ مواقع در بازار هستند تا در کار خود بهتر شوند. بنابراین، این ترافیک به دنبال این نیست که هفته آینده به سمت یک نماینده فروش هدایت شود.
اما اگر بتوانید مخاطب را با ایجاد ارتباط بیشتر با برند «چسبنده» کنید تا بتوانید دائماً به آنها دسترسی پیدا کنید، در ذهن خود هستید و این یک نتیجه عالی است.
هدف محتوای TOFU تولید سرنخ نیست. این برای آگاهی از برند و ایجاد رابطه با آنها است. هنوز هم می توانید آنها را تشویق کنید که در خبرنامه شما ثبت نام کنند، اما این یک بازی فروش نیست. شما به سادگی باعث میشوید که نام تجاری خود برای آنها مورد توجه قرار گیرد.
هر سوال یا نظری دارید؟ خبرم کن در توییتر.