خرید فالوور اینستاگرام خرید لایک اینستاگرام
خانه / مقالات ✍️ / آموزش سئو / ایجاد پیوند رویداد: راهنمای مبتدیان

ایجاد پیوند رویداد: راهنمای مبتدیان

وقتی نوبت به دستیابی به بک لینک های با کیفیت بالا می رسد، سئوکاران همیشه به دنبال راه های جدید و نوآورانه برای ایجاد لینک های کشنده هستند که رقبای آنها به راحتی نمی توانند آن ها را تکرار کنند. ایجاد لینک رویداد یک روش منحصر به فرد برای انجام این کار است.

ایجاد پیوندهای رویداد نسبتاً آسان است. اما ممکن است برای مبتدیان دشوار باشد، زیرا نیاز به درک سئو دارد و برنامه ریزی رویداد در برخی موارد در این مقاله به بررسی لینک بیلدینگ رویداد و نحوه شروع در شش مرحله ساده خواهیم پرداخت.

پیوند بیلدینگ رویداد چیست؟

ایجاد لینک رویداد همه چیز در مورد دریافت لینک به وب سایت شما با شرکت در رویدادهای محلی، ملی یا جهانی است. این پیوندها را می توان از دو طریق به دست آورد، یا از طریق میزبانی رویداد یا حمایت مالی.

به عنوان میزبان رویداد، می‌توانید پیوندهایی را از سایت‌های رویداد شخص ثالث مانند Eventbrite، وبلاگ‌ها و مطبوعات دریافت کنید. این سایت ها برای برگزاری رویدادهای جهانی حضوری و آنلاین مانند کنفرانس ها و سمینارها طراحی شده اند.

سایت لیست رویدادها

با حمایت مالی از رویدادها، می توانید لینک وب سایت خود را از خود سایت رویداد کسب کنید.

حمایت مالی رویداد با حضور Ahrefs
نمونه‌ای از صفحه «حامیان مالی» brightonSEO با Ahrefs.

نه تنها پیوندهای رویداد به دست می‌آیند، و آنها را «تأیید Google» می‌سازند، بلکه بسیار مرتبط هستند (اگر میزبان رویداد هستید، از نظر موضوعی و همچنین جغرافیایی).

مزایای ایجاد لینک رویداد

ایجاد لینک رویداد یک استراتژی قدرتمند برای بهبود رتبه بندی موتورهای جستجو، تنوع بخشیدن به پروفایل بک لینک شما و ارتقای آگاهی از برند است.

لینک بیلدینگ رویداد به شما این امکان را می‌دهد که نه تنها از بزرگ‌ترین نام‌های صنعت خود، بلکه لینک‌های سرمقاله‌ای از مطبوعات محلی و ملی، پیوندهایی با کیفیت بسیار بالا ایجاد کنید.

این امر اعتبار درک شده وب سایت شما (هم با رقبا و هم در گوگل) را بهبود می بخشد. همچنین، پیوندهای رویداد، تنوع بیشتری نسبت به تکنیک‌های لینک‌سازی سنتی مانند وبلاگ‌نویسی مهمان ارائه می‌دهند.

همچنین می توانید با میزبانی یا حمایت از رویدادهای مرتبط جغرافیایی، بازی سئوی محلی خود را تقویت کنید. دریافت لینک از شرکت‌ها، مکان‌ها و مطبوعات محلی می‌تواند رتبه‌بندی شما را برای درخواست‌های محلی به میزان قابل توجهی بهبود بخشد.

نحوه پیدا کردن رویدادهای خوب برای حامی مالی

میزبانی یک رویداد یکی از بهترین استراتژی های لینک بیلدینگ است. با این حال، آماده سازی، برنامه ریزی، زمان و البته هزینه زیادی می طلبد.

یک راه بسیار ساده تر (اما به همان اندازه قدرتمند) برای ایجاد پیوندهای رویداد از طریق حمایت مالی رویداد است.

حمایت مالی از انواع مختلف رویدادها به صنعت شما بستگی دارد. موارد زیر چند نمونه از رویدادهایی است که ممکن است برای شما مفید باشد:

  • کنسرت ها
  • انجمن ها یا باشگاه ها
  • جلسات رویداد
  • همایش ها
  • سمینارها و کارگاه های آموزشی
  • سمینارهای آموزشی
  • رویدادهای ورزشی
  • رویدادها و سخنرانی های مختلف دانشگاهی

البته، برای شروع، باید هم رویدادهای بالقوه را بیابید و هم بررسی کنید تا ببینید آیا ارزش سرمایه گذاری زمان و پول خود را دارند یا خیر. دو کار وجود دارد که می توانید برای پیدا کردن رویدادهای عالی برای حمایت مالی انجام دهید.

ابتدا، می توانید با تمرکز بر رویدادهای خاص صنعت شروع کنید. شکی نیست که شما قبلاً با چندین مورد از محبوب ترین رویدادهای صنعت خود آشنا هستید. برخی از نمونه های خوب برای صنعت ما، brightonSEO و SaaStr هستند.

بیشتر رویدادها دارای صفحه ای هستند که به حامیان مالی اختصاص داده شده است که در آن می توانید برای حمایت مالی از یک رویداد آینده ثبت نام کنید. در اینجا نمونه ای از کنفرانس Engage (به طور رسمی SearchFest) آورده شده است.

صفحه با CTA برای جذب حامیان مالی بالقوه

از آنجایی که به احتمال زیاد قبلاً درک درستی از کیفیت و حضور مورد انتظار در این رویدادها دارید، زمان لازم برای یافتن و بررسی آنها را کاهش می دهد.

با این حال، توجه داشته باشید که فقط به رویدادهای محبوب در صنعت خود پایبند باشید، تعداد پیوندهای رویداد با کیفیت بالا را که می توانید برای وب سایت خود به دست آورید، محدود می کند.

بنابراین شما می خواهید شروع به حمایت از رویدادهایی کنید که ممکن است خارج از حوزه صنعت شما باشند. اینها ممکن است در برخی از دسته بندی های ذکر شده در بالا (مانند کنسرت ها یا رویدادهای ورزشی) که به صورت محلی اتفاق می افتد قرار گیرند.

ساده ترین راه برای یافتن این موارد استفاده از گوگل با اپراتورهای جستجو است. به عنوان مثال، برای یافتن رویدادهای مختلفی که در منطقه شما اتفاق می افتد، می توانید استفاده کنید (events AND football club) Newcastle Upon Tyne.

با نوار ابزار SEO Ahrefs، می‌توانید معیارهای هر وب‌سایت به‌دست‌آمده را دقیقاً در جستجوی Google مشاهده کنید، از جمله رتبه‌بندی دامنه، دامنه‌های ارجاع‌دهنده و ترافیک ارگانیک. این می تواند به شما کمک کند تا به سرعت وب سایت های بالقوه را بررسی کنید و ببینید که کدام ها ارزش بررسی بیشتر را دارند.

استفاده از اپراتور جستجو و نوار ابزار SEO Ahrefs برای جستجو و بررسی رویدادها

به یاد داشته باشید، هدف ایجاد پیوند از رویدادهای با کیفیت است. به دنبال حمایت مالی از هر چیزی و همه چیز نباشید. یک رویداد محبوب باعث می شود افراد بیشتری به آن لینک دهند و ارزش ویژه پیوند افزایش یابد. به دنبال رویدادهایی باشید که در حال حاضر محبوب هستند:

  • رسانه.
  • اینفلوئنسرها و وبلاگ نویسان.
  • مخاطبان/مشتریان هدف شما.
  • سایر رهبران صنعت

یک نکته حرفه ای سریع: مطمئن شوید که یک صفحه “رویدادهای حمایت شده” را به وب سایت خود اضافه کنید.

این باید رویدادهایی را که حمایت مالی می کنید فهرست کند. بخشی را در زیر قرار دهید که به بازدیدکنندگان از انواع رویدادهایی که مایل به حمایت مالی هستید و جزئیات تماس با سازمان دهندگان رویدادی که به دنبال حمایت مالی هستند، اطلاع دهید.

لیست رویدادهای حامیان مالی UniSuper
نمونه ای از صفحه حمایت از UniSuper.

این یک راه عالی برای ارائه رویدادهای مرتبط و صرفه جویی در وقت برای تحقیق در مورد رویدادهای بعدی است.

چگونه برای رویدادهای خود پیوند ایجاد کنیم

اگرچه حمایت مالی از برنامه ریزی و اجرای یک رویداد زحمتی را از بین می برد، اما میزبانی رویدادها راهی عالی برای معرفی نام شما در صنعت شما است.

آگاهی از برند (و پیوندها) را ایجاد می کند و همچنین می تواند به انتقال ارزش ها و ماموریت شما به مخاطبان شما کمک کند. به عنوان مثال، با میزبانی رویدادهای خیریه محلی، می توانید نشان دهید که شرکت شما انسان دوستانه است و به جامعه اهمیت می دهد.

برای میزبانی رویدادها لازم نیست یک برند بزرگ با بودجه نامحدود باشید. حتی کسب‌وکارهای کوچک و «انفرادی» می‌توانند میزبان رویدادهای محلی کوچک باشند تا پیوندهای عالی از شرکت‌های محلی و مطبوعات به دست آورند.

در اینجا چند نکته وجود دارد که چگونه می توانید برای تبلیغ رویدادهای خود تلاش بیشتری انجام دهید تا اطمینان حاصل کنید که آنها تا آنجا که ممکن است پیوندهای با کیفیت بالا به دست می آورند.

1. رویدادهای وب سایت خود را فهرست کنید

یک صفحه رویداد در وب سایت خود ایجاد کنید که به رویدادهای آتی که میزبانی می کنید اختصاص داده شده است.

مطمئن شوید که همه رویدادها را با تمام اطلاعات مربوطه فهرست کنید، از جمله اینکه چه کسی یا کجا باید برای بلیط با شما تماس بگیرد. ثبت نام جستجوگر مرحله بعدی پس از دریافت کلیک اولیه از SERP است.

صفحه رویداد شما باید شامل جزئیات کلیدی زیر باشد:

  • عنوان رویداد
  • شرح موضوعات تحت پوشش
  • محل برگزاری
  • برنامه کامل رویداد
  • لیست چهره های برجسته مانند سخنرانان کنفرانس ها یا داوران مسابقات
  • به شرکت کنندگان دلیل قانع کننده ای برای حضور ارائه دهید
  • اثبات از رسانه های اجتماعی
  • فراخوان موثر برای اقدام

2. طرح رویداد را در همه لیست ها پیاده سازی کنید

هنگام جستجوی “رویدادهای نزدیک من”، جستجوی Google نتایج مربوطه را نمایش می دهد. برخی از نتایج غنی در SERP ها اطلاعات مرتبط، از جمله مکان، تاریخ و زمان رویداد را نشان می دهند.

طرح وقایع

با افزودن کد به صفحه رویداد خود، می توانید محتوای صفحه وب خود را سازماندهی کنید و با استفاده از نشانه گذاری داده های ساختار یافته رویداد Google، جزئیات خاصی را درباره رویداد خود اضافه کنید.

نه تنها اجرای طرح رویداد اجازه می دهد تا رویدادهای شما برای نمایش در تجربه رویداد Google واجد شرایط باشند، بلکه شانس کشف رویداد شما را نیز افزایش می دهد.

در واقع، گوگل بیان می‌کند که از طریق داده‌های ساختار یافته رویداد، «Eventbrite شاهد افزایش ۱۰۰ درصدی در رشد معمولی سال به سال ترافیک از جستجوی Google بود».

تجربه رویدادهای Google
نمونه ای از تجربه رویداد Google.

صفحه رویدادهای شما باید شامل یک برنامه زمان‌بندی رویداد باشد که می‌تواند در تجربه رویداد Google برای ثبت‌نام نشان داده شود.

روش های مختلفی برای پیاده سازی داده های ساخت یافته وجود دارد. اگر از وردپرس به عنوان CMS خود استفاده می کنید، افزونه Event Schema WordPress سریع ترین و ساده ترین راه برای اضافه کردن طرح رویداد به سایت شما است.

اگر از وردپرس استفاده نمی‌کنید، می‌توانید از Data Highlighter Google نیز برای علامت‌گذاری صفحات خود استفاده کنید.

3. لیست ها را به سایت های رویداد شخص ثالث اضافه کنید

بیشتر برگزارکنندگان رویداد، رویدادهای خود را فقط در پلتفرم های بزرگتری مانند Eventbrite فهرست می کنند. نیازی به گفتن نیست که این تنها وب سایت رویداد موجود نیست.

سایت‌هایی مانند brownpapertickets.com، petaluma360.com، punchbowl.com، و موارد دیگر همه فهرست‌های رویداد میزبان.

توجه داشته باشید که اکثر سایت‌های شخص ثالث قبلاً طرح‌واره‌ای را در فهرست‌های خود دارند، بنابراین لازم نیست در مورد آن برای این سایت‌ها نگران باشید.

4. یک استراتژی موثر برای توسعه ایجاد کنید

هنگامی که رویدادهای شما فهرست شده و برای تبلیغ آماده شدند، باید یک استراتژی ارتباط موثر ایجاد کنید.

وبلاگ نویسان، وب سایت ها و تأثیرگذاران رسانه های اجتماعی را که ممکن است به رویداد شما علاقه مند باشند، پیدا کنید.

می‌توانید برای یافتن و دسترسی به وب‌سایت‌ها و نویسندگانی که احتمالاً رویداد شما را تبلیغ می‌کنند، از Content Explorer Ahrefs استفاده کنید.

به عنوان مثال، برای شناسایی افرادی که درباره رویدادهای سئو می نویسند، می توانید چیزی شبیه به آن را وارد کنید "SEO" AND ("conferences" OR "events"). از مسیر “در عنوان” استفاده کنید تا فقط مرتبط ترین صفحات را نشان دهید.

یافتن چشم انداز دسترسی با Content Explorer Ahrefs

بین «نویسندگان» و «وب‌سایت‌ها» جابه‌جا شوید تا افراد مرتبط را پیدا کنید تا با آنها ارتباط برقرار کنید.

"نویسندگان" برگه در اکسپلورر محتوای Ahrefs

به مردم بگویید چرا باید رویداد شما را با یک پیام شخصی مختصر و واضح به اشتراک بگذارند. پیوند به صفحات رویداد باید توصیفی باشد و همچنین باید توضیح دهید که چرا خوانندگان آنها از رویداد شما سود می برند.

5. رویداد خود را بیشتر تبلیغ کنید

شما می‌توانید به روش‌های مختلف، تبلیغات رویداد را یک قدم جلوتر ببرید. نه تنها می‌توانید از تکنیک‌های روابط عمومی دیجیتال استفاده کنید، بلکه می‌توانید از رسانه‌های اجتماعی برای ایجاد آگاهی بیشتر از برند و هدایت ترافیک اضافی به لیست رویدادهای خود استفاده کنید. این شامل:

  • ایجاد رویدادهای فیس بوک
  • افزودن پیوندهای رویدادها به نمایه های اجتماعی شما.
  • رویدادهای خود را از طریق لیست ایمیل خود تبلیغ کنید.

همه این روش‌ها می‌توانند با موفقیت در رویداد شما سر و صدا ایجاد کنند.

کمپین تبلیغاتی یکی دیگر از روش‌های عالی برای ایجاد buzz است. این به این معنی است که یک صفحه رویداد ثانویه در وب سایت خود اضافه کنید که می تواند لینک های بیشتری را جذب کند.

استفاده از صفحه فرود “به زودی” و گرافیک رسانه های اجتماعی یکی از ساده ترین و محبوب ترین راه ها برای شروع یک کمپین تبلیغاتی است. زیاد حرف نزنید، اما به اتفاقات هیجان انگیزی که در طول رویداد رخ می دهد اشاره کنید.

کمپین تیزر
نمونه ای از صفحه فرود تیزر از SeedProd.

6. از تبلیغات پولی نزدیک به رویداد استفاده کنید

در روزهای منتهی به رویداد شما، رسانه‌های اجتماعی می‌توانند برای ایجاد سر و صدا معجزه کنند زیرا بسیاری از کاربران روزانه فیدهای خبری خود را چک می‌کنند. قرار گرفتن در معرض بیشتر برای رویداد خود را می توان از طریق پست های رسانه های اجتماعی پولی بدست آورد.

اگرچه بسیاری از شرکت‌کنندگان در طول رویداد #برایthegram می‌کنند، اما تحقیقات بافر نشان می‌دهد که «تقریباً به تعداد پست‌هایی که در طول خود رویداد به یک رویداد منتهی می‌شد، وجود داشت. 40% و 42% از کل پست ها به ترتیب)”

این بدان معناست که به همان اندازه بسیاری از افراد مشتاق خواهند بود تا قبل از اینکه رویداد شما اتفاق بیفتد، سر و صدایی را که در اطراف رویداد شما وجود دارد به اشتراک بگذارند و وقتی واقعا اتفاق می افتد با ایجاد پیش بینی برای رویداد خود در روزهای منتهی به آن، می توانید فروش بلیط های لحظه آخری بیشتری را ارتقا دهید.

مطالعه بافر در مورد مشارکت اجتماعی قبل از یک رویداد

این عدد می‌تواند حتی با افزایش سر و صدای رسانه‌های اجتماعی ارگانیک با تبلیغات و پست‌های پولی، که منجر به لایک‌ها، اشتراک‌گذاری‌ها، ریتوییت‌ها و لینک‌های بیشتر شود، بیشتر شود.

افکار نهایی

میزبانی و حمایت از رویدادهای محلی، ملی و حتی جهانی یک راه نسبتا آسان برای ایجاد بک لینک با کیفیت بالا است. به علاوه، با میزبانی یک رویداد، می‌توانید پیوندهایی ایجاد کنید که رقبای شما به راحتی نمی‌توانند آن‌ها را تکرار کنند.

با این حال، شما باید رویدادهای خود را با دقت برنامه ریزی و اجرا کنید تا ارتباطات موفقی ایجاد کنید. با انتخاب دقیق رویدادها برای میزبانی و اسپانسر، می‌توانید پیوندهایی ایجاد کنید، برند، پیام شرکت و ارزش‌های خود را تبلیغ کنید و در صنعت خود به یک مرجع تبدیل شوید.

سوالاتی دارید؟ به من پینگ کن در توییتر.

درباره ی admin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *