من میخواستم بدانم که چگونه ویروسی شدن بر SEO برای مشاغل مختلف تأثیر میگذارد. فکر میکردم با همه پوشش خبری و لینکهایی که این سایتها دریافت میکنند، کسبوکارشان رونق میگیرد و برای همه چیز رتبهبندی میشوند.
هشدار اسپویلر: اشتباه کردم.
هر چند باید شایستگی هایی برای آن وجود داشته باشد، درست است؟ به نظر می رسد حتی جان مولر گوگل نیز با روابط عمومی دیجیتال همراه است.
برای کسب اطلاعات بیشتر، به ده ها سایت نگاه کردم. برخی از آنها مربوط به زمانی است که من جوایز جستجو را قضاوت کردم. دیگران از گروه های مختلف اسلک هستند. من هم در توییتر مثال خواستم. متوجه شدم که ویروسی شدن کمی به رتبه بندی آنها کمک می کند، اما نه آنقدر که ممکن است انتظار داشته باشید.
چند نمونه وجود دارد که می خواهم با شما به اشتراک بگذارم. همچنین شایان ذکر است که ویروسی شدن همچنان به مواردی مانند برندسازی، آگاهی، سرنخ ها و احتمالاً فرصت های تجاری جدید کمک می کند. بیایید شیرجه بزنیم
بیش از دو سال از برگزاری یک کنفرانس مطبوعاتی سیاسی بدنام در چهار فصل “اشتباه” می گذرد. کنفرانس مطبوعاتی ریاست جمهوری در یک شرکت محوطه سازی فیلادلفیا به نام Four Seasons Total Landscaping به جای هتل Four Seasons برگزار شد.
این موردی بود که واقعیت عجیب تر از داستان بود. فکر نمیکنم این اتفاق اگر در یک کمدی کمدی بود باورکردنی باشد. اگر در مورد خود داستان کنجکاو هستید، می توانید در مورد آن مطالعه کنید. در واقع، حتی یک مستند هم وجود دارد.
نتایج در یک نگاه خوب به نظر می رسند
در زمان کنفرانس مطبوعاتی میتوانید افزایش شدید ترافیک و دامنههای مرتبط با شرکت را مشاهده کنید. یک سال بعد با انتشار مستندی در مورد این رویداد و بسیاری از خبرگزاری ها دوباره در مورد این ماجرا نوشتند، لینک ها و ترافیک دیگری افزایش یافت.

پیوندها خوب به نظر می رسند – واقعاً خوب! پوشش این رویداد شگفتانگیز بود و نوعی ویروسپذیری را ایجاد کرد که افراد روابط عمومی دیجیتال رویای آن را داشتند.
در زیر مشاهده می کنید که اکثر سایت های خبری بزرگ به این مطلب پرداختند.

من شرکتهایی را دیدهام که با کمپینهایی که نتایج چندان خوبی ندارند، جوایز جستجو را به دست میآورند.
بیشتر سازندههای لینک از این لینکها غافلگیر میشوند. تعداد زیادی لینک دنبال شده با DR بالا وجود دارد.

اگر این نوع پروفایل پیوند و ترافیک افزایش یافته برای هر کسب و کار خدمات محلی را مشاهده کردید، فکر می کنید که در قرعه کشی برنده شده است. با چنین اعدادی، شما فرض می کنید که برای هر چیزی که می خواهد رتبه بندی می شود و می تواند رتبه بندی کند.
اما آیا پیوندها واقعاً به سئو آن کمک کردند؟ چیزهای بیشتری در این داستان وجود دارد.
سرمایه گذاری بر شهرت
بیشتر سودهای ترافیکی مربوط به شرایط برند آن یا افرادی است که به دنبال کالاهای آن هستند. درست است – کالا وجود دارد!

درخشان ترین حرکت این شرکت محوطه سازی این بود که چگونه از شهرت خود سرمایه گذاری کرد. در عرض سه هفته پس از این رویداد، 1.3 میلیون دلار کالا فروخت! این تبلیغات را به یک برد تبدیل کرد.
در ابتدا این کالا را در وب سایت داشت، اما بعداً با یک شرکت Philly دیگر برای فروش کالا در وب سایت دیگری شریک شد.

اینجا اشتباه کرد نتوانست صفحات کالای خود را به سایت دیگر هدایت کند. اگر این کالاها را با تغییر مسیرها بازیابی می کرد، ممکن بود حتی موفقیت بیشتری کسب کند.

در مورد کسب و کار اصلی چطور؟ طبق مقاله ای یک سال پس از این رویداد، شهرت تازه به دست آمده تنها سه مشتری جدید برای آنها به ارمغان آورده بود. من تعجب می کنم که با این نوع افزایش ترافیک مارک بیشتر نبود. اما حدس میزنم این افزایش از طرف افرادی بوده که به داستان علاقهمند هستند و نه خدمات آن.
تاثیر بر کلمات کلیدی اصلی آن
لینک ها تا حدودی تاثیر دارند. این شرکت برای کلمات کلیدی تجاری خود رتبه بهتری دارد، اما آنها آنقدر که ممکن است برای یک کسب و کار محلی که دارای پروفایل پیوند قوی است، کمکی نمی کند.
برای بسیاری از شرایطی که احتمالاً برای آن تجارت ایجاد می کند، صفحه اول را مشاهده نکرده است.

برای برخی شرایط، یک کسب و کار محلی دیگر از آن بالاتر است در حالی که اصلاً پیوندی ندارد.

به طور کلی، به نظر می رسد که همه آن لینک های جدید از ویروسی شدن تأثیر زیادی در رتبه بندی آن ندارند.
بعدی Gravity Payments است. شما ممکن است این نام را ندانید، اما شرط می بندم که داستان مدیر عاملی را می دانید که حقوق خود را کاهش داد تا بتواند به هر کارمند 70 هزار دلار بپردازد.
مدیرعامل همچنین با رسوایی هایی درگیر بود که منجر به پیوندهای بیشتر شد. با این حال، این پیوندها ممکن است دارای سیگنال های منفی باشند.
با یک نگاه می توانید ببینید که در طول سال ها تعداد زیادی لینک دریافت کرده است. اما این واقعا به ترافیک آن کمک نکرده است.

لینک ها از بسیاری از سایت های اصلی هستند و عالی به نظر می رسند. مجدداً، پیوندهایی با ارزش برای هر کسی که لینک سازی یا روابط عمومی دیجیتال انجام می دهد.

اما تاثیر آن بر رتبه بندی آن بسیار کم است. بار دیگر، بیشتر ترافیک برند شده است. برای اصطلاحات اصلی یا محتوای اطلاعاتی آن ترافیک بسیار کمی دریافت می کند. به نظر می رسد همه آن پیوندها کمکی نکرده باشند.

Layoffs.fyi در طول کووید شروع شد تا افراد «اخراجی» را با مدیران استخدام مرتبط کند. در خلال اخراج های فنی اخیر، تقویت دیگری پیدا کرد. در یک نگاه، نتایج عالی به نظر می رسد.

یک بار دیگر، ما می توانیم لینک های عالی از دامنه های بزرگ را ببینیم.

با غواصی بیشتر، می توانیم بگوییم که تقریباً تمام ترافیک به صفحه اصلی است.

بسیاری از رشدها مربوط به اصطلاحات مارک است، اما یک اصطلاح بدون نام تجاری مشخص است: “اخراج”. اگر به SERP یک سال پیش در مقایسه با اکنون نگاه کنید، به نظر می رسد که هدف پرس و جو از “اخراج چیست” به اخبار مربوط به اخراج تغییر کرده است.
این امکان وجود دارد که محبوبیت این سایت باعث تغییر هدف شده باشد، یا فقط می تواند تغییر محیط با اخراج های بیشتر باشد که قصد را تغییر داده است. با این حال، این معقولترین مثالی است که میتوانم از پیوندهای ویروسی پیدا کنم که احتمالاً کمک میکنند – و حتی در آن صورت هم چندان بریده و خشک نیست.

من فکر می کنم سئوکاران ممکن است به لینک های سایت های رسانه ای بیش از حد ارزش بدهند. واقعاً به نظر نمی رسد تأثیر زیادی داشته باشند.
اما آیا روابط عمومی دیجیتال مرده است؟ آیا لینک های HARO اتلاف وقت هستند؟ من شک دارم. آنها بر آگاهی، برندسازی و سرنخ ها تأثیر می گذارند.
افکار نهایی
با توجه به آنچه من دیده ام، بسیاری از سئوکاران می خواهند از لینک های محلی و محلی صرف نظر کنند که به دست آوردن آنها می تواند خسته کننده و خسته کننده باشد. آنها می خواهند مستقیماً روی کمپین های روابط عمومی دیجیتال جالب و خلاقانه تر کار کنند.
من آنها را سرزنش نمی کنم. کمپین های روابط عمومی دیجیتال سرگرم کننده تر و جالب تر هستند. من فقط بعد از نگاه کردن به ده ها سایت نمونه، کارآیی انجام این کار را زیر سوال می برم.
اگر نمونههایی دارید که پیوندهای روابط عمومی دیجیتال روی کسبوکار تأثیر گذاشته است، اگر آنها را با من به اشتراک بگذارید خوشحال خواهم شد. در توییتر. من واقعاً می خواهم نمونه ای از این موارد را پیدا کنم که برای یک شرکت خوب کار می کنند.